Ακουστική χώρου ακρόασης.

  • petkef

    petkef

    Registered

    Συνήθως ο χώρος ακρόασης μας είναι το σαλόνι του σπιτιού μας.Εκτός απο κάποιους τυχερούς που έχουν (έχουμε) και αποκλειστικά δικό τους χώρο απαλλαγμένο απο συζυγικές παρεμβολές.
    Ένας τέτοιος χώρος λοιπόν όπως το σαλόνι οπου είναι επιπλωμένο,πιστεύετε οτι χρειάζεται,σε όποιο βαθμό,και εξειδικευμένη παρέμβαση,δηλαδή με υλικά βελτίωσης ακουστικής χώρου;Μέχρι πρόσφατα είχα κι εγώ την εντύπωση πως με ένα χαλί,ένα βάζο,ένα καναπέ και καναδυό μαξιλάρια κάποιο πρόβλημα που ίσως να υπάρχει μπορεί να λυθεί σε σημαντικό βαθμό.Λάθος.Εντελώς όμως.

    Αλλάζοντας κατα καιρούς μηχανήματα (όλοι μας) μήπως έχουμε εντοπίσει σε κάποιο σημείο του ακουστικού φάσματος (στο περίπου) έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα στο ηχητικό αποτέλεσμα;

    Θα μπορούσε η τοποθέτηση των ηχείων να είναι τέτοια οπου θα επηρεάζει στο μίνιμουμ τον χώρο και θα έχουμε και καλό αποτέλεσμα(;) αλλά αυτή η θέση συνήθως είναι στο κέντρο του χώρου με την θέση ακρόασης στο 1μέτρο και αν είσαι εργένης ok,αν υπάρχει σύζυγος όμως τότε υπάρχει ένα θέμα...

    Παραδέχομαι πως μέχρι τώρα κι εγώ δεν ήμουν της άποψης του dedicated χώρου και πως τα μηχανήματα τιουνάρονται για να παίζουν σε τυπικά επιπλωμένο σπίτι.Μέχρι που είχα την τιμή να με επισκευτεί ένα μέλος και φίλος μας που η άποψή του είναι σεβαστή,τεκμηριωμένη και για να πας σπίτι του διασχίζεις θάλασσα.Μου είπε λοιπόν:"ωραίο το σύστημα,αλλά ακούς τουλάχιστον 70% χώρο..."

    Έχω περίπου μια εβδομάδα λοιπόν που "παίζω" με τον χώρο και τα αποτελέσματα είναι απίστευτα!!!

    Τις εμπειρίες σας παρακαλώ (αλλά και τις απαντήσεις στους παραπάνω προβληματισμούς,Θα υπάρξει συνέχεια).

    1  24 Apr 2014  
  • VasilisM

    VasilisM

    ACA Member

    Μου αρέσουν τα βήματα εμπρός...

    ΥΓ. Δηλαδή έπρεπε να στα πει ο Αντώνης... ξύλο που χρειάζεσαι...

    2  24 Apr 2014  
  • johnVO

    johnVO

    Registered

    Θα σου πω για αυτά ,που αποκόμισα στην δική μου αντίστοιχη περίπτωση:
    1)Πίστευα, ότι είχα μηχανές που ήταν καλές...μετά από το "φτιάξιμο" του χώρου,τις αγάπησα!
    2)Το άκουσμα, γίνεται πολύ πιό αληθοφανές!
    3)Ξέρωντας ότι ο χώρος σου είναι απαλαγμένος, από τουλάχιστον σοβαρά προβλήματα,δεν την πατάς αγοράζοντας μηχανές ή άλλα παραφερνάλια, που δείχνουν χαρακτήρα equalizer...καταλαβαίνεις ως επί το πλείστων, ποιό παίζει ορθά και ποιό "φτασιδωμένα".
    4)Δυστυχώς, το "acoustic room treatment" δεν είναι απλή υπόθεση...Θέλει κόπο,χρόνο,έμπειρους τεχνικούς και φυσικά χρήμα, ειδικά αν θέλεις να βάλεις και αισθητικώς αποδεκτά "βοηθήματα".
    5)Βρήκα την optimum θέση των ηχείων, μέσα από αυτή και μόνο, την διαδικασία,ενώ βασανιζόμουν πολύ καιρό...
    6)Η μεγαλύτερη "προσφορά" αυτής της διαδικασίας σε μένα, είχε να κάνει με την διαχείρηση των χαμηλών συχνοτήτων.

    Να είσαι σίγουρος,ότι θα απογειώσεις το σύστημά σου μετά την "περιποίηση" του χώρου σου!

    3  24 Apr 2014  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    ας υπενθυμίσω κάτι που είχα πει παλαιότερα και υποστηρίζω πάντα... (μάλιστα κάπου είχα ανεβάσει και σχετικό θέμα)...

