όλες (το 99%) οι ηχογραφήσεις των live γίνονται πολυκάναλα από την master κονσόλα, συνήθως σε 24κάναλα, παλιά αναλογικά, τα τελευταία 20 χρόνια ψηφιακά.. επίσης πάντα υπάρχουν και τα γνωστά κρεμαστά μικρόφωνα για να ηχογραφηθούν οι φωνές και οι αντιδράσεις του κοινού.. αν δεν μπει ο ήχος απ' αυτά τα μικρόφωνα, το live δεν θα μοιάζει καθόλου με live.. μετά γίνεται το mixing στο studio με απώτερο σκοπό να πλησιάζει το ζωντανό άκουσμα.. πράγμα πολύ δύσκολο.. αν κλείσουμε τα μάτια στο προηγούμενο βίντεο που έβαλε ο Θανάσης θα καταλάβουμε γιατί..
από τις μεγαλύτερες hi-end χαριτωμενιές που έχω ακούσει είναι όταν κάποιος μου είπε ότι από το στερεοφωνικό του "έβλεπε" τις κινήσεις του κιθαρίστα και του τραγουδιστή πάνω στη σκηνή σε κάποιο ηχογραφημένο live κάποιου μεγάλου συγκροτήματος σ' ένα τεράστιο στάδιο.. αυτό το πράγμα απλά δεν γίνεται, δεν υπάρχει..
γιατί απλά ο κιθαρίστας παίζει στον ενισχυτή του, όπου με close miking και di-box, το σήμα του οδηγείται στην κονσόλα.. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τον τραγουδιστή και με όλους τους μουσικούς, τα σήματα δηλαδή από τα μικρόφωνα ή τα όργανά τους οδηγούνται στα κανάλια της κονσόλας.. οπότε όσο και να κινούνται και να βολτάρουν πάνω στη σκηνή οι μουσικοί, το σήμα ΔΕΝ αλλάζει κατεύθυνση ή ροή.. εμείς ακούμε πάντα το stereo mix.. είτε το live mix που γίνεται την ίδια στιγμή που παίζει η μπάντα είτε το "μαγειρεμένο" από τον "δίσκο" που θα βγει από την επεξεργασία του ηχογραφημένου πολυκάναλου υλικού στο studio..
τα γράφω αυτά εδώ πριν πολύ πολύ καιρό..