ΘΕΣΗ SUB στο χώρο (#3)

  • Toptubes

    Toptubes

    ACA Member

    Σωστός ο Μάνος... έτσι είναι

    25  3 Apr 2013  
  • gherop

    gherop

    ACA Member

    "Ετσι ειναι αν ετσι νομιζετε", Σ. Μπεκετ

    26  3 Apr 2013  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Υποτίθεται ότι η τοποθέτηση σε γωνίες αυξάνει τα dB του sub. Αυτό είναι κατ' αρχήν κακό, εφ' όσον μιλάμε για ιδανικές συνθήκες.

    Σε απλές εμπειρικές καταστάσεις, μια δοκιμή με δοκιμαστικούς τόνους αρκεί μόνο για να διαπιστώσουμε με μεγάλες αποκλίσεις πως επενεργεί ο χώρος σε σχέση με τα μηχανήματα όπως αυτά έχουν τοποθετηθεί.

    Το αυτί θα μας πει αν υπάρχει μεγάαααααλη λακούβα εδώ, μεγάααααλο ύψωμα εκεί. Ακρίβεια δε θα μας δώσει. Χωρίς μετρήσεις που να μας δείχνουν πως επενεργεί ο χώρος (δηλαδή οι ρυθμοί του) το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δοκιμάζουμε στα τυφλά τι θα κάτσει καλύτερα.

    Στο δικό μου χώρο που έχει μια μεγάλη λακούβα στα 90Hz, με την τοποθέτηση διαλέγω μεταξύ σωστής μποτιάς και λάθος μπάσο στα υπόλοιπα, ή λάθος μποτιά και σωστά τα υπόλοιπα. Go figure... .

    27  3 Apr 2013  
  • Zampelis

    Zampelis

    Registered

    Manos_Bits wrote:
    φίλε Ζαμπελις, δυστυχώς τα 80Hz δεν είναι καθόλου κατευθυντικά ειδικά σε εφαρμογές όπως τα hi-fi ηχεία...
    για την ακρίβεια σε τέτοιες κατασκευές(ηχεία), οι χαμηλές - μεσοχαμηλές συχνότητες (έως 250 hz περίπου) είναι παντοκατευθυντικές και το πολικό τους διάγραμμα πλησιάζει τον τέλειο κύκλο (ειδικά στους κλειστούς μικρούς χώρους που ακούμε μουσική)...
    αυτό δεν έχεις παρά να το διαπιστώσεις και ο ίδιος αν στείλεις έναν παλμό 80hz στο σύστημα και μετρήσεις μ' ένα μικρόφωνο την ένταση μπρος από το μεγάφωνο των χαμηλών, στο πλάι και πίσω από το ηχείο... θα μετρήσεις ελάχιστη απόκλιση σε db...

    Ευχαριστώ για την απάντηση Μάνο :)

    Βασικά από προσωπική πείρα πάντα μιλάω (ιδίως σε μικρά δωμάτια) και δεν το έχω ψάξει και πολύ οπότε μπορεί να λέω και ανακρίβειες. Ισως να παίζει ρόλο το είδος του slope του crossover; (ειδικά εαν δεν είναι αρκετά steep) Αν και πάλι εστω και ετσι να είναι δεν θα τα έφτανε τα 250.

    Επίσης εαν έχω καταλάβει καλά σε τόσο χαμηλές συχνότητες αυτο που μπορεί να γίνει αντιληπτό είναι η διαφορά στην φάση των ηχείων, όχι της έντασης, κάτι που δεν ξέρω εαν μπορεί να γίνει αντιληπτό με το τεστ του μικροφώνου. Τώρα επηρεάζει η φάση το soundstage? Τι να πω... δεν ξερω...

    Πέραν όλων αυτών δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ακοή με την όραση αλληλεπιδρούν. Μπορεί η εικόνα των subs μέσα στα ηχεία να δίνει γενικά την εντύπωση ότι το soundstage είναι περιορισμένο.

    Ένα ωραίο paper γύρω από αλληλεπίδραση όρασης και ακοής είναι εδώ για όποιον ενδιαφέρεται: link

    28  4 Apr 2013  
  • Zampelis

    Zampelis

    Registered

    gherop wrote:
    "Ετσι ειναι αν ετσι νομιζετε", Σ. Μπεκετ

    "Truth Is Subjectivity" Søren Kierkegaard

    29  4 Apr 2013  
  • gherop

    gherop

    ACA Member

    "Truth is rarely pure and never simple".
    Oscar Wilde

    30  4 Apr 2013  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    πέρα από τις ευφυείς ρήσεις μεγάλων ανδρών και για να επιστρέψουμε στο θέμα, το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα που πήρε ο Γιώργος οφείλονταν τόσο στην διαφορετική τοποθέτηση των sub και συνεπώς στη νέα συνέργεια με τον χώρο, όσο και στο ότι οι δορυφόροι 'ανάπνευσαν' μετά από την απομάκρυνση των όγκων των sub, όπως άλλωστε λέει και ο ίδιος...

