Ακουστική χώρου ακρόασης. (#20)
-
scoup
Registered
νομιζω η λεξη πιστοτητα ξεδιαλυνει στο μεγιστο βαθμο την κουβεντα μας.Ομως επειδη θα βγω εκτος θεματος για τα distortion κτλ θα τα πουμε ισως καποια στιγμη απο κοντα..μην χαλασω το τεραστιο θεμα του φιλου πετρου περι ακουστικης χωρου
Pleo wrote: Μπράβο. Πολύ σωστά τα λες. Οι λόγοι για τους οποίους η κρίση "μπατάρει" προς τη "φυσικότητα" όταν κρίνεται ένα σύστημα, έχουν να κάνουν με τον εθισμό που προκαλείται από την ψευδαίσθηση ότι έχουμε μπροστά μας μια ζωντανή ορχήστρα. Δεν το χορταίνουμε, θέλουμε όλο και περισσότερο και ξεχνάμε τα υπόλοιπα. Μου είναι αδύνατο να φανταστώ λοιπόν να κρίνεται η... "φυσικότητα" του overdrive ή του distortion σε έναν ήχο κιθάρας, ή το πόσο "φυσικά" αναπαράγεται ο ήχος από ένα synthesizer. Απλά δεν γίνεται. Πολλοί μπερδεύουν τη "φυσικότητα" με την πιστότητα, ενώ στην πραγματικότητα η "φυσικότητα" είναι ένα μέρος της τελευταίας.
-
petkef
Registered
Δεν το χαλάς καθόλου.Όλα συνδέονται με το χώρο.Ο χώρος είναι μέρος της υψηλής πιστότητας.
Ερώτηση-απορία.
Πως θα ακουστεί στον χώρο ακρόασης μας (κοινό σαλόνι η dedicated χώρος) μια ηχογράφηση ενος κοντραμπάσου σε μια αίθουσα συναυλιών με χρόνο αντήχησης 2sec (παράδειγμα),πως θα ακουστεί σε ένα στούντιο ηχογράφησης 60m2 που είναι τίγκα στην απορρόφηση και πως θα ακουστεί σε ένα στούντιο 200m2 οπου εκεί συνδυάζει απορρόφηση-διάχυση και εκμεταλεύεται όλο τον αρμονικό πλούτο των οργάνων;Ομοίως μια ηλ.κιθάρα με παραμόρφωση η χωρίς η ενα πιάνο!!!
Τι χρόνο αντήχησης θα πρέπει να έχουμε στο χώρο μας;
(απορίες πρωί-πρωί...)
-
dapost
Registered
Σίγουρα θα ακουστεί διαφορετικά. Το πως θα ακουστεί εξαρτάται απο τους χρόνους αντηχησης του δωματίου στην περιοχή συχνοτήτων που εκπέμπει το μπάσο και απο το initial signal delay gap του δωματίου. Για τους χρόνους αντηχησης δεν υπάρχουν κανόνες αλλα συστάσεις π.χ. απο το European broadcasting unit που δίνει χρόνους σε συνάρτηση με τον όγκο του δωματίου και τη συχνότητα. Για το isd του δωματίου μιξης, που δείχνει το χρόνο που μεσολαβεί ανάμεσα στον άμεσα εκπεμπομενο ήχο και στις πρώτες ισχυρές ανακλασεις, συνηθίζεται να ειναι μεγαλύτερο απο το αντίστοιχο isd του δωματίου ηχογράφησης. Αυτο επιτρέπει να ακούει ο μηχανικός κατα τη μίξη τις αντηχησεις του δωματίου ηχογράφησης.
-
petkef
Registered
Αρα κάπου συμβιβαζόμαστε;
Το καντραμπάσο ήταν παράδειγμα,το ίδιο φαντάζομαι θα ισχύει και για τα υπόλοιπα όργανα.
-
scoup
Registered
το μονο σιγουρο ειναι οτι το μπασο θα ακουστει καλυτερα αμα παιζω εγω...χαχαχαχα.Τελικα πετρο ανοιξες ενα θεμα οπου τελικα ολα μετριουντε με απτα ή οχι μεγεθη!!!!
-
VasilisM
ACA Member
-
VasilisM
ACA Member
-
scoup
Registered
καλησπερα στην φιλοξενη παρεα του aca.Στα πλαισια ρυθμισης της ακουστικη του χωρου περιλαμβανετε κ ο πειραματισμος για τις διαφορες στην τοποθετηση στον χωρο των πηγων,ενισχυτων κτλ???
-
petkef
Registered
Βασίλη στα ποσα βντεάκια γινόμαστε μηχανικοί ήχου;
-
VasilisM
ACA Member
Πέτρο άστα, έχουμε μέλλον ακόμα...
Δεν μπορείς να πεις... τα λένε καλά και δεν κουράζομαι...
-
petkef
Registered
Πέρα απ'τη πλάκα είναι πολύ χρήσιμα.Αν τα καταλαβαίνει κανείς...
-
gsagos
Registered
Είναι χαρά μου να βρίσκομαι σε μία παρέα με αυτά τα ενδιαφέροντα.
Ασχολούμαι πολλά χρόνια με το hobby. Πληροφοριακά να σας συστηθώ, είμαι ο συγγραφέας του
http://www.bookstars.gr/User/BookDetails.aspx?Id=TDT1W70U9K%2b1IdippZG0Tg%3d%3d&CId=G%2bvz49m56Do%3d|
|