MQA και streaming εισαγωγή και συζήτηση σε μια (πολύ πιθανή) επανάσταση στο Audio.. (#4)

  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Όπως συνήθως χειμαρώδης και εκφραστικός φίλε Μάνο..

    Κατ αρχάς κανείς δεν υποστήριξε σθεναρά κάτι το συγκεκριμένο. Όκ το θέμα μας είναι το MQA αλλα δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε απο τώρα αν θα πετύχει γιαυτό και είμαι διακρίτικός και δεν αναφέρθηκα σε αυτό συγκςκριμένο στο προηγούμενο post μου αρα μάλλον με παρεξήγησες.

    Ενοείται οτι όλοι εδώ μπορεί να έχουμε πολλή μουσική σε σκληρούς δίσκους αλλα πέραν του θέματος της διαχείριση, του κόστους αποθήκευσης/backup κλπ που ξεπερνάει κατα πολύ το κόστος μιας μηνιαίας συνδρομής των 15/20 ευρώ τον μήνα μαλλον δεν έχεις σκεφτεί οτι ο δεκαοχτάρης εικοσάρης του σήμερα ακούει απο το youtube χωρία να κατεβάζει σχεδόν τίποτα πιά, αυτόν κοιτάει να βάλει στο κόλπο η βιομηχανία του είδους και όχι εσένα και εμένα που σε τελική ανάλυση έχουμε καταναλώσει τα περισσοτερα που θα καταναλώναμε τουλάχιστον οι περισσοτεροι.
    Και επειδή και εδώ μάλον δεν με κατανόησες ξανα διάβασε το post μου και θα δελις οτι γράφω σαφώς οτι κανειλς δεν είναι υποχρεωμένος να αλλάξει συνήθειες. Κια εγώ δεν σταμάτησα να ακούω PCM και μουσική γενικώς επειδή ΘΑ... βγεί το ΜQA ή κάθε MQA..

    Δεν μπορείς να αρνηθείς πάντως οτι η όλες αυτές εξελίξεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δυνητικά και για εμάς τις παλιές καραβάνες..

    Αν το συμπιεσμένο που αναφέρεσει έχει να κάνει και με αυτό που νομίζω παρόμοιας φιλοσοφίας δεν είναι και η συμπίεση του ακουστικού φασματος αναλογικά μέσω της καμπύλης RIAA για να χωρέσει μια ηχιγράφηση απο μαγνητοταινία στο μικροσκοπικό αυλάκι του Βινυλιου? Εκεί μάλιστα οι απώλειες με το συγκεκριμένο είναι δεδομένες αλλα τόσες δεκαετίες δεν εννόχλησε κανέναν αυτό..

    Όσοο για το τελευταίο σου σχόλιο πάλι με παρεξήγησες σφόδρα.. Δεν αναφερόμυνα στον μουσικόφιλο που έκανε μια σοβαρή επένδυση που λόγω και της παγκόσμιας κρίσεις είναι πλέον γενικώς είδος προς εξαφάνιση αλλα της για αυτόν τον λόγο στροφή της βιομηχανίας του HI-END σε πανάκριβες και ανώφελα υπερβολικές υλοποιήσεις που απευθύνονται στους ελάχιστους πλούσιους στον κόσμο που πλουίζουν όλο και περισσότερο..

    Τέλος μπορείς να πιστεύεις ότι θέσ σχετικά με το που επιέγεις να ανήκεςις όμως οι βοσκοί της βιομήχανίας του ήχου ποτέ δεν ήταν το HI-END παρα μόνο παρόδικά στα 90's λογω της επικράτησης τοη home cinema εμπορικά. Το 2% εκατό της αγοράς σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθελι βοσκός όμως το κοπάδι που είναι το υπόλοιπο 98% είναι αυτά που οδηγούν τις εξελίξεις. Ότι κατέληξε στο hi end έχει ξεκινήσει σαν ιδέα μακρια απο αυτό και μάλιστα δεν ήταν πάντα τέλειο όπως το CD π.χ..

    Και εγώ ένας απο εμάς είμαι απλά μου αρέσει να παρατηρώ τα τεκταινόμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον πόσο μάλλον τώρα που τ΄ρχουν σημαντικές εξελίξεις που θα βρούμε μπροστά μας.
    Δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν ούτε μπορώ να αποδείξω τίποτα. Απλά καταθέτω τις εξελίξεις απο την σκοπιά μου ελπίζοντας να μην κουράζω..