    31  4 Apr 2013  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Τώρα όσον αφορά στην κατευθυντικότητα των χαμηλών συχνοτήτων, το πρόβλημα είναι αρκετά μεγάλο και πολυσύνθετο, έχουν δε γίνει πολλές έρευνες κυρίως στον επαγγελματικό τομέα τόσο σε κλειστά concert halls αλλά και σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους... Φανταστείτε τι συναίσθημα εισπράττουν οι μουσικοί πάνω στη σκηνή, όταν λίγα μέτρα δίπλα τους πυροβολούν 'κανόνια' χαμηλών συχνοτήτων με τρομερή ένταση(πολλά KW) και μεγάλη διασπορά!! Ακόμα φανταστείτε πόση ενισχυτική ισχύς πάει 'χαμένη' στα παντοκατευθυντικά sub!!

    Αυτό το πρόβλημα έχει σε αρκετά μεγάλο βαθμό λυθεί με την κατασκευή 'arrays' χαμηλών συχνοτήτων όπου σπουδαίοι μηχανικοί ήχου έχουν κατορθώσει να κατευθύνουν τις χαμηλές συχνότητες προς το συναυλιακό κοινό και όχι προς τους μουσικούς η πίσω από το stage... Από τα καλύτερα τέτοια παραδείγματα είναι τα συστήματα Meyer Sound, που όμως γι αυτά μπορεί να μας μιλήσει εκτενέστερα σαν ειδικός ο Δημήτρης Μπακλαβάς...

    Γενικός κανόνας είναι πως για να έγω κατευθυντικότητα στις χαμηλές συχνότητες (< 250Hz) θέλω μεγάλη επιφάνεια ακτινοβολητή(μεγαφώνου)... πχ για την συχνότητα των 100 Hz θέλω μεγάφωνο με επιφάνεια 2 m2 !!

    32  4 Apr 2013  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Να προσθέσω κι εγώ πως κατά καιρούς στο audio έχουν εμφανιστεί κορυφαίες υλοποιήσεις ηχείων που χρησιμοποιούν την γωνία για την τοποθέτησή τους όπως τα klipschorn. Δεν υπάρχουν πάντοτε και για όλους τους χώρους κοινές σταθερές που μπορούμε να ακολουθήσουμε. Οι συνδυασμοί ηχείων χώρου είναι πραγματικά άπειροι και διαφέρουν μεταξύ τους! Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι κανόνες που ισχύουν, όπως και εμπεριστατομένες μεθόδους που μπορούμε να ακολουθήσουμε ωστόσο δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, την μοναδικότητα του κάθε συνδυασμού χώρου ηχείου αλλά και τις απαιτήσεις τόσο του χώρου όσο και του εκάστοτε μουσικόφιλου. Οπότε μάλλον θα ήταν λίγο δύσκολο πιστεύω να δούμε το θέμα εντελώς τεχνοκρατικά.

    Στο παρελθόν σε άλλους χώρους έχω ζήσει πραγματικά παράδοξα γεγονότα με τα ηχεία στημένα κατά γράμμα του κατασκευαστή με άθλια αποτελέσματα λόγο ιδιομορφιών του χώρου και με διαφορετική συμπεριφορά από ηχείο σε ηχείο.

    Όσο για την κατευθυντηκότητα στις χαμηλές από ότι γνωρίζω είναι χαμηλή. Αν είμαι λάθος διορθώστε με.

    Επίσης αν και δεν έχω ακούσει το σύστημα του προέδρου, πιστεύω πως όντως η απομάκρυνση των sub όντως να βοήθησε προς όφελος του υπόλοιπου φάσματος. Η γωνία σίγουρα προσθέτει loudness στην συγκεκριμένη περιοχή αλλά αν ρυθμίζεται τότε είναι κάτι που διορθώνεται λογικά.

    33  4 Apr 2013  
  • Zampelis

    Zampelis

    Registered

    gherop wrote:
    "Truth is rarely pure and never simple".
    Oscar Wilde

    The truth is out there! X-Files!

    34  4 Apr 2013  
  • gherop

    gherop

    ACA Member

    All truth is simple... is that not doubly a lie?
    Friedrich Nietzsche
    H αλλιως:
    Truth is οτι λεω ΕΓΩ ....
    Αμαν πια θα με σκασετε εσεις ...

    35  4 Apr 2013  
  • andreasecon

    andreasecon

    ACA Member

    Perception is Reality ....

    36  5 Apr 2013  
 
page 3/4 rows 12/40 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 62ms (19 queries, 26ms)