Και η ιστορία συνεχίζεται.
Το πρώτο TD160 αγοράστηκε από Θεσσαλονίκη. Το βρήκα σαρώνοντας τις αγγελίες και παράλληλα μελετούσα για τα Thorens.
Αρχικά ήμουν σε αναζήτηση για TD150 αλλά στη πορεία ανακάλυψα ότι το TD160 ήταν το πιο δημοφιλές Vintage πικάπ το οποίο γενικά μπορούσε και μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλή τιμή και με ευκολία. Ανακάλυψα επίσης ότι ήταν η χαρά του Tweaker με πολλά TD160 που έβρισκα να είναι πραγματικά αγνώριστα.
Βέβαια εσείς η παλαιότεροι αλλά και οι πιο έμπειροι στον αναλογικό ήχο γνωρίζετε τα παραπάνω.
Σε μένα όμως ξεδιπλωνόταν ένας υπέροχος κόσμος που ελέω του εγκλεισμού και τις καραντίνας, αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία να ασχοληθώ ξανά (και δημιουργικά) με τον αναλογικό ήχο.
Συνεχίζοντας λοιπόν, ψάχνοντας σε αγγελίες βρέθηκε μπροστά μου το πρώτο μου TD160. Ήμουν τυχερός και άτυχος μαζί. Ήταν σε εξαιρετική οπτική κατάσταση αλλά και λειτουργική μόνο που έπασχε λίγο στο μοτέρ. Έπασχε λοιπόν από το κλασικό 'σύνδρομο' των TD160. Knocking Motor. Βέβαια στη πορεία και ψάχνοντας διαπίστωσα πως στον κόσμο τον Thorens φτιάχνονται σχεδόν όλα.
Έτσι ξεκίνησα την αναπαλέωση / συντήρηση, μία διαδικασία την οποία απόλαυσα καθώς ήταν απόλυτα αγχωλητική, δημιουργική και σε κάθε στάδιο επιτυχίας με αντάμοιβε.
Η αναπαλέωση έγινε με βοήθεια και συμβουλές από τον Dave Archambault (Vinyl Nirvana USA) κυρίως με μελέτη των Video του αλλά και με ανταλλαγή κάποιον email. Μεγάλη βοήθεια και συμβουλές συχνά πυκνά είχα και από τον αγαπητό Κυριάκο που δυστυχώς λόγο συγκυριών δεν είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω και να του δώσω τα Thorens μου για αναπαλέωση.
Κατόπιν λοιπόν προσεκτικής μελέτης του πρώτου TD160 άρχισα να το 'μαζεύω'. Αρχικά γυαλίστικαν το πλατό και το υποπλατό.
Παράγγειλα ένα σετ Ιμάντες από Thakker.
Παράγγειλα ένα σετ της SRM Motor Thrust Bearing Kit με κουζινέτο, μπίλια και γράσο για την επιδιόρθωση μια για πάντα του Knocking Motor.
Ένα αντικραδασμικό ελαστικό αποσβεστικό δακτυλίδι κραδασμών για το μοτέρ.
Παράγγειλα επίσης και ένα σετ σφουγκαράκια για την ανάρτηση του υποπλατό από Audio Silente.
Και μία ανταλακτική βελόνα για την κεφαλή η οποία ήταν NOS.
Όλα τα παραπάνω διήρκησαν πολύ καθώς τα εξαρτήματα ήρθαν από Ιταλία, Γερμανία και Αμερική με τους χρόνους πάρδοσης για γερά νεύρα.
Έτσι λοιπόν στο πρώτο TD160 έγιναν τα παρακάτω.
Επίμονος και καλός καθαρισμός όλων των εξωτερικών επιφανειών.
Καθαρισμός όλων των κινούμενων μερών των διακοπτών και λίπανση με λάδι και βαζελίνη σε πλαστικά σημεία.
Αποσυναρμολόγηση όλης της ανάρτησης του υποπλατό. Καθαρισμός όλων των μερών (ελατήρια, αποσβεστηκά δακτυλίδια)
Πέρασμα με βαζελίνη όλων των ελαστικών μερών της ανάρτησης που για καλή μου τύχη ήταν σε πάρα πολύ κατάστση παρόλο τα 50 χρόνια....
Συναρμολόγηση της ανάρτησης με αντικατάση των παλιών σφουγγαριών, ευθυγράμμιση / κεντράρισμα του υποπλατό, και ρύθμιση της ανάρτησης ώστε να έχει διαρκή πιστονική κίνηση τελείως ελεύθερη. (Δε μπορείτε να φανταστείτε τι τράβηξα μέχρι να πάρω χαμπάρη πως να το πετύχω όπως πρέπει.... έπρεπε να είναι ο ιμάντας στη θέση του και να έχει δίσκο στο πλατό)
Απόμονωση της γείωσης που από το εργοστάσιο ήταν πάνω στο δεξί κανάλι. Τράβηξα γραμή πλατό - υποπλατό - βραχίονα (το καλώδιο γείωσής του) και μετά στο Phono.
Τοποθέτηση του Kit SRM Motor Thrust Bearing Kit και ρύθμιση του ύψους της μπίλιας που ακουμπάει τον άξονα του μοτέρ μέχρι το μοτέρ να γίνει τελείως αθόρυβο.
Αλλαγή της βελόνας στην κεφαλή Empire 999 VE/X.
Τέλος αντικατέστησα το λεπτό καπάκι του κάτω μέρος με MDF 19mm ντυμένο εξωτερικά με βινύλιο και εσωτερικά με ένα λεπτό αντικραδασμικό υλικό.
Δεν ήθελα να κάνω καμία απολύτως άλλη εξωτερική αλλαγή. Ήθελα και θέλω να το κρατήσω ως έχει καθώς στα μάτια μου είναι πανέμοσρφο.
Ρύθμισα και τη κεφαλή κάτι το οποίο έκαν αγοράζοντας το Cartridge Alignment Gauze της Best Audio.
Με αυτό το εξάρτημα κατάλαβα ότι όσο και να προσπαθούσα πριν με τον προτράκτορα απλά έκανα μια τρύπα στο νερό....
Ά και είχα και τον Κυριάκο να μου φωνάζει να μην το πειράζω...