Back To Vinyl But With The Old Way...

  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Ο ήχος και η αγάπη για τη μουσική είναι κάτι που υπάρχει στη ζωή μου σχεδόν από τότε που 'άρχισα να θυμάμαι'.

    Μεγαλώνοντας και με τα πρώτα μου χρήματα, το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να αποκτήσω το δικό μου σύστημα. Ήταν στην ουσία η πρώτη αλλαγή / αναβάθμιση από το Hi Fi του πατέρα μου.

    Το πικάπ δεν άργησε να 'μπει' στο σύστημά μου. Το πρώτο μου πικάπ μπήκε στο σύστημά μου περίπου στα 21 μου χρόνια. Ήταν το τότε απλό Project Debut 1 και η πρώτη επαφή με τον αναλογικό ήχο και την 'εμπειρία χρήσης' απλά μαγική!

    Δεν άργησε να έρθει και η στιγμή της αναβάθμισης που ήταν στην ουσία ένα πάλι απλό Nottingham Analogue Interspace / Rega RB300 / Clearaudio Alpha MM.

    Όσο πέρναγαν τα χρόνια αποκτούσα εμπειρίες από άλλα αναλογικά συστήματα που τύχαινε να εκτεθώ.
    Αν και πάντα αγαπούσα τον αναλογικό ήχο ιδιαίτερα ( κι ας με θυμούνται μερικοί να τρώω τα μάτια μου και την ώρα μου με το computer audio), ποτέ δεν είχα πολλούς δίσκους ή μάλλον μεγάλη δισκοθήκη με βινήλια για διάφορους λόγους...

    Κάποια στιγμή λοιπόν το πικάπ 'έφυγε' από στο σύστημα και λόγος ήταν η ζρηματοδότηση και αγορά του Pass Labs INT30A ο οποίος με συντροφεύει ακόμα και θα με συντροφεύει για πολύ.

    Έτσι και καθώς πέρασαν λίγα χρόνια, μέσα μου, πάντα με 'έκαιγε' η απουσία του πικάπ...

    Καθώς ο χρόνος κυλούσε κάποια στιγμή πριν μερικούς μήνες έπιασα τον εαυτό μου να κοιτάζει παλιά Thorens... Και ξαφνικά βρέθηκα με ένα Thorens TD160.
    Έχοντας βρεθεί στη Θεσσαλονίκη από αγγελία σε άσχετο χώρο, έφτασε στα χέρια. Με γοήτευσε Δε ξέρω γιατί....
    Ήταν η σχεδιαστική γραμμή του που με εντυπωσίασε. Παρόλο που μετράει πολλά χρόνια από τότε που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα μάτια μου μοιάζει υπέροχο.
    Μόλις το παρέλαβα με περίμενε μια όμορφη δουλειά... Να το ξαναζωντανέψω.

    Δε θα αναλωθώ πολύ γι αυτό τώρα. Ήταν όμως μια διαδικασία που κράτησε λίγο καιρό, με ταλαιπώρησε λίγο αλλά πραγματικά το απόλαυσα

    Με πολύ δουλειά και μεράκι κατάφερα να το κάνω σαν καινούριο.
    Και κατά τη διαρκεία της αναπαλέωσης πήρα ακόμα ένα.

    1  29 Aug 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    2  29 Aug 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    \

    3  29 Aug 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Έχω ξεκινήσει με το πρώτο μου Thorens TD160 από τον περαμένο Φεβρουάριο. Όλη η διαδικασία την αναπαλέωσης ήταν κάτι που κάθε φορά με μάθαινε και κάτι καινούριο. Πέρασα ατελείωτες ώρες μελετώντας πράγματα για τα πικάπ γενικά αλλά και ειδικά για τα Thorens. Και όπως είπα και πιο πάνω στη συνέχεια πήρα και δεύτερο TD160.