    37  4 Jun 2016  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Συμφωνώ με την τοποθέτηση του Πέτρου. Εμείς αποτελούμε μικρό ποσοστό σαν φίλοι της υψηλής πιστότητας και σίγουρα όχι τον κανόνα. Πάντοτε βλέπαμε τις εξελίξεις να κινούνται προς την κατεύθυνση του consuming product και όχι του ιδιαίτερου.

    Από την άλλη το βρίσκω πολύ φυσιολογικό να υπάρχουν υποστηρικτές και μη, προσπαθειών όπως το MQA. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα εκτός του dsd, προσπαθειών της βιομηχανίας για κάτι διαφορετικό και πάντοτε υπήρχαν υποστηρικτές και αντίθετοι με τις εξελίξεις. Το να υποςτηρίζουμε την μία πλευρά ή την άλλη δεν έχει να πει απολύτως τίποτα. Οι εξελίξεις και η τάσεις της αγοράς είναι πάντοτε αμείλικτες στην δική μας γνώμη. Γι αυτό πάντοτε μου άρεσε να έρχομαι σε επαφή για τα καλά με κάθε τι καινούριο και να το γνωρίζω.

    Έχω χρησιμοποιήσει από mini disc απλό αλλά και atrac 3plus μέχρι dvdaudio sacd, flac, ape, hdcd, Dts cd mlp κλπ κλπ κλπ. Πριν λίγα χρόνια έγραφα για computer audio και πετούσαν πέτρες όταν έκαναν έφοδο τα hi res δισκάκια με πάταγο στην αγορά. Οι εξελίξεις ήταν αμείλικτες. Τώρα πια υπάρχει παντού ένα PC, ένα Mac, ένα laptop, ένα smartphone που παίζουν μουσική από το Ίντερνετ είτε κατεβάζοντας είτε streamάροντας με το τελευταίο να αυξάνεται διαρκώς. Είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε οι εξελίξεις μας προσπερνούν πάντοτε.

    Σε κάθε περίπτωση, ειτε επικρατήσει το MQA είτε περάσει κι αυτό στο αρχείο, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση ανάπτυξης των άυλων φορματ ήχου που έχει κερδίσει την περιέργια και το ενδιαφέρουν μου από μία εταιρία που πάντοτε ήταν ένα βήμα μπροστά στα ψηφιακά.

    38  4 Jun 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    LUXILLA wrote:
    Και εγώ ένας απο εμάς είμαι απλά μου αρέσει να παρατηρώ τα τεκταινόμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον πόσο μάλλον τώρα που τ΄ρχουν σημαντικές εξελίξεις που θα βρούμε μπροστά μας.
    Δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν ούτε μπορώ να αποδείξω τίποτα. Απλά καταθέτω τις εξελίξεις απο την σκοπιά μου ελπίζοντας να μην κουράζω..

    Και καλά κάνεις, ευχαριστούμε για την ενημέρωση, εγώ προσωπικά δεν ήξερα γι αυτή την νέα καινοτομία...

    Υπάρχει πολύ ψωμί στο cloud και θα επανέλθω σύντομα με την ηθική πλευρά του ζητήματος...Ας μην ξεχνάμε ότι σαν σάιτ είχαμε διαπιστώσει από αρκετά παλιά την αξία του...
    link

    39  4 Jun 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Να δούμε λίγο το ενδιαφέρον κομμάτι που μας παρουσίασε ο LUXILA από την Benchmark.
    Να σταθώ σε σημεία...με δικά μου σχόλια στα Ελληνικά
    _HDCD and the DVDA are dead while DSD may be on its death bed.
    Τι είναι το HDCD? Δεν θυμάμαι να το έχει αγοράσει κανείς..

    _All three were supported by hardware but have died due to a lack of recordings in these formats.
    Διαφωνεί κανείς? Υπάρχει πληθώρα καλών δίσκων σε αυτά τα φορμάτ? Ή πάλι θα κατεβάσουμε την δισκογραφία των Beatles και των Doors? π.χ. μπορώ να βρω σε DSD το Χαμόγελο της Τζοκόντα ή θα περιοριστώ σε δίσκους audiophile με περιεχόμενο από κακό ως αδιάφορο?

