Πως θα κρίνουμε πιό αντικειμενικά ενα ηχοσύστημα. (#2)

  • Labis

    Labis

    Registered

    γράφω κομματια γιατί εξαφανίζονταιμερικές φορές.
    Εχω πολλούς φίλους σε επαγγελματικά στούντιο και τις καλές εποχές _κούρδιζαν μικροδιαστήματα σε επώνυμους τραγουδιστές ωρες επί ωρων και ζουσαν πολύ καλά απο τις άπειρες ωρες του μοντάζ.
    Δεν θέλει πολύ σκέψη ,για το αποτέλεσμα.
    Αρτιο τεχνικά,Χωρίς την αίσθηση της μουσικότητας πού αναπτύσεται Μονον όταν ολοι οι μουσικοί ταυτόχρονα ερμηνευόυν και δένονται αρμονικά μεταξύ τους.
    Θα σας πω κάτι και θα το καταλάβεται.,συνήθως ο πρώτος μουσικός ηχογραφεί ακούγοντας τον μετρονόμο και χωρίς να εχει ιδέα για την ενορχήστρωση, τι μπορεί να κάνει ,πως θα χρωματίσει,σε ποια βα΄ση θα χρωματίσει ,και για αυτό ο τραγουδιστης μπαίνει στο τέλος για να ακούει την πλήρη ενορχήστρωση ,που θα τον βοηθήσει στην καλύτερη αρμονία.
    Τα παλαιά χρόνια λόγω των τετρακάναλων συσκευών, εγραφαν ολοι οι μουσικοί μια και εξω οπως λέμε,και για αυτο και οι ηχογραφήσεις αποπνεόυν και την ομορφιά του συνόλου

    13  22 Aug 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Βασικά το έχεις γράψει 5 φορές το ίδιο πράγμα. Κάνε ένα refresh το browser να δεις τι γίνεται.

    Μην αγχώνεσαι πάντως αν κάτι έχει διπλό-γραφτεί θα το σβήσουμε εμείς.

    14  22 Aug 2016  
  • Labis

    Labis

    Registered

    Πριν συνεχίσω για το θέμα της συνέχειας,να κάνω μια παρένθεση και να πω οτι θα μπορούσαμε να θέσουμε ενα θέμα,
    μόλις ολοκληρώσουμε το τρέχον σχετικά με τις συσκευες στα στούντιο και αυτές του χώρου σου High End.
    Στο προηγούμενο post ελεγα για τον τρόπο της πολυκάναλης ηχογραφησης
    και πόσο μετέχει αρνητικά στο τελικό αποτέλεσμα του έργου.
    Ο πρώτος μουσικός που θα έχει την ατυχία ν αρχίσει -που συνήθως ειναι ρυθμικά όργανα
    φορά ενα ζευγάρι ακουστικών και με ενα μετρονόμο,και τον οδηγό μπροστά βάζει το πρώτο λιθαράκι
    στο ηχογάραφημα χωρίς να εχει ιδέα,για την ενορχήστρωση.
    Πόσο καλά μπορεί να χρωματίσει, να αποδώσει.
    Το αφήνω στην κρίση σας.
    Ερχεται ο δεύτερος λιγο πιο τυχερός ακούει τα προηγούμενα,και γραφει,
    Στα δύσκολα...γίνεται..copy paste.και συνεχίζει ,η ηχογραφηση μπορεί να κρατήσει και εβδομάδες με τον τρόπο αυτό
    οπου κάποια στιγμή προς το τέλος ο τραγουδιστής ,ο πιο τυχερος πατώντας επάνω στο οικοδόμημα που περιγράψαμε
    ερμηνευει,κατα βούληση,ελλείψει των μουσικών του το μέρος του.
    Παρένθεση εχω φίλους ηχολήπτες σε επαγγελματικά στούντιο που εζησαν πολύ καλά απο τις άπειρες μικρο-τονικές
    διορθώσεις επωνύμων τραγουδιστών
    Μην σας κουράζω ,καταλάβατε.
    Αφού γράψουν ολοι και φύγουν,την μίξη,δηλαδή αυτό που φυσιολογικά γίνεται με τις μικρο-δυναμικές απο πλευράς μουσικών
    αναλαμβάνει ο ηχολήπτης,ο οποιος κατα την αισθητική του, την κουρασή του, την ανθρωπινή του υπόσταση,
    θα δώσει το balance σύμφωνα με την δικιά του αισθητική,και πιθανά και τις οδηγίες του μάνατζερ.
    Αυτά λοιπον πάμε και αγοράζουμε,και πολλές φορές κάτι αόρατο μας ενοχλεί.
    Παλαιότερα τα πολύκάναλα καταγραφικά είχαν την πολυτέλεια μονον τεσσάρων καναλιών οπότε ολη η ορχήστρα
    ερμήνευε αναγκαστικά ολο το έργο με μιας , που εαν και δεν εχει την ηχοληπτική αρτιότητα, των σημερινών στούντιος
    αποπνέει την συνέχεια του ύφους και του συναισθήματος οπως αυτό εγείρεται συλογικά.
    Ευχαριστώ συνεχίζεται