    Η όλη εμπειρία βέβαια με οδήγησε σε διάφορα μονοπάτια του Vintage Audio και όχι μόνο.
    Να πω πως σε όλη τη προσπάθεια δέχθηκα αρκετές συμβουλές από τον Master Κυριάκο αλλά ακόμα δεν του έχω πάει κανένα από τα δύο για να μου τα τσεκάρει όπως μόνο αυτός γνωρίζει.

    Να πω πως και τα 2 TD160 που διαθέτω είναι πλέον λειτουργικά με κεφαλές και παίζουν.
    Το πιο δύσκολο όλων ήταν η ρύθμιση της κεφαλής που όσο κι αν διάβασα, όσο κι αν προσπάθησα, ότι και να έκανα, δεν κατάφερα να τις κάνω να πάιξουν 100% σωστά.
    Αγόρασα όμως το Stylus Alignment Gauge του Headshell του βραχίονά μου και ρύθμισα τις κεφαλές μου. Εκεί κατάλαβα και πόσο έξω είχα πέσει πριν.... Είμαι όμως σίγουρος πως χρειάζεται ένας Κυριάκος...

    Στο ένα πικάπ TD160 (το δεύτερο που πήρα) έχω τοποθετήσει μία απλή Audio Technica ATVM95ML (micro linear).
    Το πρώτο Thorens TD160 που πήρα είχε μία Empire Scientific 999 VE/X που είχε ίδια ηλικία με το πικάπ. Δεν γνώριζα γι' αυτήν την εταιρεία μέχρι που άκουσα την κεφαλή μου να παίζει.
    Νομίζω πως για την Empire αξίζει κάποια στιγμή ξεχωριστό νήμα.

    To be continued....

    4  29 Aug 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Και η ιστορία συνεχίζεται.

    Το πρώτο TD160 αγοράστηκε από Θεσσαλονίκη. Το βρήκα σαρώνοντας τις αγγελίες και παράλληλα μελετούσα για τα Thorens.
    Αρχικά ήμουν σε αναζήτηση για TD150 αλλά στη πορεία ανακάλυψα ότι το TD160 ήταν το πιο δημοφιλές Vintage πικάπ το οποίο γενικά μπορούσε και μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλή τιμή και με ευκολία. Ανακάλυψα επίσης ότι ήταν η χαρά του Tweaker με πολλά TD160 που έβρισκα να είναι πραγματικά αγνώριστα.
    Βέβαια εσείς η παλαιότεροι αλλά και οι πιο έμπειροι στον αναλογικό ήχο γνωρίζετε τα παραπάνω.
    Σε μένα όμως ξεδιπλωνόταν ένας υπέροχος κόσμος που ελέω του εγκλεισμού και τις καραντίνας, αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία να ασχοληθώ ξανά (και δημιουργικά) με τον αναλογικό ήχο.

    Συνεχίζοντας λοιπόν, ψάχνοντας σε αγγελίες βρέθηκε μπροστά μου το πρώτο μου TD160. Ήμουν τυχερός και άτυχος μαζί. Ήταν σε εξαιρετική οπτική κατάσταση αλλά και λειτουργική μόνο που έπασχε λίγο στο μοτέρ. Έπασχε λοιπόν από το κλασικό 'σύνδρομο' των TD160. Knocking Motor. Βέβαια στη πορεία και ψάχνοντας διαπίστωσα πως στον κόσμο τον Thorens φτιάχνονται σχεδόν όλα.
    Έτσι ξεκίνησα την αναπαλέωση / συντήρηση, μία διαδικασία την οποία απόλαυσα καθώς ήταν απόλυτα αγχωλητική, δημιουργική και σε κάθε στάδιο επιτυχίας με αντάμοιβε.

    Η αναπαλέωση έγινε με βοήθεια και συμβουλές από τον Dave Archambault (Vinyl Nirvana USA) κυρίως με μελέτη των Video του αλλά και με ανταλλαγή κάποιον email. Μεγάλη βοήθεια και συμβουλές συχνά πυκνά είχα και από τον αγαπητό Κυριάκο που δυστυχώς λόγο συγκυριών δεν είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω και να του δώσω τα Thorens μου για αναπαλέωση.