    _It is curious that most of the claimed sonic advantages of these formats have never been proven.
    Πολύ σωστό σχόλιο. Υπάρχει κάποιο paper που δείχνει ότι το DSD είναι καλύτερο από το PCM ως μέθοδος ψηφιοποίησης? Επίσης μην ξεχνάμε ότι το DSD δεν είναι τίποτα άλλο από το τυπικό SACD. Δηλαδή με λίγα λόγια ένας γνώριμος "φίλος από τα παλιά".

    _the small details are important. The promise of "improved sound" always catches our attention.
    Marketing το λένε...

    _ It is even possible that MQA degrades the quality of the audio. MQA may be promising a sonic benefit that it cannot deliver
    Πράγματι διόλου απίθανο το MQA τελικά να υποβαθμίζει την ποιότητα του ήχου. Τόσο η επεξεργασία όσο και η μυστήρια συμπίεση που χρησιμοποιεί κρύβει μυστικά τα οποία περιμένουν ανάλυσης.

    40  4 Jun 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    _The high frequency content that is reproduced at the end of the MQA chain is not the same as what was present in the original high sample rate files.
    Για να μην γράφω όλη την παράγραφο...Με λίγα λόγια το MQA θυσιάζει λίγο τα ψηλά για να γλιτώσει χώρο. Ντάξει...θυσιάζει... Τα πάνω από τα 22khz. Και κάτι έγινε θα μου πεις...Δεν είναι όμως το αρχικό ασυμπίεστο αρχείο.

    _Does MQA improve the sound of a CD recording after it has been made? The MQA people claim that it does. Beware, as any processing that changes the sound can work in either direction. It may make one recording sound better while doing damage to another.
    Με λίγα λόγια, όταν σκαλίζεις μία εγγραφή το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καλύτερο μπορεί και χειρότερο. Σίγουρα όμως την σκαλίζεις...

    _Currently there are anecdotal claims that MQA sounds different, but this has not yet been proven. Δηλαδή πέραν των ακουστικών δοκιμών που έχουν γίνει και αναφέρουν οτι το MQA ακούγεται διαφορετικά, τίποτα δεν έχει αποδειχθεί. Το διαφορετικά δεν σημαίνει κατά ανάγκη καλύτερα. Κάτι πειραγμένο μπορεί να είναι καλύτερο μπορεί και χειρότερο. Όμως μάλλον δεν είναι το αυθεντικό.

    Το άρθρο κλείνει λέγοντας ότι μπορεί προτού απαντήσουμε επίσημα για την ανωτερότητα του μέσου αυτό να έχει μπει στο συρτάρι δίνοντας την σκυτάλη σε κάτι καλύτερο ή στα παλαιά μέσα...

    41  5 Jun 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Διακρίνω συγκριτικές ανησυχίες, όμως δεν βλέπω να σκεφτόμαστε out of the box.
    Καλή η σύγκριση, δε λέω, όμως πρόκειται για σύγκριση μήλα με πορτοκάλια.
    Έτσι νέτα-σκέτα σύγκριση ποιότητας χωρίς να μπουν οι δυνατότητες streaming στο τραπέζι μου μοιάζει ψιλοάκυρη.
    Ποιος άλλος ποιοτικότερος τρόπος live-streaming υπάρχει για παράδειγμα; Γιατί είναι ένα πράγμα να συγκρίνουμε την ποιότητα και ένα άλλο πράγμα τις δυνατότητες.

    Για μένα όλα αυτά βοηθούν στο να ακούμε περισσότερη μουσική, προσθέτοντας νέους τρόπους και χώρους που ακούς μουσική, με αποτέλεσμα να ακούς περισσότερη μουσική απ' ό,τι στο παρελθόν.
    Η περισσότερη αυτή μουσική σε σχέση με το παρελθόν, τώρα γίνεται ποιοτικότερη ως προς το ηχητικό μέρος.
    Όχι μόνο δεν βλέπω τίποτε το κακό, αλλά μόνο καλά βλέπω σε όλο αυτό.