    Παλεύω μια ώρα να ανέβει ενα κείμενο..
    αλλά τίποτα.
    Καλό βράδυ

    15  22 Aug 2016  
  • scoup

    scoup

    Registered

    Καλημερα σε ολη την μουσικο παρεα...!!!

    Διαβαζοντας το νημα δεν μπορω ακομα να συνδεσω το πως καποιος ή καποια που δεν εχει εμπειρια απο στουντιο δεν μπορει να κρινει ενα συστημα,αν θελετε να γινεται ποιο σαφης πανω σε αυτο.

    Επειτα με ολο το σεβασμο θα διαφωνησω σε πολλα απο τα λεγομενα σας περι ηχογραφησης τοσο πολυκαναλης ή οχι αλλα κυριως στο τελικο αποτελεσμα που ερχεται σε σχεση με την αισθητικη του μηχανικου.

    Δεν υπαρχει καμια περιπτωση οταν υπαρχει μια μπαντα που γραφει οι μουσικοι να μην γνωριζουν το υφος του κομματιου, ρυθμικου οργανου ή οχι κ ακομα οταν σεσιονας γραφει εχει ενημερωθει για το πως θα παιξει οτι οργανο ειναι.

    Αναμενω την συνεχεια του κειμενου κ την συνδεση στουντιο-κρισης-σαλονι-Hi Fi

    16  23 Aug 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    καλημέρα, μεγάλη κουβέντα ανοίξατε!

    θα ήθελα να πω ότι όλα αυτά που περιγράφει ο φίλος Λάμπης για τις πολυκάναλες ηχογραφήσεις ίσχυαν κατά κόρον την εποχή γύρω στο 90' που από τη μια τελείωνε η μεγάλη (και ένδοξη θα έλεγα) εποχή των αναλογικών ηχογραφήσεων και από την άλλη μεσουρανούσε η ελληνική (και όχι μόνο) χαζο-ποπ με Βανδή, Βίσση και λοιπούς του είδους..

    αυτοί οι "καλλιτέχνες" λοιπόν πήγαιναν στο τέλος αφού είχε τελειώσει όλο το μουσικό session στο studio (είχαν ηχογραφηθεί όλα τα όργανα) και τραγουδούσαν overdub.. δεν μπορούσε να γίνει και αλλιώς, ήταν ντίβες και δεν μπορούσαν να μένουν στο studio για πολλές ώρες.. σε 6-10 ώρες έγραφαν τις φωνές και τέλος..

    όμως, τα σοβαρά συγκροτήματα, σχήματα και μουσικοί ποτέ δεν το έκαναν αυτό, η βασική γραμμή ηχογραφούνταν one pass (με τη μία) και από κει και πέρα έκαναν κάποιες διορθώσεις & προσθήκες μιας και υπήρχε η πολυτέλεια των πολλών καναλιών..

