Πως θα κρίνουμε πιό αντικειμενικά ενα ηχοσύστημα. (#5)

  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Ποιος είπε ότι ηχογραφείς τη φωνή ανά δευτερόλεπτο; Μόνος σου λες ότι το πέρασμα δεν το διακόπτει κανείς.
    Προφανές δεν είναι; Το πέρασμα όμως δηλαδή κάποια δευτερόλεπτα. Εσύ τι λες; Mπορούν ή όχι να ενωθούν τα φωνητικά όταν υπάρχουν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και που ανάμεσα υπάρχει κάποια παύση;

    Εν τω μεταξύ, το βιντεάκι δεν δείχνει τίποτε, ένα μονταρισμένο βίντεο είναι. Για την ακρίβεια δείχνει πόσο τραγικά λάθος είναι να πιστεύουμε ότι η παγκόσμια σκηνή ηχογραφεί τα πάντα κατ' ευθείαν και όλοι μαζί την ίδια χρονική στιγμή.

    Μια υποσημείωση όμως γενικότερη. Στην ηχοληψία, όπως και στην οικονομία, τίποτε δεν πάει χαμένο, τίποτε δεν είναι περιττό.
    Τα πάντα έχουν νόημα και θέση, ακόμα και η ηχογράφηση μιας μπάντας την ώρα που κάνει πρόβες. Αρκεί να ξέρεις τι θα χρησιμοποιήσεις και που και τι θα κάνεις αυτό που έχεις στα χέρια σου.
    Αυτό όμως απέχει έτη φωτός από το πως γίνονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ηχογραφήσεις από τη δεκαετία του '60 κι όλας που είναι καλύτερες όταν γίνονται σε πολλά κανάλια γιατί επιτρέπουν καλύτερο editing.

    49  1 Sep 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Pleo wrote:
    Ποιος είπε ότι ηχογραφείς τη φωνή ανά δευτερόλεπτο; Μόνος σου λες ότι το πέρασμα δεν το διακόπτει κανείς.

    Χρησιμοποίησα (πάλι) ένα ακραίο παράδειγμα για να θίξω ότι και ένα απλό κόπι πέιστ σε πολλές των περιπτώσεων είναι και ακουστό και άσχημο.
    Έτσι και αλλιώς δεν είπαμε κάτι λιγότερο ή περισσότερο.

    Pleo wrote:
    Προφανές δεν είναι;

    Δεν ξέρω τι είναι προφανές για τον καθένα. Χρησιμοποίησα ένα παράδειγμα από το Άξιον Εστί του Θεοδωράκη και δεν είδα να συμφωνείς. Οπότε δεν μου φάνηκε ότι σου φάνηκε προφανές.

    Pleo wrote:
    Εσύ τι λες; Mπορούν ή όχι να ενωθούν τα φωνητικά όταν υπάρχουν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και που ανάμεσα υπάρχει κάποια παύση;

    Φυσικά και μπορούν. Και το κάνουν. Το ερώτημα που έθεσε αυτός που άνοιξε το θέμα - και εμένα μου κέντρισε το ενδιαφέρον - είναι ότι ενίοτε αυτό φαίνεται και μάλιστα άσχημα.

    Pleo wrote:
    Εν τω μεταξύ, το βιντεάκι δεν δείχνει τίποτε, ένα μονταρισμένο βίντεο είναι. Για την ακρίβεια δείχνει πόσο τραγικά λάθος είναι να πιστεύουμε ότι η παγκόσμια σκηνή ηχογραφεί τα πάντα κατ' ευθείαν και όλοι μαζί την ίδια χρονική στιγμή.

    Πάλι το βιντεάκι το έβαλα ως ένα ακραίο παράδειγμα ποπ ακούσματος που το πετσόκομα πάει σύννεφο. Αν δεν κόβει / ράβει η beyonce και ο Πλούταρχος ποιος θα το κάνει??????
    Όμως βλέπεις ότι ακόμα και σε αυτό το βίντεο υπάρχει η διαφορετικότητα, υπάρχει συναίσθημα, υπάρχει ροή μουσικής και σημεία απαραβίαστα και αναντικατάστατα. Σε ένα απλό λαικό ποπ άκουσμα.