    42  5 Jun 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    LUXILLA wrote:
    Όπως συνήθως χειμαρώδης και εκφραστικός φίλε Μάνο..
    Κατ αρχάς κανείς δεν υποστήριξε σθεναρά κάτι το συγκεκριμένο. Όκ το θέμα μας είναι το MQA αλλα δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε απο τώρα αν θα πετύχει γιαυτό και είμαι διακρίτικός και δεν αναφέρθηκα σε αυτό συγκςκριμένο στο προηγούμενο post μου αρα μάλλον με παρεξήγησες.
    Ενοείται οτι όλοι εδώ μπορεί να έχουμε πολλή μουσική σε σκληρούς δίσκους αλλα πέραν του θέματος της διαχείριση, του κόστους αποθήκευσης/backup κλπ που ξεπερνάει κατα πολύ το κόστος μιας μηνιαίας συνδρομής των 15/20 ευρώ τον μήνα μαλλον δεν έχεις σκεφτεί οτι ο δεκαοχτάρης εικοσάρης του σήμερα ακούει απο το youtube χωρία να κατεβάζει σχεδόν τίποτα πιά, αυτόν κοιτάει να βάλει στο κόλπο η βιομηχανία του είδους και όχι εσένα και εμένα που σε τελική ανάλυση έχουμε καταναλώσει τα περισσοτερα που θα καταναλώναμε τουλάχιστον οι περισσοτεροι.
    Και επειδή και εδώ μάλον δεν με κατανόησες ξανα διάβασε το post μου και θα δελις οτι γράφω σαφώς οτι κανειλς δεν είναι υποχρεωμένος να αλλάξει συνήθειες. Κια εγώ δεν σταμάτησα να ακούω PCM και μουσική γενικώς επειδή ΘΑ... βγεί το ΜQA ή κάθε MQA..
    Δεν μπορείς να αρνηθείς πάντως οτι η όλες αυτές εξελίξεις έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δυνητικά και για εμάς τις παλιές καραβάνες..
    Αν το συμπιεσμένο που αναφέρεσει έχει να κάνει και με αυτό που νομίζω παρόμοιας φιλοσοφίας δεν είναι και η συμπίεση του ακουστικού φασματος αναλογικά μέσω της καμπύλης RIAA για να χωρέσει μια ηχιγράφηση απο μαγνητοταινία στο μικροσκοπικό αυλάκι του Βινυλιου? Εκεί μάλιστα οι απώλειες με το συγκεκριμένο είναι δεδομένες αλλα τόσες δεκαετίες δεν εννόχλησε κανέναν αυτό..
    Όσοο για το τελευταίο σου σχόλιο πάλι με παρεξήγησες σφόδρα.. Δεν αναφερόμυνα στον μουσικόφιλο που έκανε μια σοβαρή επένδυση που λόγω και της παγκόσμιας κρίσεις είναι πλέον γενικώς είδος προς εξαφάνιση αλλα της για αυτόν τον λόγο στροφή της βιομηχανίας του HI-END σε πανάκριβες και ανώφελα υπερβολικές υλοποιήσεις που απευθύνονται στους ελάχιστους πλούσιους στον κόσμο που πλουίζουν όλο και περισσότερο..
    Τέλος μπορείς να πιστεύεις ότι θέσ σχετικά με το που επιέγεις να ανήκεςις όμως οι βοσκοί της βιομήχανίας του ήχου ποτέ δεν ήταν το HI-END παρα μόνο παρόδικά στα 90's λογω της επικράτησης τοη home cinema εμπορικά. Το 2% εκατό της αγοράς σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθελι βοσκός όμως το κοπάδι που είναι το υπόλοιπο 98% είναι αυτά που οδηγούν τις εξελίξεις. Ότι κατέληξε στο hi end έχει ξεκινήσει σαν ιδέα μακρια απο αυτό και μάλιστα δεν ήταν πάντα τέλειο όπως το CD π.χ..
    Και εγώ ένας απο εμάς είμαι απλά μου αρέσει να παρατηρώ τα τεκταινόμενα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον πόσο μάλλον τώρα που τ΄ρχουν σημαντικές εξελίξεις που θα βρούμε μπροστά μας.
    Δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν ούτε μπορώ να αποδείξω τίποτα. Απλά καταθέτω τις εξελίξεις απο την σκοπιά μου ελπίζοντας να μην κουράζω..

    δεν σε παρεξήγησα καθόλου.. ίσα ίσα εξαίρεσα την προσπάθειά σου να μας γνωρίσεις το νέο φορμά, ίσως με λίγο παραπάνω ενθουσιασμό..