    υπάρχει όμως και μια άλλη διαφωνία με τον φίλο Λάμπη..δεν είναι αλήθεια ότι στην πολυκάναλη ηχογράφηση δεν βγαίνει "ύφος".. όλα εξαρτώνται από τον καλλιτέχνη ή το σχήμα.. υπάρχουν πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες, τεράστιοι θα έλεγα όπως οι Steely Dan, Peter Hammil, Prince που όντας φοβεροί και άρτιοι μουσικοί ηχογραφούσαν πολυκάναλα παίζοντας όλα τα όργανα μόνοι τους, ή με τη βοήθεια κάποιων επίσης μεγάλων μουσικών..

    οι τελευταίοι καθώς και πολλοί άλλοι, έχουν να επιδείξουν φοβερά μουσικά έργα που όχι μόνο χαρακτήρισαν αλλά και άφησαν εποχή για την ποιότητα και την μουσική αξία τους, αλλά και για την αρτιότητα των ηχογραφήσεών τους..

    17  23 Aug 2016  
  • LSTEPHANIDES

    LSTEPHANIDES

    Registered

    Όταν μιλάμε για ηχογράφηση δεν είναι μόνο αυτή στην οποία αναφέρονται οι προλαλήσαντες. Υπάρχει και άλλη που γίνεται διαφορετικά. Φυσικά ο καθένας γράφει σύμφωνα με αυτά που γνωρίζει ή τις εμπειρίες που έχει και δεν είναι καθόλου μεμπτό αυτό. Η τυχόν 'ένστασή' μου έχει να κάνει με το αν παρουσιάζεται μόνο αυτή η περίπτωση και δεν γίνεται αναφορά σε άλλη. Όταν παίζουν όλοι μαζί οι μουσικοί και ηχογραφούνται μαζί τότε ως γνωστόν το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο.Λ.Σ.

    18  23 Aug 2016  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA Member

    Χαιρετώ την παρέα που συμμετέχει σε αυτό το ωραίο νήμα...

    Και γιατί δεν μας λες και την άλλη που γίνεται διαφορετικά ρε Λουκά εσύ που έχεις τόση εμπειρία από ηχογραφήσεις και μάλιστα μεγάλων εταιρειών (labels);

    19  23 Aug 2016  
  • LSTEPHANIDES

    LSTEPHANIDES

    Registered

    Για σου Κυριάκο. Ως γνωστόν οι ηχογραφήσεις συμφωνικής μουσικής είτε δικάναλα/τρικάναλα ή πολυκάναλα γίνονται κατά κανόνα μια κι'έξω ή τουλάχιστον μεγάλα μέρη της μουσικής αυτής.Λ.Σ.

    20  23 Aug 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    LSTEPHANIDES wrote:
    Όταν μιλάμε για ηχογράφηση δεν είναι μόνο αυτή στην οποία αναφέρονται οι προλαλήσαντες. Υπάρχει και άλλη που γίνεται διαφορετικά. Φυσικά ο καθένας γράφει σύμφωνα με αυτά που γνωρίζει ή τις εμπειρίες που έχει και δεν είναι καθόλου μεμπτό αυτό. Η τυχόν 'ένστασή' μου έχει να κάνει με το αν παρουσιάζεται μόνο αυτή η περίπτωση και δεν γίνεται αναφορά σε άλλη. Όταν παίζουν όλοι μαζί οι μουσικοί και ηχογραφούνται μαζί τότε ως γνωστόν το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο.Λ.Σ.

    Λουκά αυτό εννοείται.. όμως καλή μουσική δεν είναι μόνο η ορχηστρική ή μόνο η κλασσική.. υπάρχει και η ηλεκτρική καλή μουσική που οι καλλιτέχνες παίζουν οι ίδιοι πολλά όργανα ή/και κάνουν οι ίδιοι τις 2ες φωνές ή/και κάνουν 10άδες takes για ν' αποφασίσουν τελικά τι θέλουν να βγει έξω.. η ηχογράφηση και η παραγωγή είναι μεγάλη υπόθεση είτε αφορά την "απλή" ηχογράφηση με τη μια μιας ορχήστρας, είτε την πολυκάναλη ηχογράφηση και την επεξεργασία σε 24, 32 ή 48 κανάλια στο studio..

