Manos_Bits wrote:
φίλε Ζαμπελις, δυστυχώς τα 80Hz δεν είναι καθόλου κατευθυντικά ειδικά σε εφαρμογές όπως τα hi-fi ηχεία...
για την ακρίβεια σε τέτοιες κατασκευές(ηχεία), οι χαμηλές - μεσοχαμηλές συχνότητες (έως 250 hz περίπου) είναι παντοκατευθυντικές και το πολικό τους διάγραμμα πλησιάζει τον τέλειο κύκλο (ειδικά στους κλειστούς μικρούς χώρους που ακούμε μουσική)...
αυτό δεν έχεις παρά να το διαπιστώσεις και ο ίδιος αν στείλεις έναν παλμό 80hz στο σύστημα και μετρήσεις μ' ένα μικρόφωνο την ένταση μπρος από το μεγάφωνο των χαμηλών, στο πλάι και πίσω από το ηχείο... θα μετρήσεις ελάχιστη απόκλιση σε db...
Ευχαριστώ για την απάντηση Μάνο :)
Βασικά από προσωπική πείρα πάντα μιλάω (ιδίως σε μικρά δωμάτια) και δεν το έχω ψάξει και πολύ οπότε μπορεί να λέω και ανακρίβειες. Ισως να παίζει ρόλο το είδος του slope του crossover; (ειδικά εαν δεν είναι αρκετά steep) Αν και πάλι εστω και ετσι να είναι δεν θα τα έφτανε τα 250.
Επίσης εαν έχω καταλάβει καλά σε τόσο χαμηλές συχνότητες αυτο που μπορεί να γίνει αντιληπτό είναι η διαφορά στην φάση των ηχείων, όχι της έντασης, κάτι που δεν ξέρω εαν μπορεί να γίνει αντιληπτό με το τεστ του μικροφώνου. Τώρα επηρεάζει η φάση το soundstage? Τι να πω... δεν ξερω...
Πέραν όλων αυτών δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ακοή με την όραση αλληλεπιδρούν. Μπορεί η εικόνα των subs μέσα στα ηχεία να δίνει γενικά την εντύπωση ότι το soundstage είναι περιορισμένο.
Ένα ωραίο paper γύρω από αλληλεπίδραση όρασης και ακοής είναι εδώ για όποιον ενδιαφέρεται: link