    Pleo wrote:
    Μια υποσημείωση όμως γενικότερη. Στην ηχοληψία, όπως και στην οικονομία, τίποτε δεν πάει χαμένο, τίποτε δεν είναι περιττό.
    Τα πάντα έχουν νόημα και θέση, ακόμα και η ηχογράφηση μιας μπάντας την ώρα που κάνει πρόβες. Αρκεί να ξέρεις τι θα χρησιμοποιήσεις και που και τι θα κάνεις αυτό που έχεις στα χέρια σου.
    Αυτό όμως απέχει έτη φωτός από το πως γίνονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ηχογραφήσεις από τη δεκαετία του '60 κι όλας που είναι καλύτερες όταν γίνονται σε πολλά κανάλια γιατί επιτρέπουν καλύτερο editing.

    Δεν ξέρω αν ήταν καλύτερες ή χειρότερες. Οι απόψεις διίστανται. Σε μία αγορά που το compression διαλύει τα πάντα αρκετοί διαφωνούν.
    Εγώ ναι, πιστεύω ότι κάθε πέρυσι και ... χειρότερα. Άρα σίγουρα ένα σοβαρό στούντιο σήμερα θα είναι καλύτερο από ένα παλαιό σοβαρό (π.χ. της Deutsche Gramophone). Δεν πιστεύω ότι η DG δεν γράφει σε πολλά κανάλια.

    50  1 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Είναι προφανές ότι διαφωνούμε. Δεν θέλεις να αντιληφθείς ότι δύο μικρόφωνα στημένα για να ηχογραφούν όλη τη μπάντα να παίζει μαζί, είναι αδύνατον να πιάσουν καλύτερα τα μικροδυναμικά κάποιου οργάνου που είναι στο βάθος. Εκτός αυτού, το αποτέλεσμα είναι κάτι που δεν σου επιτρέπει να κάνεις και πολλά κατόπιν. Πως να αυξήσεις την ένταση σε κάποιο όργανο αν δεν το έχεις ξεχωριστά ηχογραφημένο;

    Επίσης κάνεις και κάτι άλλο. Προσπαθείς να κάνεις κανόνα την περιπτωσιολογία. Ήμαρτον. Κι εγώ έχω ακούσει κακό "ράψιμο" σε ηχογράφηση. Αυτό δεν είναι ο κανόνας, είναι η εξαίρεση!
    Μην προσπαθείς να κάνεις viral το θέμα. Ο κομπρέσορας είναι ένα απαραίτητο εργαλείο. Το ότι κάποιος κάπου κάποτε δεν ήξερε να τον δουλέψει, δεν σημαίνει ότι όποτε ακούμε τη λέξη θα ψάχνουμε σκελίδα σκόρδου για να την εξορκίσουμε.

    51  2 Sep 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Pleo wrote:
    Είναι προφανές ότι διαφωνούμε. Δεν θέλεις να αντιληφθείς ότι δύο μικρόφωνα στημένα για να ηχογραφούν όλη τη μπάντα να παίζει μαζί, είναι αδύνατον να πιάσουν καλύτερα τα μικροδυναμικά κάποιου οργάνου που είναι στο βάθος. Εκτός αυτού, το αποτέλεσμα είναι κάτι που δεν σου επιτρέπει να κάνεις και πολλά κατόπιν. Πως να αυξήσεις την ένταση σε κάποιο όργανο αν δεν το έχεις ξεχωριστά ηχογραφημένο;

    Δέν θυμάμαι να είπα κάπου οτι είμαι κατά των πολλών καναλιών... Αντιθέτως θα έλεγα. Δέν ξέρω μήπως με μπερδεύεις με κάποιον άλλο...