    δεν ανέφερα κάτι εκτός πραγματικότητας.. αν επιλέξουμε τον νόμιμο δρόμο του streaming θα ήθελα να δω πόσοι από μας είναι έτοιμοι να δώσουν 15-20 ευρώ μηνιαία για κάθε εταιρία.. το κόστος θα είναι δυσβάσταχτο και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί?? για ν' ακούμε την ίδια μουσική που κατέχουμε??

    όπως αυξάνονται οι εταιρίες streaming, αντίστοιχα αυξάνονται και οι ινερνετικοί & δορυφορικοί σταθμοί HD που μπορούμε ν' ακούμε δωρεάν.. έχουμε λοιπόν τις φυσικές δισκοθήκες μας με CD, SACD & LP, έχουμε τα "τερατάκια" με χιλιάδες άλμπουμ (που μιας και το ανέφερες απαιτουν ελάχιστότατο ως μηδενικό έξοδο συντήρησης), έχουμε τους ιντερνετικούς και δορυφορικούς σταθμούς, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μας λείπει το streaming!!

    η RIAA δεν είναι συμπίεση, είναι έμφαση-αποέμφαση συχνοτήτων..

    φυσικά και παρατηρούμε τα τεκταινόμενα και την τεχνολογία, αλλά πρέπει να είμαστε και επιλεκτικοί για κάτι νέο και επαναστατικό και όχι για τα ίδια πράγματα που έχοντας τελματώσει μας τα σερβίρουν με άλλο περιτύλιγμα.. εδώ θέλει προσοχή..

    43  5 Jun 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Ε, τότε η ερώτηση αφορά γενικότερα το streaming μουσικής. θα κουβαλάμε τους σκληρούς στο ταξίδι για να ακούσουμε μουσική, και θα πρέπει να τους έχουμε μαζί μας πάντα. Και φυσικά αυτοί θα περιέχουν όλη τη μουσική του κόσμου

    Μάλλον υπάρχει παρανόηση στο τι είναι το streaming. Οι ιντερνετικοί σταθμοί και δορυφορικοί HD δεν αφορούν το streaming μουσικής κατ' επιλογή.

    Η ερώτηση είναι σαφής. Μέχρι στιγμής υπάρχει συμπιεσμένο streaming π.χ. Spotify, ασυμπίεστο π.χ. Tidal και τώρα έρχεται το hi-rez (έστω με τις ενστάσεις που δηλώνουν κάποιοι κατασκευαστές).
    Ποιος άλλος τρόπος live-streaming όπου βρεθούμε και όπου σταθούμε προσφέρει καλύτερη ηχητικά ποιότητα;

    44  5 Jun 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Pleo νομίζω κανείς δεν διαφωνεί με την χρησιμότητα αυτών που αναφέρεις και γενικότερα με τη χρησιμότητα του streaming. Αν και δεν κατανοώ γιατί κάποιος που ακούει από κινητό να αλλάξει το apple music πχ με κάτι πληροφοριακά υποδεέστερο όπως το spotify, το tidal και ότι άλλο. Από ακουστικά ακούει στο δρόμο.

    Εκεί που διαφωνώ( δεν το είπες εσύ γενικά μιλάω) είναι στο να "χαρίσει" ως ξεπερασμένο κάποιος το παλιό του DAC έτσι ώστε να αγοράσει το νέο σούπερ ουάου που θα έχει DSD και MQA. Είναι εμφανές ότι το DSD δεν είναι αποδεδειγμένα καλύτερο - επαναλαμβάνω ότι μαθηματικά δεν έχει διαφορά από το SACD - ενώ το MQA επιδρά στην πληροφορία με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Αντιθέτως ένα καλό αναλογικό στάδιο εξόδου, μία καλή τροφοδοσία και άλλα που έχουμε συζητήσει θα έχουν άμεση επίδραση σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν συστήνεται η αλλαγή ενός καλού DAC με ένα υποδεέστερο που απλά θα έχει και MQA. Και το λέω αυτό για χομπίστες που πιθανότατα θα γλυκαθούν από τα εξώφυλλα των περιοδικών και τις διαφημίσεις με αποτέλεσμα να χάσουν χρήματα για κάτι που ακόμα δεν έχει και πολύ - στεριώσει.