    Ιδανικός χώρος Ακρόασης = απόλυτα ελεγχόμενος χώρος = ΑΝΗΧΟΙΚΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ

    γιατί όμως ισχύει αυτό ???

    Η μουσική που συνήθως ακούμε, ηχογραφείται εμπεριέχοντας πάρα πολύ χωρική πληροφορία, δεν γίνεται να ηχογραφηθεί χωρίς αυτήν...

    Αυτό συμβαίνει στις ηχογρφήσεις ακουστικών οργάνων κατ' αρχήν, όπου απλά ΔΕΝ μπορούμε να αφαιρέσουμε την πληροφορία αυτή από τα ambient μικρόφωνα, αυτά που 'παίρνουν' από μακρυά την μουσική, αλλά ακόμα και από τα κοντινά μικρόφωνα, που και αυτά 'τσιμπάνε' μικρά ποσοστά αντήχησης και αντανακλάσεων...

    4  24 Apr 2014  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Οι μηχανικοί σχετικά αργά χρονικά, αποφάνθηκαν πως το reverb και το echo είναι συστατικά του ήχου και όχι πρόσθετα του ήχου... η μουσική μας δηλαδή ΗΔΗ μέσα στ' αυλάκια του δίσκου η στα bits του μουσικού αρχείου, εμπεριέχει την χωρική πληροφορία με την οποία ηχογραφήθηκε...

    Ακόμα όμως και όταν δεν υπάρχει τέτοια πληροφορία, στις απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες του studio, ο μηχανικός σχεδόν πάντα προσθέτει τεχνητά, αντήχηση και άλλα effects προσωμοίωσης χώρου... (εκτός από τα βαθύσυχνα όργανα όπως μπάσο και μπότα όπου εκεί το βάθος και το echo είναι απαγορευτικά...)

    Στο επόμενο στάδιο, αυτό της μίξης, ο παραγωγός δουλεύοντας συνήθως με near field monitors, σε επίσης ελεγχόμενο και (σχεδόν)πλήρως μονωμένο χώρο, μιξάρει ΧΩΡΙΣ αντανακλάσεις και echoes...

    5  24 Apr 2014  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Αυτή τη μουσική λοιπόν, που γράφτηκε και παράχθηκε ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΣ την χωρική πληροφορία, την ακούμε εμείς στους παντελώς ακατάλληλους πολλές φορές οικιακούς χώρους μας, προσθέτοντας τεράστια ποσοστά χωρικής πληροφορίας και αντηχήσεων, που δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να τη νοθεύουν και την μολύνουν...

    Ιδανικό λοιπόν θα ήταν ν' ακούμε τη μουσική μας σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες με τα ηχεία μας να λειτουργούν σαν σημειακές πηγές, ακριβώς δηλαδή έτσι όπως γράφτηκε και παράχθηκε... δηλαδή σε συνθήκες studio η ακόμα καλύτερα Ανηχοϊκού Θαλάμου...

    6  24 Apr 2014  
  • petkef

    petkef

    Registered

    VasilisM wrote:
    Μου αρέσουν τα βήματα εμπρός...
    ΥΓ. Δηλαδή έπρεπε να στα πει ο Αντώνης... ξύλο που χρειάζεσαι...

    Ο προβληματισμός ήταν έντονος το τελευταίο διάστημα Βασίλη,ο Αντώνης έδωσε το χαστούκι (κι εσύ τα υπόλοιπα).

    7  24 Apr 2014  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    παιδιά.. αδέρφια.. σύντροφοι και φίλοι... ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΙΝΕΣΤΕ !!!

    τα μηχανήματα αναπαραγωγής είναι το 80 - 90%

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ

    μέτρια η κακά συνδυασμένα μεταξύ τους μηχανήματα ΔΕΝ θα παίξουν σε οποιοδήποτε καλό χώρο..

    καλά μηχανήματα θα δειξουν τις αρετές τους και θα παίξουν καλά μουσική ακόμα και σε μέτριους χώρους...

    ΜΗΝ αφαιρείτε από το μυαλό σας τις εμπειρίες που ζήσατε χάριν θεωριών..

    θυμηθείτε το πρόσφατο άκουσμα στον πρόεδρο που διαθέτει έναν από τους ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟΥΣ ακουστικά χώρους, μετρημένο από μηχανικό με... βαρύτητα... θυμηθείτε τι ακούσαμε σ' αυτόν τον ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΧΩΡΟ..