    Pleo wrote:
    Επίσης κάνεις και κάτι άλλο. Προσπαθείς να κάνεις κανόνα την περιπτωσιολογία. Ήμαρτον. Κι εγώ έχω ακούσει κακό "ράψιμο" σε ηχογράφηση. Αυτό δεν είναι ο κανόνας, είναι η εξαίρεση!

    Αντιθέτως αναφέρθηκα στο ράψιμο. Και σχολίασα οτι σε πολλές των περιπτώσεων το copy/paste είναι κακό γιατί χαλάει τη συνέχεια. Εφόσον το έχεις ακούσει και εσύ κατανούμαστε και παμ παρακάτω...

    Pleo wrote:
    Μην προσπαθείς να κάνεις viral το θέμα. Ο κομπρέσορας είναι ένα απαραίτητο εργαλείο. Το ότι κάποιος κάπου κάποτε δεν ήξερε να τον δουλέψει, δεν σημαίνει ότι όποτε ακούμε τη λέξη θα ψάχνουμε σκελίδα σκόρδου για να την εξορκίσουμε.

    Όλα τα εργαλεία είναι καλά αν χρησιμοποιούνται σωστά. Το βασικό πρόβλημα της δισκογραφίας δέν είναι οτι κάποιος κάπου κάποτε έκανε κάτι λάθος. Το πρόβλημα είναι οτι κάποιος κάπου κάποτε έκανε κάτι σωστό.

    Και γι αυτό οι καλές εγγραφές είτε σε δίσκο είτε σε cd είναι ακριβές και ενίοτε σπάνιες. Το πρόβλημα είναι οτι ο μέσος γράφει με ηχείο yamaha των 300 ευρώ και με κύριο σκοπό να ακουστεί καλά στο αυτοκίνητο με ότι συνεπάγεται αυτό για εμάς τους υπόλοιπους.

    52  2 Sep 2016  
  • LSTEPHANIDES

    LSTEPHANIDES

    Registered

    Pleo wrote:
    ...Δεν θέλεις να αντιληφθείς ότι δύο μικρόφωνα στημένα για να ηχογραφούν όλη τη μπάντα να παίζει μαζί, είναι αδύνατον να πιάσουν καλύτερα τα μικροδυναμικά κάποιου οργάνου που είναι στο βάθος. Εκτός αυτού, το αποτέλεσμα είναι κάτι που δεν σου επιτρέπει να κάνεις και πολλά κατόπιν. Πως να αυξήσεις την ένταση σε κάποιο όργανο αν δεν το έχεις ξεχωριστά ηχογραφημένο;.....................

    Τότε θα πρέπει να μην υπάρχει τίποτε πιο θλιβερό από το όταν βρισκόμαστε μπροστά στους μουσικούς και ακούμε με τα δυο μας τα αφτιά, γιατί θα μας ξεφύγουν κάποια μικροδυναμικά και δυστυχώς δεν θα μπορούμε να κάνουμε πολλά κατόπιν!!!Πόσο δυστυχισμένος πρέπει να είμαι!!!Μόλις το διαπίστωσα. Ευχαριστώ. Λ.Σ.

    53  2 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    AlexD, αποφάσισε τι από τα δύο ισχύει...

    AlexD wrote:
    Δεν ξέρω αν ήταν καλύτερες ή χειρότερες. Οι απόψεις διίστανται. Σε μία αγορά που το compression διαλύει τα πάντα αρκετοί διαφωνούν.
    AlexD wrote:
    Όλα τα εργαλεία είναι καλά αν χρησιμοποιούνται σωστά. Το βασικό πρόβλημα της δισκογραφίας δέν είναι οτι κάποιος κάπου κάποτε έκανε κάτι λάθος. Το πρόβλημα είναι οτι κάποιος κάπου κάποτε έκανε κάτι σωστό.
    Και γι αυτό οι καλές εγγραφές είτε σε δίσκο είτε σε cd είναι ακριβές και ενίοτε σπάνιες. Το πρόβλημα είναι οτι ο μέσος γράφει με ηχείο yamaha των 300 ευρώ και με κύριο σκοπό να ακουστεί καλά στο αυτοκίνητο με ότι συνεπάγεται αυτό για εμάς τους υπόλοιπους.

