Morfeas wrote:
Ακόμα κι απο την προδιαγραφή του CD-Audio επιτρέπονται σφάλματα σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Φανταστείτε ότι δεν υπάρχει στο δισκάκι αποθηκευμένη πληροφορία που να κάνει δυνατή την αναγνώριση του σφάλματος. Κι επιτρέπονται τα σφάλματα επειδή στην συγκεκριμένη εφαρμογή ο χρόνος είναι το κρίσιμο πεδίο. Ας θυμηθούμε ότι κατά την γένεση του CD η ταχύτητα ανάγνωσης ήταν σε πραγματικό χρόνο. Δηλαδή σε μονή ταχύτητα. Αν συνέβαινε σφάλμα ανάγνωσης δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι παραπάνω απο α) να διορθωθεί αυθαίρετα και αν αυτό δεν ήταν δυνατό β) να χαθεί η πληροφορία (μικρή παύση) ή γ) το γνωστό "τσικ" να φτάσει στα ηχεία.
Και τα σφάλματα μπορούν να προκύψουν από κακή εκτύπωση ή ανοχές στο δισκάκι αλλά και στον μηχανισμό αυτό καθαυτό όπως και εξωγενείς παράγοντες πχ κραδασμούς, αυξημένες θερμοκρασίες κτλ. Αρκετές λύσεις υπάρχουν για μερικά απ αυτά υποσχόμενες βελτίωση σε σχεδόν όλους τους τομείς.
Προιόν που να υπόσχεται συγκεκριμένο αποτέλεσμα πρώτη φορά συναντώ.
Όπως είχα πεί και στο παρελθόν το κανονικό cd είναι θαύμα που δουλεύει.Ο φακός του transport κάνει πάμπολα λάθη.Σχεδόν το 70% της πληροφορίας περνάει αλώβητο.
Έτσι λοιπόν κάποιος μπορεί να επενδύσει άφοβα σε προιόντα,purifiers,βιδάκια,ακιδούλες,αντικραδασμικά,fim,fm,am και transparent purifiers.
ΑΜ ΔΕ!!!!!!
Απο το πρώτο δευτερόλεπτο που εφευρέθηκε το cd τα είχε λύσει όλα αυτά τα προβλήματα.Το μυστικό και η αρχή των τηλεπικοινωνιών πάντα ήταν οι αλγόριθμοι διόρθωσης σφαλμάτων.Το red book είναι 16bit ηχητικής πληροφορίας.Φτάνει στα 20bit ή 24 δέ θυμάμαι διότι προσθέτει 4 bit για διόρθωση σφαλμάτων.Ο αλγόριθμος αυτός λέγεται Cross-interleaved Reed-Solomon coding και βασίζεται στη μέθοδο Reed–Solomon error correction.Ουσιαστικά ο αλγόριθμος είναι απίστευτα πολύπλοκος.Παίρνει τα δεδομένα και τα βάζει σε μία περίεργη κατανομή.Δηλαδή παίρνει τον κώδικα τον σπάει με συγκεκριμένο τρόπο, και ανάλογα με το αποτέλεσμα που θα βγάλει τον ξανασυνθέτει διορθωμένο.
Αποτέλεσμα αυτού είναι ένα cd τύπου bluesky(το φτηνότερο της αγοράς δηλαδή) να έχει 99,999% ακρίβεια στα δεδομένα την ώρα που ο φακός του παράγει ένα 80%.Όταν πέσει απο αυτό το νούμερο απλά σταματάει να παίζει και κάνει αυτές τις στιγμιαίες διακοπές.
Έχω ένα βιβλίο που τα αναλύει πολύ ωραία.Αν θέλετε το σκανάρω να το διαβάσετε.
Επομένως purifiers,ακίδες και λοιπά μπαρμπούτσαλα πετάξτε τα.Είναι άχρηστα.Δέν κάνουν παντελώς τίποτα.
Και βέβαια θα πεταχτεί ο περίεργος και θα πεί...ναι αλλα εγώ πήρα ένα transport που έχει δικό του αλγόριθμο.Ok το δέχομαι...δέν βγάζει 99,999% αλλα 99,99999999999999999999% και κάτι τρέχει στα γύφτικα.Και θα πεταχτεί ο δεύτερος και θα πεί...και πού ξέρεις οτι το bluesky δέν έχει χαλασμένο αλγόριθμο ωστε στην πράξη να βγάζει το 80%?Βέβαια όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με πληροφορική θα γνωρίζουν πως ο αλγόριθμος δέν χαλάει...δέν είναι αυτοκίνητο.Είναι ένα copy/paste κειμενάκι και ένα τσιπάκι αξίας 3cents.Δέν υπάρχει καλό κακό και μέτριο.Όταν ο κανόνας γράφει 90 είναι 90 όταν γράφει 99 είναι 99%.Και εμφανίζεται ο τρίτος και λέει...
Ρε φίλε με δουλεύεις κανονικότατα?Εγώ πήρα το τάδε transport και άκουσα διαφορές.Μάλιστα έχει και εξωτερικό clock για να διορθώνει τα σφάλματα χρονισμού..
Γαμώτο με έβαλε στη γωνία...Χρονισμός...ένα μεγάλο κεφάλαιο που έγινε της μόδας τα τελευταία 15 χρόνια.
Τα σφάλματα χρονισμού δημιουργούν το λεγόμενο jitter.Επομένως ενώ απο τη μία έχουμε μία πληροφορία bit perfect απο την άλλη όταν τη μεταφέρουμε μπορεί εύκολα να γίνει λάθος στους χρονισμούς.Αποτέλεσμα αυτού είναι ο ήχος να έχει μία παραμόρφωση η οποία μάλιστα θυμίζει τα φαινόμενα του wow&flutter στα πικάπ.
Ναι λοιπόν εκεί παίζει θεωρία πολύ.Εκεί υπάρχει διαφορά.Όμως επειδή η τεχνολογία κινείται και εξελίσεται...
Το jitter με επιστημονικές έρευνες είναι μή ακουστό κάτω απο Xμs όπου Χ=12 νομίζω.Γενικότερα μέχρι και τα φτηνά transport καλύπτουν αυτές τις τιμές.Και να μήν τις καλύπτουν δέν εχει σημασία.Οι διαφορές θα είναι σχεδόν αμελητέες.
Επομένως τελικά και μή αυτά τα cd τύπου fim δέν ξέρω τί κάνουν και δέν έχει σημασία.Το πιθανότερο θα είναι να μήν κάνουν τίποτα...