    στην περίπτωση των Steely Dan ας πούμε που αναφέρω παραπάνω, υπάρχει το αριστουργηματικό AJA του 1977 που οι μουσικοί παίζουν 2 και 3 όργανα σε διάφορα tracks.. (B3 : Piano, Vibraphone, Percussion – Victor Feldman / A1, A2, B2, B3, B4 : Lead Vocals, Backing Vocals, Synthesizer – Donald Fagen) αυτό δεν μπορεί να γίνει με "one take" φυσικά εκτός αν μπορούσαμε να κλωνοποιήσουμε τους μουσικούς..

    το άλμπουμ αυτό λοιπόν είναι μια απόδειξη της υπέρτατης μουσικής και ηχητικής αξίας που μπορεί να βγει από μια πολυκάναλη studio ηχογράφηση.. το AJA των Steely Dan τιμήθηκε με το Βραβείο Γκράμι Καλύτερης επεξεργασίας ήχου σε άλμπουμ μη κλασικής μουσικής και μπήκε στο νο 145 στο Rolling Stone στη λίστα των 500 καλύτερων άλμπουμ όλων των εποχών.. αποτελεί δε εργαλείο για την αξιολόγηση των ηχητικών συστημάτων.. περισσότερα για να μη φλυαρώ γι αυτό το μουσικό αριστούργημα εδώ..

    21  23 Aug 2016  
  • Dimitrisj

    Dimitrisj

    Registered

    Γιατι να μην περιμενουμε να ολοκληρωσει ο ανθρωπος πρωτα?
    Ειναι σαν να κρινουμε μιση ηχογραφηση....

    22  23 Aug 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Και στην εποχή των τετρακάναλων γινόταν overdub και μπορούσαν να ηχογραφούνε άλλη στιγμή.

    Βασικά περιγράφετε πολλά διαφορετικά πράγματα που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους και όλο αυτό δείχνει ότι μάλλον δεν έχετε πάει καν σε studio.

    Δεν θα κάτσω καν να περιγράψω ότι κάποια πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χωρίς πολυκάναλη ηχογράφηση, ούτε πόσο καλύτερο είναι στο editing που φυσικά από αυτό προκύπτει ένα πολύ ανώτερο αποτέλεσμα.

    Διάφορα μυθεύματα περί καλύτερης direct to stereo ηχογράφησης και καλύτερου συναισθήματος, ροής, συνέχειας και οποιασδήποτε άλλη φαντασίας δεν υφίστανται

    Πολύ απλά Pentatonix. Χωρίς studio και πολλά κανάλια, δεν θα γινόταν. Και είναι ανώτερο από οποιοδήποτε direct to stereo. Επίτηδες μόνο φωνές.

    Somebody That I Used To Know - Pentatonix (Gotye cover)

    23  25 Aug 2016  
  • Pleo

    Pleo

    Registered

    Manos_Bits wrote:
    όμως, τα σοβαρά συγκροτήματα, σχήματα και μουσικοί ποτέ δεν το έκαναν αυτό, η βασική γραμμή ηχογραφούνταν one pass (με τη μία) και από κει και πέρα έκαναν κάποιες διορθώσεις & προσθήκες μιας και υπήρχε η πολυτέλεια των πολλών καναλιών..

    Ξέρεις ποιοι ήταν πρωτοπόροι στις πολυκάναλες ηχογραφήσεις; Οι Beatles με τον George Martin.
    Ελπίζω να μην θεωρείς τους Beatles και τον George Martin ασόβαρους.
    -
    Μια ακόμα τεχνική εκτός από το overdub για να προσθέσουν κανάλια στην ηχογράφηση του τετρακάναλου, ήταν και ο συγχρονισμός δύο τετρακάναλων.

    Μιλάμε για το 1967...

    24  25 Aug 2016  
 
page 2/9 rows 12/102 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 97ms (19 queries, 54ms)