    Κατόπιν λοιπόν προσεκτικής μελέτης του πρώτου TD160 άρχισα να το 'μαζεύω'. Αρχικά γυαλίστικαν το πλατό και το υποπλατό.
    Παράγγειλα ένα σετ Ιμάντες από Thakker.
    Παράγγειλα ένα σετ της SRM Motor Thrust Bearing Kit με κουζινέτο, μπίλια και γράσο για την επιδιόρθωση μια για πάντα του Knocking Motor.
    Ένα αντικραδασμικό ελαστικό αποσβεστικό δακτυλίδι κραδασμών για το μοτέρ.
    Παράγγειλα επίσης και ένα σετ σφουγκαράκια για την ανάρτηση του υποπλατό από Audio Silente.
    Και μία ανταλακτική βελόνα για την κεφαλή η οποία ήταν NOS.

    Όλα τα παραπάνω διήρκησαν πολύ καθώς τα εξαρτήματα ήρθαν από Ιταλία, Γερμανία και Αμερική με τους χρόνους πάρδοσης για γερά νεύρα.

    Έτσι λοιπόν στο πρώτο TD160 έγιναν τα παρακάτω.
    Επίμονος και καλός καθαρισμός όλων των εξωτερικών επιφανειών.
    Καθαρισμός όλων των κινούμενων μερών των διακοπτών και λίπανση με λάδι και βαζελίνη σε πλαστικά σημεία.

    Αποσυναρμολόγηση όλης της ανάρτησης του υποπλατό. Καθαρισμός όλων των μερών (ελατήρια, αποσβεστηκά δακτυλίδια)
    Πέρασμα με βαζελίνη όλων των ελαστικών μερών της ανάρτησης που για καλή μου τύχη ήταν σε πάρα πολύ κατάστση παρόλο τα 50 χρόνια....
    Συναρμολόγηση της ανάρτησης με αντικατάση των παλιών σφουγγαριών, ευθυγράμμιση / κεντράρισμα του υποπλατό, και ρύθμιση της ανάρτησης ώστε να έχει διαρκή πιστονική κίνηση τελείως ελεύθερη. (Δε μπορείτε να φανταστείτε τι τράβηξα μέχρι να πάρω χαμπάρη πως να το πετύχω όπως πρέπει.... έπρεπε να είναι ο ιμάντας στη θέση του και να έχει δίσκο στο πλατό)
    Απόμονωση της γείωσης που από το εργοστάσιο ήταν πάνω στο δεξί κανάλι. Τράβηξα γραμή πλατό - υποπλατό - βραχίονα (το καλώδιο γείωσής του) και μετά στο Phono.

    Τοποθέτηση του Kit SRM Motor Thrust Bearing Kit και ρύθμιση του ύψους της μπίλιας που ακουμπάει τον άξονα του μοτέρ μέχρι το μοτέρ να γίνει τελείως αθόρυβο.

    Αλλαγή της βελόνας στην κεφαλή Empire 999 VE/X.

    Τέλος αντικατέστησα το λεπτό καπάκι του κάτω μέρος με MDF 19mm ντυμένο εξωτερικά με βινύλιο και εσωτερικά με ένα λεπτό αντικραδασμικό υλικό.

    Δεν ήθελα να κάνω καμία απολύτως άλλη εξωτερική αλλαγή. Ήθελα και θέλω να το κρατήσω ως έχει καθώς στα μάτια μου είναι πανέμοσρφο.

    Ρύθμισα και τη κεφαλή κάτι το οποίο έκαν αγοράζοντας το Cartridge Alignment Gauze της Best Audio.
    Με αυτό το εξάρτημα κατάλαβα ότι όσο και να προσπαθούσα πριν με τον προτράκτορα απλά έκανα μια τρύπα στο νερό....
    Ά και είχα και τον Κυριάκο να μου φωνάζει να μην το πειράζω...

