Οι 10 Απαραίτητες Ρυθμίσεις Για το Πικάπ

  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Οι 10 Απαραίτητες Ρυθμίσεις Για Να παίξει Σωστά Ένα Πικάπ

    1. Οριζοντίωση (Leveling).. Θα πρέπει τόσο το το πλατώ όσο και το ρακ και κάθε βάση του πικάπ να είναι απόλυτα οριζοντιωμένες με μεγάλο αλφάδι..
    2. Απομόνωση (Isolation).. υψίστης σημασίας είναι η επιλογή του ρακ και των βάσεων-πλίνθων που θα ‘κάτσει’ το πικάπ, θα πρέπει να είναι όσον το δυνατόν ‘νεκρά’ στοιχεία.. επί πλέον βοηθητικά ποδαράκια (deflex-sorbothane) βοηθούν πολύ στην απομόνωση..
    3. Ρύθμιση απόστασης του άξονα του βραχίονα από το κέντρο (capstan) του πικάπ.. αυτή η ρύθμιση αφορά στα πικάπ που έχουν μεταβλητές βάσεις βραχίονα και έχει να κάνει με το μήκος του βραχίονα και την απόσταση που προτείνει ο κατασκευαστής του.. πολλοί σοβαροί κατασκευαστές πικάπ και βραχιόνων δίνουν ειδικό προτράκτορα γι αυτή τη ρύθμιση.. αλλιώς πρέπει οπωσδήποτε να ξέρουμε την απόσταση μεταξύ capstan και κάθετου άξονα βραχίονα για να ρυθμίσουμε.. ακόμα και το σφίξιμο του βραχίονα στη βάση του μπορεί να φέρει αλλαγές στον ήχο..
    4. Ρύθμιση απόστασης του μοτέρ, έλεγχος πηγαδιού και κύλισης πλατώ.. στα πικάπ με εξωτερικό μοτέρ είναι πολύ σημαντική είναι η ρύθμιση της απόστασης του μοτέρ και του ιμάντα (αφορά στα πικάπ με ιμάντα) όσον αφορά στην 'τάση' του (τέντωμα).. πολύ καλό υλικό για τον ιμάντα είναι το νεοπρέν.. επίσης πολύ βασικό είναι να ελέγξουμε την ποσότητα λαδιού στο πηγάδι και την άνεση κίνησης του πλατώ βγάζοντας τον ιμάντα και γυρίζοντας με το χέρι.. σ' ένα καλό πικάπ θα πρέπει όταν το πλατώ ελευθερωθεί από τον ιμάντα και σπρωχτεί με το χέρι να γυρίζει για αρκετά λεπτά.. το ίδιο και στα direct drive που δεν διαθέτουν πηγάδι να ελέγχουμε την λίπανση και την ομαλή κίνηση..
    5. Ρύθμιση στροφών.. πολύ σημαντική ρύθμιση που δυστυχώς δεν είναι εφικτή σε όλα τα πικάπ.. ελέγχουμε με στροβοσκόπιο, με συχνόμετρο και ειδικό δίσκο ή με στροφόμετρο laser..
    6. Ρύθμιση κάθετης γωνίας βραχίονα (VTA).. ο βραχίονας (κανονικά) θα πρέπει να είναι παράλληλος με την επιφάνεια του δίσκου όταν παίζει.. σε πολλούς βραχίονες υπάρχει αυτή η δυνατότητα ρύθμισης, σε όποια πικάπ δεν υπάρχει ρυθμίζουμε αλλάζοντας το πάχος του ματ στο πλατώ..
    7. Ρύθμιση απόστασης κεφαλής (overhang/alignment).. αφορά στην απόσταση μπρος-πίσω της κεφαλής στο headshell.. το κάνουμε με προτράκτορα για ελαχιστοποίηση του σφάλματος ανάγνωσης..
    8. Ρύθμιση Αζιμούθιου κεφαλής (Azimuth).. αφορά στην κλίση δεξιά-αριστερά της κεφαλής ως προς τον άξονα του βραχίονα.. ρυθμίζεται με μικρού μεγέθους αλφάδι κάθετα πάνω στην κεφαλή, επαλήθευση με το ‘αυτί’ και με μονοφωνικό δίσκο, η καλύτερη ρύθμιση επιτυγχάνεται με ειδικό test record, με το όργανο ‘fosgometer’ ή καλύτερα παλμογράφο..
    9. Ρύθμιση βάρους κεφαλής (tracking force).. από τις σημαντικότερες ρυθμίσεις.. πρέπει να εφαρμόζουμε το βάρος ανάγνωσης μέσα στο εύρος που μας δίνει ο κατασκευαστής με ειδική ζυγαριά..
    10. Ρύθμιση αντι-ολίσθησης βραχίονα (anti-skating).. η ρύθμιση γίνεται με κενό δίσκο, χωρίς αυλάκια.. σε τρία σημεία (αρχή, μέση, τέλος) ρυθμίζουμε ώστε να παραμένει ακίνητος στη λεία επιφάνεια.. υπάρχουν κάποιες αντικρουόμενες απόψεις στο αν θα πρέπει οι uni-pivot βραχίονες να έχουν anti-skating.. είναι λάθος, όταν υπάρχει η δύναμη skating πρέπει να εφαρμόζουμε anti-skating πάντα..
     

    Στην αλλαγή κεφαλής θα πρέπει να ρυθμίσουμε πρώτα πρόχειρα το βάρος και μετά όλες οι άλλες ρυθμίσεις.. το κατσαβίδι για τις βίδες καθώς και οι ίδιες οι βίδες θα πρέπει να είναι μη μαγνητικά..

    Υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορεί να προσέξει κάποιος όπως η τροφοδοσία, η γείωση κλπ.. όλα έχουν τη σημασία τους.. η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και κάθε μία από τις παραπάνω ρυθμίσεις θα μας δώσει την τέλεια απόδοση στο πικάπ μας.. για περισσότερες πληροφορίες απευθυνόμαστε στον γκουρού-Κυριάκο..

    1  26 Nov 2014  
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 60ms (18 queries, 36ms)