MQA και streaming εισαγωγή και συζήτηση σε μια (πολύ πιθανή) επανάσταση στο Audio..

  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Με αφορμή την χτεσινή παρουσίαση του νεου format ήχου υψηλής ανάλυσης του MQA στην μηνιαία συνάντηση του club στο σπίτι του αγαπητου μου φίλου του Πανου και σε μια προσπάθεια να παρουσιάσω και να εξηγήσω κάποια πράγματα σχετικά με αυτό, τους λόγους που προέκυψε και τις τεράστιες προοπτικές αλλα και προκήσεις που έχει μπροστά του ανοίγω αυτό το νήμα με την σχετικά μακροσκελή (ζητώ συγνώμη για αυτό) εισαγωγή που ακολουθεί..

    1  24 Apr 2016  
  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Παρότι το ομολογουμένως αργοπορημένο (σε σχέση με την εικόνα) τεχνολογικό τσουνάμι στον ψηφιακό ήχο έχει αφήσει εμάς τους φίλους του καλού ήχου, καλομαθημένους μέχρι πρίν λίγα χρόνια σε μια εώς και μακάρια στασιμότητα και ηρεμία, σαστιμένους μπερδεμάνους και ενιότε απορημένους, είναι γεγονός οτι οπως κάποτε και με τον δημοφιλή μεταξύ μας και πολυαγαπημένο δίσκο Lp που ωρίμασε και έφτασε στην εκπλήρωση των προσδοκιών που δημιούργησε 25 χρόνια μετα την πρώτη του εμφάνιση, έτσι και ο ψηφιακός μετά το 2006-7 και αφού μεσολάβησε περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα πλέον άρχισε να δείχνει σημάδια ωρίμανσης και λίγο πολύ να εκπληρώνει τις υποσχέσεις του όσον αφορά την προσδικώμενη ποιότητα.

    Όταν τα τελευταία δύο τρία χρόνια άρχισε να κάθεται η σκόνη απο την ευχάριστη αναστάτωση που προκάλεσε η απότομη εισβολή των υπολογιστών, των αρχείων, των usb dac και της γενικότερης εξέλιξης στον μάλλον συντηρητικό χώρο του HI-END έγιναν προφανή κάποια συμπεράσματα.

    Αυτά που κυρίως αφορούν το θέμα που απασχολεί την παρούσα συζήτηση έχουν να κάνουν με την γενικότερη παραδοχή οτι αν και όλες οι νέες μορφές ψηφιακών αρχείων που προσφέρθηκαν στο κοινό ήταν ένα σαφώς σημαντικό βήμα προς την βελτίωση της αναπαραγωγής κανένα απο αυτά δεν ήταν πραγματικά καινουριο ή τουλάχιστον δεν περιείχε κάτι το ουσιαστικά επαναστατικό.
    Οι διάφορες μορφές του PCM υψηλής ανάλυσης αλλα και το πολυσηζητημένο DSD ήταν και τα δύο τεχνολογίες που είχαν συλληφθεί και εξελιχ θεί την δεκαετία του 80 και αν και εξελίχθηκαν παιρεταίρω και ..μεγάλωσαν.. στην ουσία κατα βάση παρέμειναν απαράλλαχτες.

    Επίσης άρχισε να γίνεται προφανές πως παρότι η υψηλή ανάλυση στον ψηφιακό ήχο δίνει πόντους και διευκολύνει την επίτευξη της αρτιότητας στην αναπαραγωγή αυτό που έκανε την πραγματική διαφορά δεν είναι παρά η δουλειά που έχει γίνει πτρίν το προιόν που φτάνει στο συστημά μας πάρει την οποιαδήποτε μορφή. Η παραγωγή και το mastering είναι αυτά που κάνουν το 80% της διαφοράς, κοινώς τι να το κάνει κανείς το διπλό DSD ή το 352,8/24 όταν προέρχονται απο μια μέρια παραγωγή στο στουντιό; Η μόνη ουσιαστικη διαφορά σε μια τέτοια περίπτωση είναι η τρομακτική κατανάλωση data στον χώρο αποθήκευσης και δυστυχώς αυτό συμβαίνει περισσότερες φορές απο ότι θα θέελαμε να παραδεχτούμε.

    Απο την άλλη απλό Ρed Βook (44,1/16) υπο την προυπόθεση του καλού mastering ή της σωστής μεταφοράς απο το αναλογικό πρωτότυπο ξανάνιωσε δείχνοντας για πρώτη φορά τις δυνατότητες του και εκπληρόνωντας τις υποσχέσεις που έδωσε πρίν απο περίπου τριάντα χρόνια με τον κύριο φορέα του εώς τώρα, το CD όμως να κατρακυλάει ως προιον στην αγορά χάνοντας απο τα υποδεέστερα mp3 και aac και τον κύριο φορέα τους το streaming κατα κράτος.
    Το streaming ή πιό αναλυτικά η αναπαραγωγή ήχου κατευθείαν απο υπηρεσίες στο διαδίκτυο με μηνιαία συνδρομή είναι η νέα εμπορική μορφή της μουσικής που δίνει προοπιτκές κερδών στην αγορά, μάλιστα για πρώτη φορά μετά απο χρόνια η δισκογραφική βιομηχανία παρουσίασε αύξηση κερδών και αυτό ήταν απο το streaming.

