Εντυπώσεις
Με αφορμη τη συναντηση του Σαββατου, αποφασισα να γραψω τις εντυπωσεις μου για το ηχοσυστημα του φιλου μας του Αποστολη. Δε θα σταθω στο γεγονος της συναντησης της ιδιας, τη φιλοξενια κλπ καθως τα ειπαν ολα οι προλαλησαντες και με το παραπανω.
Αναφορικα με το ηχητικο του σκελος, μπορω να ομολογησω με αρκετη ανεση οτι ηταν απο τις πιο ευχαριστες εκπληξεις των τελευταιων μηνων, για να μην πω και των τελευταιων ετων. Τα μηχανηματα λιγο εως πολυ γνωστα σε ολους μας, καποιοι θα σπευσουν να πουν "φοβερα και τρομερα" λογω της φημης τους, ενω καποιοι αλλοι "οχι και τιποτε σπουδαιο", λογω των ετων που κουβαλανε στην πλατη τους. Προκειται για συσκευες ηλικιας ανω της δεκαετιας, ενω καποια ειχαν περασει αισιως και την 'ενηλικιωση' των 18 ετων!
Για την προσωπικη μου προσεγγιση στο ζητημα της ηχητικης αναπαραγωγης, σαφως εχετε γνωση. Ενας σκληροπυρηνικος SET lover και 'παγκτίτης' που ολη την ωρα στηνει πραγματα πανω στον παγκο για να τα ακουσει, ψαχνει συγκεκριμενα πραγματα που η μεγαλη πλειοψηφια των κλασσικων συσκευων δεν ειναι σε θεση να δωσει στο βαθμο που θελει. Οταν λοιπον καλεισαι να ακουσεις ενα ηχοσυνολο που δεν ειναι επικεντρωμενο σε αυτη την κατευθυνση, ειναι ευλογο να εχεις αρκετες προκαταληψεις.
Αυτο που με εξεπληξε ακρως θετικα ηταν ο τροπος που το εν λογω ηχοσυνολο σερβιριζε τη μουσικη εν συνολω. ΟΚ, εχουμε ακουσει περισσοτερη διαφανεια, περισσοτερη αμεσοτητα, περισσοτερο δυναμισμο, περισσοτερη πληροφορια, περισσοτερη λαμψη, πιο εκτεταμενα πριμα, πιο στοιβαρα μπασα, πιο μελωδικα μεσαια, πιο ανοικτους σε πλατος και βαθος χωρους, κλπ. Αυτα ολα ειναι το ενα μερος της μουσικης αναπαραγωγης που στο κατω κατω ειναι και το πιο αδιαφορο κομματι απο ολα. Αυτο που το συγκεκριμενο ηχοσυστημα εδιδε στον ακροατη ειναι η 'σφαιρικη' προσεγγιση στο μουσικο γεγονος, συνδυαζοντας κατι απο ολα με τροπο που ποτε δε σε εκανε να αφαιρεθεις απο το ιδιο το μουσικο γεγονος.
Θα αναφερω συγκεκριμενα, σε μουσικη jazz, rock αλλα και κλασσικη, παντοτε και διχως εξαιρεση, το μουσικο γεγονος σκιαγραφονταν σωστα στο χρονο! Η μουσικη ειχε μετρο, ειχε παλμο, ειχε εξελιξη και συνεχεια, ειχε αυτο που ονομαζω προσωπικα εξελιξη στο χωρο και στο χρονο των δρωμενων με τροπο που ποτε να μη σε αποσπα απο το ιδιο το μουσικο γεγονος. Απο τον πρωτο δισκο που επαιζε την ωρα που μπηκα μεσα στο χωρο ακροασης (July London) μεχρι και το τελος της "παραστασης" καθε φορα προσηλωνομουν στο να ακουσω τη μοναδικοτητα του καθε μουσικου κομματιου διχως να αποσπωμαι απο δηθεν εντυπωσιακα 'πυροτεχνηματα' η στοιχεια εντυπωσιασμου που το μονο που μπορουν να κανουν τελικως ειναι να σε αποσπουν απο αυτο που θελεις να εισπραξεις. Το ηχοσυνολο δεν ειχε εντονα σημαδια ηχητικης υπογραφης στο καθε μουσικο γεγονος και αυτο ειναι σπουδαιο κατορθωμα για τον οικοδεσποτη μας, δεδομενου του μεγεθους ογκου και ισχυος των συσκευων.
Ειναι η πρωτη φορα που σε μια συγκεντρωση ζητησα τη γνωμη των παρευρισκομενων για το πως αντιλαμβανομαστε ο καθενας απο εμας την αποψη του οικοδεσποτη. Τα γενικα σχολια, απο 'αδιαφορο' μεχρι 'ικανοποιητικο με προβληματα', ενω με εντυπωσιασε ακρως αρνητικα το γεγονος οτι κανενας απο τους παρευρισκομενους με τους οποιους μιλησα πλην ενος και μονον, δεν αντιληφθηκε διολου ολα οσα ανεφερα στις προηγουμενες παραγραφους. Δεν αντιληφθηκε δηλαδη την σπουδαια "τεχνικη αρτιοτητα" με την οποια το εν λογω ηχοσυνολο εκτυλισσε καθε μουσικο γεγονος σωστα στο χρονο και στο χωρο, μεχρι το clipping φυσικα των ενισχυτων, περαν των οποιων δεν επιτρεπεται να σχολιαζουμε καθως ξεπερναμε τις προδιαγραφες.
Κατοπιν ολων των παραπανω θα ηθελα να δωσω τα συγχαρητηρια μου στον Αποστολο για το πως κατορθωσε μεσα απο αυτη την επιλογη να αντλησει το συγκεκριμενο αποτελεσμα. Του τα εξεφρασα και live φυσικα μετα το περας της συναντησης. Απο την αλλη θα ηθελα να διαβαζα και για τη γνωμη αλλων παρευρισκομενων, για το πως ακουσαν το ηχοσυνολο του Αποστολου και δεν ετυχε να συζητησουμε απο κοντα.
Φιλικα,
Π.Α.