    5  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Το SRM Motor Thrust Bearing Kit μαζί με το αποσβεστικό δακτυλίδι για το μοτέρ.

    6  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Η ανάρτηση αφού έχει συναρμολογηθεί.

    Τα ελατήρια έκανα μπάνιο με WD40 και οδοντόβουρτσα. Πλύθηκαν καλά. Στέγνωσαν και μπηκαν σε ταλκ για λίγη ώρα. Σκουπήστικαν λυπάνθηκαν ελαφρώς και τοποθετήθηκαν.
    Τα ελαστηκά μέρη πλύθηκαν καλά, στέγνωσαν καλά και περάστηκαν με βαζελίνη.

    Και ρύθμιση της ανάτησης. (Πόσες φορές το έκανα μέχρι να το καταφέρω....)

    7  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Ο ξύλινος πάτος που έφτιαξα πριν τον ντύσω με μαύρο βινύλιο. Βοήθησε πολύ στον τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

    8  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Ρύθμιση κεφαλής με το ειδικό εξάρτημα για το Headshell του βραχίονα ΤΡ16.

    Εδώ είναι λίγο πριν την ρυθμίσω. Και έτσι ήταν πριν, μετά από προσπάθειες που είχα κάνει με τον Protractor. Φαίνεται πόσο 'εκτός' ήμουν..... Προφανώς λόγο έλλειψης εμπειρίας και κατάλληλης γνώσης.

    9  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Η NOS Astatic Βελόνα για την τετραφωνική EMPIRE 999 VE/X

    10  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Τέλος αφήνω 2 φωτογραφίες.

    Η μία είναι το εσωτερικό του MDF που έγινε ο νέος πάτος βάση του πικάπ και η άλλη είναι η γείωση πριν την φτιάξω.

    Ακολούθησα τις οδηγίες του Thorens Manual για την αλλαγή της γείωσης.

    Αφαιρέθηκε το καλώδιο γείωσης του βραχίονα από το δεξί κανάλι. Επίσης αποκολήθηκε η ένωση του σασί με το Pin του δεξιού καναλιού. Πλέον σασί, υποσασί και βραχίονας έχουν ξεχωριστή γείωση που πάει στο Phono.

    11  13 Sep 2021  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Η ιστορία συνεχίζεται καθώς μετά από το παραπάνω και καλύτερα θα ήταν να πω, παράλληλα ήρθε και δεύτερο TD160 το οποίο είχε και αυτό τη δουλειά του που όμως ήταν λιγότερη. Το δεύτερο ήταν άψογο λειτουργικά με ελάχιστα σημάδια όμως στο Plinth.

    Πέρασε και αυτό από εκτεταμένη συντήρηση με κάποιες διαφοροποιήσεις στα εξαρτήματα.

    Να πως πως το πρώτο Thorens που αγόρασα είναι από τις πρώτες version ενώ το δεύτερο είναι μεταγενέστερο με κάποιες διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό που δεν έχει το πρώτο μου.

    Όμως και τα δύο είναι TD160.

    Το Project ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2021 και ολοκληρώθηκε στο 90% τον Μάιο με το υπόλοιπο 10% να ολοκληρώνεται τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο.

    Βέβαια η ιστορία δε θα τελειώσει με το 2ο TD160 καθώς αυτά τα δύο με οδήγησαν στο 3ο Project που τρέχει ακόμα, αλλά είναι και το πιο όμορφο απ' όλα... Γι αυτό είχα χάσει τον ύπνο μού...

    Προσπαθούσα και προσπαθώ κάθε φορά να καταγράφω τα βήματα με εικόνες με σκοπό να τα μοιραστώ μαζί σας.

    To be continued....

    12  13 Sep 2021  
 
page 1/2 rows 12/14 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 220ms (19 queries, 87ms)