    8  24 Apr 2014  
  • petkef

    petkef

    Registered

    johnVO wrote:
    Θα σου πω για αυτά ,που αποκόμισα στην δική μου αντίστοιχη περίπτωση:
    1)Πίστευα, ότι είχα μηχανές που ήταν καλές...μετά από το "φτιάξιμο" του χώρου,τις αγάπησα!
    2)Το άκουσμα, γίνεται πολύ πιό αληθοφανές!
    3)Ξέρωντας ότι ο χώρος σου είναι απαλαγμένος, από τουλάχιστον σοβαρά προβλήματα,δεν την πατάς αγοράζοντας μηχανές ή άλλα παραφερνάλια, που δείχνουν χαρακτήρα equalizer...καταλαβαίνεις ως επί το πλείστων, ποιό παίζει ορθά και ποιό "φτασιδωμένα".
    4)Δυστυχώς, το "acoustic room treatment" δεν είναι απλή υπόθεση...Θέλει κόπο,χρόνο,έμπειρους τεχνικούς και φυσικά χρήμα, ειδικά αν θέλεις να βάλεις και αισθητικώς αποδεκτά "βοηθήματα".
    5)Βρήκα την optimum θέση των ηχείων, μέσα από αυτή και μόνο, την διαδικασία,ενώ βασανιζόμουν πολύ καιρό...
    6)Η μεγαλύτερη "προσφορά" αυτής της διαδικασίας σε μένα, είχε να κάνει με την διαχείρηση των χαμηλών συχνοτήτων.
    Να είσαι σίγουρος,ότι θα απογειώσεις το σύστημά σου μετά την "περιποίηση" του χώρου σου!

    Έτσι ακριβώς είναι Γιάννη.Να διευκρινίσω οτι ακόμη δεν έχω μετρήσει,κάτι το οποίο θα γίνει σύντομα,αλλά πάω σύμφωνα με ένα site-μπούσουλα που όμως το λέει πως είναι κατα προσέγγιση.Ξεκίνησα την πρώτη μέρα με ψιλοπράγματα και αφότου εντόπισα τα προβλήματα πρόσθεσα επιπλέον βοηθήματα.Ε,η διαφορά είναι χαοτική και είναι όπως ακριβώς τα περιγράφεις.Είμαι περίεργος πως θα μετρήσει!Τη διαδικασία αυτή πάντως την απολαμβάνω αφάνταστα!

    Εσύ σε τι ποσοστό χρειάστηκε να παρέμβεις;

    9  24 Apr 2014  
  • petkef

    petkef

    Registered

    Μάνο λίγο πολύ η διαδικασία των ηχογραφήσεων είναι γνωστή.Τα ηχεία μας όμως παίζουν μουσική μέσα σε ένα κακό ηχείο,τον χώρο.

    10  24 Apr 2014  
  • petkef

    petkef

    Registered

    Manos_Bits wrote:
    παιδιά.. αδέρφια.. σύντροφοι και φίλοι... ΜΗΝ ΤΡΕΛΑΙΝΕΣΤΕ !!!
    τα μηχανήματα αναπαραγωγής είναι το 80 - 90%
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ
    μέτρια η κακά συνδυασμένα μεταξύ τους μηχανήματα ΔΕΝ θα παίξουν σε οποιοδήποτε καλό χώρο..
    καλά μηχανήματα θα δειξουν τις αρετές τους και θα παίξουν καλά μουσική ακόμα και σε μέτριους χώρους...
    ΜΗΝ αφαιρείτε από το μυαλό σας τις εμπειρίες που ζήσατε χάριν θεωριών..
    θυμηθείτε το πρόσφατο άκουσμα στον πρόεδρο που διαθέτει έναν από τους ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟΥΣ ακουστικά χώρους, μετρημένο από μηχανικό με... βαρύτητα... θυμηθείτε τι ακούσαμε σ' αυτόν τον ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΧΩΡΟ..

    Για σκέψου το και αντίστροφα όμως.

    11  24 Apr 2014  
  • johnVO

    johnVO

    Registered

    Μάνο, αν και τριβή σου στο άθλημα δείχνει να είναι απείρως μεγαλύτερη από την δική μου,
    θα διαφωνήσω μαζί σου σε ένα σημείο...
    Σε αυτό που ονομάζουμε υψηλή πιστότητα,δεν προσπαθούμε να προσεγγίσουμε,έστω και ουτοπικά το τέλειο; Ένας προσεγμένος ακουστικά χώρος, δεν μας δίνει αυτή την προσέγγιση;
    Ναι, τα καλά μηχανάκια θα παίξουν καλά, αν είναι και ταιριασμένα σωστά,αλλά σε "σωστό" χώρο
    η απόδοσή τους θα είναι καλύτερη σε μεγαλύτερο ποσοστό από 10-20% που αναφέρεις(το οποίο είναι ήδη πολύ μεγάλο στο hobby μας νομίζω...)
    Παρεμπιπτόντως ,όταν είχα την τύχη να επισκεφτώ τον χώρο της ypsilon, είδα ότι η περιποίηση του χώρου τους ήταν εξαιρετική, παρόλο που κατασκευάζουν άριστα μηχανάκια...

    12  24 Apr 2014  
 
page 1/26 rows 12/301 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 80ms (19 queries, 43ms)