DIY platform
Η στηριξη μ’ έχει ταλαιπωρησει παρα πολύ και τολμω να πω ότι είναι ένα κομματι, που εχω ασχοληθει πολύ περισσοτερο, από τα υπολοιπα .
Ξερω ότι πολλοι το αντιλαμβανονται ως «παραμυθι», όμως επειδη εχω κανει και τα πειραμματα μου και τις μετρησεις μου, εχω καταληξει σε συμπερασματα και εχω αποψη εμπεριστατωμενη και τεκμηριωμενη.
Αυτά που είναι γνωστα μεχρι σημερα (..δεν τα ανακαλυψα εγω) είναι ότι απ’ την στιγμη που υπαρχουν μηχανηματα στην αλυσιδα αναπαραγωγης, όλα επηραζονται από τους κραδασμους, οι οποιοι μπορεί να είναι ενδογενεις η’ εξωγενεις.
Εχοντας καταλαβει καποια πραγματα, πειραματιζομενος και μελετωντας παρα πολυ, το ζητουμενο μιας σωστης <στηριξης> μηχανηματων hi-end, ειναι να μπορει να παλεψει τα προβληματα που ενδογενως υπαρχουν στα μηχανηματα αλλα και προκυπτουν μοιραια κατα την αναπαραγωγη μουσικης σε κλειστο χωρο, δηλαδη ωστικων κυμματων που εχουν ενισχυσεις και ακυρωσεις σε διαφορα σημεια του χωρου και αναλογως σε διαφορες συχνοτητες του ακουστικου φασματος, αλλα και απο υπαρχουσες "η παραγομενες δονησεις του πατωματος.
Τα μηχανηματα λοιπον εχουν ενδογενη παραγωγη κραδασμων (structure born vibration) απο τρανσφορμερς κλπ αλλα και ειναι ευαισθητα σε συντονισμους, γιατι εχουν πολλα αναρτωμενα μερη(πλακετες-πυκνωτες-λαμπες-τρανσιστορς κλπ) που αποροφωντας κραδασμους, κανουν αλλοιωσεις στο ηχητικο σημα που αναπαραγουν. Αυτοι οι κραδασμοι εκτος απο τους ενδογενεις, προερχονται απο τα ωστικα κυμματα της αναπαραγωγης των ηχειων (air born vibration) που κτυπουν τα μηχανηματα μεσω του αερα αλλα μπορει να προερχονται και απο κακη στηριξη(ρουφουν απο το ρακ - ground born vibration).
Το ρακ τωρα ειναι ευαισθητο απο κραδασμους που ρουφαει α) απο το εδαφος, β) απο τα ωστικα κυμματα αλλα και απο γ) τα μηχανηματα που στηριζει. Καταλαβαινουμε, οτι ετσι γινεται ενας φαυλος κυκλος αναπαραγωγης παραμορφωσεων. Επιπλεον, δεδομενου οτι ειναι κατασκευασμενο απο καποιο η" καποια υλικα, τα υλικα αυτα εχουν καποια χαρακτηριστικα, αλλοτε ενισχυσης και αλλοτε ακυρωσης ορισμενης συχνοτητας κραδασμων, αλλα και το καθε υλικο εχει αλλα τετοια χαρακτηριστικα και επισης αλλη ταχυτητα μεταδοσης αυτων των κραδασμων.
Παιρνεις λοιπον τα ακριβα σου μηχανηματα που εχουν ενδογενη κραδασμο, τρανταζονται κ απο αερος, ρουφουν κ απο το ραφι, τα βαζεις στο ωραιο σου ρακ που τρανταζεται απο το πατωμα και τα ωστικα κυμματα που το κτυπουν, αυτο (απο το καθε του υλικο) αλλου τρεχει, αλλου ακυρωνει, αλλου φωναζει, αλλου σιωπα και γινεται της μαυροκακομοιρας....
Τα πραγματα λοιπον οταν μιλαμε για hi-end δεν ειναι τοσο απλα.
Το ζητουμενο ποιο ειναι? Ο ελεγχος κατα το δυνατον αυτων των καταστασεων. Το μεν ραφι να ρουφαει τους οποιους κραδασμους απο το μηχανημα και να τους σβηνει αλλα κ να ρουφαει το δυνατον λιγοτερους απο το σκελετο που το στηριζει, τους οποιους επισης πρεπει να σβηνει. Ο δε σκελετος πρεπει κατα το δυνατον να μην επιτρεπει σε κραδασμους να εισερχονται απο το πατωμα, αλλα κ οτι ρουφαει να τους σβηνει μαζι με τους αλλους που δεχεται απο ωστικα κυμματα και ραφι. Επιπλεον ο συνδιασμος των υλικων που ειναι φτιαγμενος να μην εχει ηχητικη υπογραφη (αλλου να φωναζει κ αλλου να σιωπα).
Εχω καταληξει, ότι δεν υπαρχει τελειο rack, αυτό δηλαδη που θα αποδιδει το μεγιστο, παντου και παντα. Όλα επηρεαζονται από τις συνθηκες που επικρατουν στο περιβαλον και το υποβαθρο (πατωμα) που τοποθετουνται. Μπορεί καποιος να έχει ένα πολύ καλο κ’ πανακριβο rack και να μην αποδιδει αυτό που μπορεί, εάν τοποθετηθεί σε λαθος θεση. Όπως και ένα λιγοτερο καλό κ’ φθηνοτερο, να αποδιδει πολύ καλλιτερα, στην ιδια θεση! Μυλος!
Αυτό όμως, που νομιζω πως μετραει περισσοτερο απ’ όλα, είναι το υποβαθρο (πατωμα) που τοποθετειται το κάθε rack.
Ο καλλιτερος τροπος να παρεις το μεγιστο από το κάθε rack, είναι να το απονομωσεις από το πατωμα. Πανω σ’ αυτό μελετησα, πειραματιστηκα, δουλεψα και κατεληξα σε καποιες πλατφορμες, που απομονωνουν πολύ καλα τις δονησεις – κραδασμους από το κάθε πατωμα.
Εχω κανει 4 πλατφορμες, στηριγμενες σε 4 ελατηρια η κάθε μια, 2 για rack και 2 για τους ενισχυτες μου.