    45  5 Jun 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Το κινητό δεν είναι αναγκαστικά το μέσο αναπαραγωγής στο streaming. To κινητό είναι ο ελεγκτής που μέσω αυτού θα στείλουμε τον ήχο στο καλό μέσο αναπαραγωγής. Γι' αυτό έγραψα πιο πριν ότι δεν έχουμε κατανοήσει πλήρως τι είναι το streaming.
    Αλλά ακόμα και να είναι το μέσο αναπαραγωγής, για ποιο λόγο δεν είναι καλύτερα ακόμα κι έτσι το hi-rez streaming;

    46  5 Jun 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Ας δώσω δύο παραδείγματα.

    Μπαίνουμε στην υπηρεσία μέσω app. Επιλέγουμε το MQA να ξεκινήσει το streaming. To smartphone/tablet μέχρι στιγμής είναι ο ελεγκτής. Εδώ επιλέγουμε αν το streaming θα κατευθυνθεί προς το dac του smartphone ή προς το μηχάνημα του οποίου χρησιμοποιούμε το app. Το μηχάνημα αυτό είναι το player και DAC ταυτόχρονα το οποίο αφού αποκωδικοποιήσει το MQA, στέλνει τον ήχο στην έξοδό του που εκεί είναι συνδεμένος ο ενισχυτής μας.
    Εναλλακτικά ή και ταυτόχρονα, μπορεί να στείλει αυτό το stream σε άλλα σημεία όπου από εκεί άλλο MQA συμβατό μηχάνημα αναλαμβάνει την αναπαραγωγή σε άλλο καλό σύστημα ή και το ίδιο ακόμα αν πρόκειται για πλήρες σύστημα που αναπαράγει ήχο.
    Αν επιλέξουμε το smartphone να αναπαράγει, τότε έγκειται στην ποιότητα του DAC του. Με ακουστικά βεβαίως, είναι προφανές ότι δε μιλάμε για τα ηχεία του smartphone.

    Με ποιο τρόπο αυτό είναι χειρότερο από ότι ίσχυε μέχρι τώρα;

    47  5 Jun 2016  
  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Eγώ πάντως ακούω πολύ και απο το κινητό,είτε με ακουστικά είτε απευθείας επάνω στο ντάκ του ηχοσυστήματος. Σαφώς δεν είναι η ιδανική λύση αλλα είναι πολύ πρακτικό και με τα κατάλληλα λογισμικά αναπαραγωγής παίζει θαυμάσια και όλα τα format.

    Γενικά νομίζω οτι οι καιροί τουλάχιστον χομπιστικα μας θέλουν πολύ παρατηρητικούς και σε επαγρύπνηση αλλα και γενικά ανοικτούς ως προς το καινούριο. Δεν μας θέλει με τίποτα ενθουσιώδεις γιατί οι early adopters είναι αυτοί που πληρώνουν το μάρμρο για τους υπόλοιπους αλλα επίσης δεν μας θέλει και πολύ ανοικτοχέρηδες..

    Όχι φυσικά να έχουμε την απαίτηση να αποκτούμε ήχο με 100 ευρώ αλλα γενικά η δαπάνη μεγάλων ποσών για ψηφιακά την εποχή που όλα εξελίσσονται και αλλάζουν ανα πενταετία σίγουρα αφήνει μια πίκρα την ώρα που συνειδητοποιούμε οτι το ακριβό μας ψηφιακό είναι ξεπερασμένο (ναι ακόμη και ηχητικά). Οι εποχές που αγοράζαμε ένα πανάκριβο Τρανσπορτ - Ντάκ για CD και καθαρίζαμε για μια δεκαπενταετία είναι ήδη πολύ πίσω μας.

    Καλώς ή κακώς πλησιάζει η ώρα που την αγαπημένη μας μουσική δεν θα την βρίσκουμε κάν σε χειροπιαστή μορφή.

    Το τρίπτυχο Επαγρύπνηση/Σύνεση/Ανοικτό μυαλό είναι αυτό που μπορεί να οδηγήσει τον χομπίστα στον δρόμμο του όσον αφορά τις εξελίξεις με ασφάλεια και υψηλή ανταποδοτικότητα. Δόξα τω θεώ τουλάχιστον ο καλός ήχος πιά απο ψηφιακά δεν στοιχίζει ένα χέρι και ένα πόδι..

    48  5 Jun 2016  
 
page 4/11 rows 12/124 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 84ms (19 queries, 39ms)