Τα βιογραφικά στοιχεία του Μάνου Χατζιδάκι κυρίως σε ότι αφορά τα θεατρικά και κινηματογραφικά επιτεύγματα, είναι λίγο ως πολύ γνωστά. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες άλλες πτυχές στην καριέρα που αν και δεν έγιναν τόσο γνωστές, είναι οπωσδήποτε εξίσου σημαντικές.
Στις 31 Ιανουαρίου του 1949 ο 24χρονος τότε Μάνος έδωσε στο χώρο του Θεάτρου Τέχνης μια διάλεξη με τίτλο «Ερμηνεία και Θέση του σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού (ρεμπέτικο)», το περιεχόμενο της οποίας άγγιζε για πρώτη φορά αυτό το θέμα-ταμπού για την εποχή και έμελε να ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Το κείμενό του έθιγε για πρώτη φορά ανοικτά το ζήτημα της σχέσης της ελληνικής κοινωνίας με ένα μουσικό είδος που τότε εθεωρείτο απαγορευμένο.
[Ολόκληρο το κείμενο της διάλεξης βρίσκεται εδώ: http://www.manoshadjidakis.gr/works/ergo3.asp?WorkID=208]
Το 1953 πραγματοποιεί σειρά ομιλιών με αντικείμενο τους σύγχρονους Αμερικάνους Συνθέτες με σκοπό να διευρύνει τους μουσικούς ορίζοντες του ελληνικού ακροατηρίου.
Το 1962 χρηματοδοτεί τον «Διαγωνισμό Πρωτοποριακής Σύνθεσης» που έφερε το όνομά του και έλαβε χώρα στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Δοξιάδη στην Αθήνα. Το πρώτο βραβείο μοιράζεται ο άγνωστος ακόμα τότε Ιάννης Ξενάκης με τον Ανέστη Λογοθέτη.
Το 1963 ιδρύει και διευθύνει την Πειραματική Ορχήστρα Αθηνών η οποία κατά τη διάρκεια του βραχύ της βίου (μέχρι το 1966) παρουσίασε τις πρεμιέρες πολλών έργων ελλήνων δημιουργών, με σκοπό την ενδυνάμωση της σχέσης του κοινού με τα σύγχρονα ακούσματα.
Το 1975 αναλαμβάνει τη διεύθυνση του κρατικού ραδιοσταθμού «Τρίτο Πρόγραμμα» και παραμένει σ’ αυτή τη θέση μέχρι το 1981, επιδιώκοντας να αναδεικνύει και να συνεργάζεται συνεχώς με νέους και ταλαντούχους δημιουργούς .
Το 1989 ιδρύει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων» την οποία διεύθυνε μέχρι το τέλος της ζωής του. Στόχος του και πάλι ήταν η παρουσίαση πρωτότυπων έργων που συνήθως δεν παρουσιάζονταν από τις «συμβατικές» συμφωνικές ορχήστρες. Μετά το θάνατό του τη θέση του στο πόντιουμ πήρε ο εξαίρετος έλληνας αρχιμουσικός Μίλτος Λογιάδης, και παρέμεινε σ’ αυτή μέχρι τον Ιούνιο του 2011 οπότε και η ορχήστρα σταμάτησε πλέον να λειτουργεί λόγο σοβαρότατων οικονομικών προβλημάτων.
Η αναλυτική πλούσια εργογραφία του Μάνου Χατζιδάκι είναι διαθέσιμη στον επίσημο ιστότοπό του, συνοδευμένη από αναλυτικές πληροφορίες για το κάθε έργο.
Πηγή: www.lifo.gr