Pleo wrote:
Ποιος είπε ότι ηχογραφείς τη φωνή ανά δευτερόλεπτο; Μόνος σου λες ότι το πέρασμα δεν το διακόπτει κανείς.
Χρησιμοποίησα (πάλι) ένα ακραίο παράδειγμα για να θίξω ότι και ένα απλό κόπι πέιστ σε πολλές των περιπτώσεων είναι και ακουστό και άσχημο.
Έτσι και αλλιώς δεν είπαμε κάτι λιγότερο ή περισσότερο.
Pleo wrote:
Προφανές δεν είναι;
Δεν ξέρω τι είναι προφανές για τον καθένα. Χρησιμοποίησα ένα παράδειγμα από το Άξιον Εστί του Θεοδωράκη και δεν είδα να συμφωνείς. Οπότε δεν μου φάνηκε ότι σου φάνηκε προφανές.
Pleo wrote:
Εσύ τι λες; Mπορούν ή όχι να ενωθούν τα φωνητικά όταν υπάρχουν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και που ανάμεσα υπάρχει κάποια παύση;
Φυσικά και μπορούν. Και το κάνουν. Το ερώτημα που έθεσε αυτός που άνοιξε το θέμα - και εμένα μου κέντρισε το ενδιαφέρον - είναι ότι ενίοτε αυτό φαίνεται και μάλιστα άσχημα.
Pleo wrote:
Εν τω μεταξύ, το βιντεάκι δεν δείχνει τίποτε, ένα μονταρισμένο βίντεο είναι. Για την ακρίβεια δείχνει πόσο τραγικά λάθος είναι να πιστεύουμε ότι η παγκόσμια σκηνή ηχογραφεί τα πάντα κατ' ευθείαν και όλοι μαζί την ίδια χρονική στιγμή.
Πάλι το βιντεάκι το έβαλα ως ένα ακραίο παράδειγμα ποπ ακούσματος που το πετσόκομα πάει σύννεφο. Αν δεν κόβει / ράβει η beyonce και ο Πλούταρχος ποιος θα το κάνει??????
Όμως βλέπεις ότι ακόμα και σε αυτό το βίντεο υπάρχει η διαφορετικότητα, υπάρχει συναίσθημα, υπάρχει ροή μουσικής και σημεία απαραβίαστα και αναντικατάστατα. Σε ένα απλό λαικό ποπ άκουσμα.
Pleo wrote:
Μια υποσημείωση όμως γενικότερη. Στην ηχοληψία, όπως και στην οικονομία, τίποτε δεν πάει χαμένο, τίποτε δεν είναι περιττό.
Τα πάντα έχουν νόημα και θέση, ακόμα και η ηχογράφηση μιας μπάντας την ώρα που κάνει πρόβες. Αρκεί να ξέρεις τι θα χρησιμοποιήσεις και που και τι θα κάνεις αυτό που έχεις στα χέρια σου.
Αυτό όμως απέχει έτη φωτός από το πως γίνονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ηχογραφήσεις από τη δεκαετία του '60 κι όλας που είναι καλύτερες όταν γίνονται σε πολλά κανάλια γιατί επιτρέπουν καλύτερο editing.
Δεν ξέρω αν ήταν καλύτερες ή χειρότερες. Οι απόψεις διίστανται. Σε μία αγορά που το compression διαλύει τα πάντα αρκετοί διαφωνούν.
Εγώ ναι, πιστεύω ότι κάθε πέρυσι και ... χειρότερα. Άρα σίγουρα ένα σοβαρό στούντιο σήμερα θα είναι καλύτερο από ένα παλαιό σοβαρό (π.χ. της Deutsche Gramophone). Δεν πιστεύω ότι η DG δεν γράφει σε πολλά κανάλια.