    Epic. ανάμεσα στο ένα post και το άλλο άλλαξες άποψη.

    54  2 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    LSTEPHANIDES wrote:
    Τότε θα πρέπει να μην υπάρχει τίποτε πιο θλιβερό από το όταν βρισκόμαστε μπροστά στους μουσικούς και ακούμε με τα δυο μας τα αφτιά, γιατί θα μας ξεφύγουν κάποια μικροδυναμικά και δυστυχώς δεν θα μπορούμε να κάνουμε πολλά κατόπιν!!!Πόσο δυστυχισμένος πρέπει να είμαι!!!Μόλις το διαπίστωσα. Ευχαριστώ. Λ.Σ.

    Starovas tragoudaei me echo-poly gelio!!!

    55  2 Sep 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Pleo wrote:
    AlexD, αποφάσισε τι από τα δύο ισχύει...
    Epic. ανάμεσα στο ένα post και το άλλο άλλαξες άποψη.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί μπερδεύτηκες. Μάλλον φταίω εγώ όπως το είπα.

    Αναφέρθηκες σε ηχογραφήσεις του 60. Υπάρχουν μερίδες στουντιάδων που τις θεωρούν ότι το καλύτερο έχει βγει. Φαντάζομαι ότι όταν υπάρχουν τέτοιες διαφωνίες στον χώρο αυτό, το λιγότερο που δικαιούμαι να πω είναι το "δεν ξέρω τελικά τι είναι το σωστό". Για να σου υπενθυμίσω πάντως, έριδες και διαφωνίες υπάρχουν και σε άλλα θέματα. cd vs vinyl, λάμπες vs τρατζίστορ, tannoy vs πολλών δρόμων κτλ

    Το επόμενο που είπα είναι ότι στον κόσμο των στούντιο δεν είναι όλοι καλοί και υπάρχει ένας κακός. Αντιθέτως υπάρχουν πολλοί κακοί και υπάρχουν λίγοι καλοί. Αυτό συμβαίνει γιατί στούντιο έχει και ο κάθε τυχάρπαστος που αγόρασε μία μικρή κονσόλα και δύο μόνιτορ ηχεία της behringer. Έτσι καταλήξαμε στο να υπάρχουν λίγες καλές εγγραφές και πολλές κακές.

    Είναι φανερό ότι λάθη σαν αυτά αλλα και σαν την βάρβαρη χρήση του κομπρέσορα οδήγησαν χρήστες στο βινύλιο και στην αναζήτηση ηχογραφήσεων του παρελθόντος ενώ αρκετές φορές η λέξη remaster θεωρείται απαγορευμένη για ένα δίσκο.

    Σε όλα αυτά δεν καταλαβαίνω που θεωρείς ότι συγκρούεται κάτι από αυτά που λέω με κάτι άλλο.

    56  2 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Βρε συ AlexD, αποφάσισε. Είναι ο κομπρέσορας ένα χρήσιμο αν όχι απαραίτητο εργαλείο ναι ή όχι;

    Στη δεκαετία του '60 αναφέρθηκα για να καταδείξω από πότε άρχισαν να χρησιμοποιούνται οι ηχογραφήσεις σε πολλά κανάλια.
    Άλλωστε ανάφερα και τους πρωτοπόρους. Τον George Martin και τους Beatles.

    Stay focused, δεν μιλάμε για τρανζίστορ, λάμπες, analogue vs digital. Μιλάμε για ηχογραφήσεις Βγάλε έξω την ακρόαση στο σπίτι. Δεν λέμε για αυτά.

    57  2 Sep 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Pleo wrote:
    Βρε συ AlexD, αποφάσισε. Είναι ο κομπρέσορας ένα χρήσιμο αν όχι απαραίτητο εργαλείο ναι ή όχι;

    Απάντηση:

    AlexD wrote:
    Όλα τα εργαλεία είναι καλά αν χρησιμοποιούνται σωστά.
    AlexD wrote:
    βάρβαρη χρήση του κομπρέσορα οδήγησαν χρήστες στο βινύλιο και στην αναζήτηση ηχογραφήσεων του παρελθόντος ενώ αρκετές φορές η λέξη remaster θεωρείται απαγορευμένη για ένα δίσκο.

    Επίσης για

    Pleo wrote:
    Stay focused, δεν μιλάμε για τρανζίστορ, λάμπες, analogue vs digital. Μιλάμε για ηχογραφήσεις Βγάλε έξω την ακρόαση στο σπίτι. Δεν λέμε για αυτά.

    Φαντάζομαι οτι θα έχεις ακούσει για αναλογικές και ψηφιακές κονσόλες. Όπως για αναλογικές και ψηφιακές εγγραφές, για λαμπάτες εγγραφές, για ψηφιακά φίλτρα που προσομοιάζουν τον ήχο της λάμπας κτλ.
    Από τα παραπάνω αλήθεια, ποιό είναι το καλύτερο?
    Το ότι εγώ πιστεύω ότι η ψηφιακή κονσόλα είναι καλύτερη δεν σημαίνει ότι είναι σωστό ούτε ότι υπάρχει μεγάλη μάζα στουντιάδων που πιστεύει το αντίθετο...

    Μου φαίνεται πάντως ότι δεν πολύ-διαβάζεις τι γράφω. Μιλούσα για το φαινόμενο copy/paste, μιλούσες για πολυκάναλα. Σου απαντάω για το ότι διίστανται οι απόψεις μεταξύ των στουντιάδων για τις πολυκάναλες εγγραφές και μου λες για ακροάσεις. Δεν βρίσκω κάποιο νόημα στην κουβέντα...

    58  2 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Μέχρι στιγμής δεν έχεις απαντήσει ξεκάθαρα.

    Σε ρωτάω άλλη μια φορά. Ανεξάρτητα αν κάποιος ξέρει ή όχι να χρησιμοποιήσει ένα νυστέρι, είναι χρήσιμο εργαλείο στη χειρουργική;
    Μην κουράζεσαι. ΕΙΝΑΙ. Τελεία και παύλα και ας νομίζει ο καθένας ό,τι του κατέβει στο μυαλό.

    Τώρα μας λες για αναλογικές κονσόλες και αναλογικά recorders. Ευχαρίστως να σου απαντήσω. Κανένα από τα δυο. Αλλά αυτό έχει να κάνει όχι με το ποιο χρησιμοποιεί ανώτερη ή κατώτερη τεχνολογία.
    Κυρίως έχει να κάνει με το πόσο γνωρίζει κάποιος να χρησιμοποιεί τα εργαλεία που έχει και πάλι.

    Μ' αρέσει που με έχεις ευχαριστήσει για τα ενδιαφέροντα βίντεο, αλλά μάλλον δεν τα έχεις δει.

    Δες την αρχή ενός που έβαλα πιο πριν που μιλάει για τη μετάβαση από την αναλογική στην ψηφιακή τεχνολογία. Στα πρώτα δευτερόλεπτα του βίντεο είναι.

    Akis Golfidis - Mixing Tips - Vocals Compression

    59  3 Sep 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Και άλλο παράδειγμα. Όπως έγραψα και πιο πριν. Όλα έχουν νόημα, τίποτε δεν είναι για πέταμα αν γνωρίζεις τι κάνεις, αλλά και για τι πράγμα μιλάς.

    Akis Golfidis - Mixing Tips - "Fast_Slow" - Final Mix

    Καμία σχέση όλα αυτά που συζητάμε με τον χομπίστα που καταλήγει σε έωλα συμπεράσματα όμως, έχοντας μόνη άποψη εκείνη που έχει διαμορφώσει από την ακρόαση ενός οικιακού συστήματος hi-fi.

    60  3 Sep 2016  
 
page 5/9 rows 12/102 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 113ms (19 queries, 53ms)