    Ως εδώ καλά όμως ενώ στον μικρόκοσμο του HI-END άρχισε για πρώτη φορά μετά απο δεκαετίες να φυσάει “φρέσοκος αέρας” κάτι που έδωσε την κατάλληλη στιγμή και μια ώθηση στην αγορά του είδους κάτι που είχε απόλυτη ανάγκη λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το υυπόλοιπο καταναλωτικό κοινό παρόλες τις προσπάθειες προσεγγισης παραμένει μάλλον παγερά αδιάφορο όπως έγραψα στην προηγούμενη παράγραφο, προτιμώντας ακόμα απωλεστικές μορφές αρχείων, κυρίως το mp3, αυτό είναι ένα πού σοβαρό πρόβλημα το οποίο είναι επικίνδυνο να γυρίσει μπούμερανγκ και σε εμάς τους πιό φανατικούς της ποιότητας αλλα εν αγνοία τους και στους υπόλοιπους μουσικόφιλους.

    Υπάρχει ορατός κίνδυνος ακόμα και το CD να γίνει είδος προς εξαφάνιση και μαζί του και το RDBOOK και να επικρατήσουν οι απωλεστικές μορφές αρχείων ως κύρια διαθέσιμη μορφή της μουσικής κάτι καταστριφικό όχι μόνο για την ποιότητα της ναπαραγωγής αλλα και για την ίδια την μουσική..
    Υπάρχουν όμως κάποιοι σοβαροί λόγοι που αυτό συμβαίνει…

    1)Η τεράστια ανομοιογένεια η αν προτιμάτε η “Βαβέλ” των προσφερόμενων ψηφιακών αρχείων αλλα και οι απαιτήσεις που αυτά εγείρουν απο τις συσκευές που το ευρύ καταναλωτικό ακούει μπερδεύουν τους καταναλωτές και τους απωθούν αφου απαιτουνται ειδικές γνώσεις αλλα και χρόνος για την κατανόηση και ενασχόληση με αυτά που ακόμα και ο απλός μουσικόφιλος δεν προτίθεται να διαθέσει. Για τον δέ ευκαιριακό καταναλωτή ούτε λόγος.. Ακόμα και μεταξύ μας που ασχολούμαστε με το αντικείμενο πιό εντατικά και ενιότε θυσιάζουμε και την ευκολία μας δημιουργείται σύγχυση και σπατάλη πόρων χρόνου αλλα και ..χρημάτων λόγω αυτής..

    2)Τα αρχεία υψηλής ανάλυσης έχουν άβολο εώς και τρομακτικό μέγεθος σε data κάτι που καθιστά την αποθήκευση τους αλλα το κυτιότερο την παροχή τους απο το διαδίκτυο προβληματική.

    3)Η πειρατεία κόντεψε να καταστρέψει την δισκογραφική βιομηχανία που βρέθηκε να απαντήσει αποτελεσματικά στην κεκρόπορτα που άνοιξε το διαδίκτυο στο εώς τότε υπάρχον και αν και ξεπερασμένο κερδοφόρο εμπορικό μοντέλο μέχρι βεβαίως την επέλαση των υπολογιστών και του διαδικτύου. Αυτό έκανε τις δισκογραφικές εταιρίες πολύ επιφυλακτικές αλλα και συγκρατημένες και ως προς την προώθηση νέων ταλέντων αλλα και την υιοθέτηση ενός νέου εμπορικού μοντέλου καθώς και την απαραίτητη επενδυση για την υλοποίηση του.

    Κοινώς μέχρι πρόσφατα εμείς κινδυνεύοαμε να ξεμείνουμε με το mp3 και οι δισκογραφικές εταιρίες που παράγουν την μουσική που ακούμε με το σόκ..

    Ευτυχώς το streaming έμπρακτα πλέον δινεί μια για πρώτηφορά μετά απο χρόνια απάντηση στο φλέγον θέμα της κερδοφορίας και τώρα το νέο φορματ εξελιγμένο απο την Meridian το MQA που παρουσιάστηκε δειγματοληπτικά στην πρόσφατη συνάντηση του ACA στον φίλο μου τον Πάνο φιλοδοξεί και όχι άδικα να αυξήσει και άλλο το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να φέρει τις λέξη ποιότητα δίπλα στην λέξη ήχος στα αυτιά και στα χείλη όλου του κόσμου, αλλα και ένα σόκ ανανέωσης στην αγορά της μουσικής και του audio, προσφέροντας με πανέξυπνο τρόπο ένα προιόν ομοιογενές που όλοι μπορουν να αναγνωρίσουν απλά και να αναπαράγουν εύκολα, που δεν αποκλείει κανέναν με συμβατότητα προς τα πίσω, με μικρό μέγεθος σε data που το κάνει βολικό να αποθηκευτεί και να αναπαραχθει απο το διαδίκτυο και που για πρώτη φορά μετα το cd υποσχεται θεαματική αναβάθμιη της ακουστικής εμπειρίας για τον καθένα, εμεπεριέχοντας όλες τις μορφές υψηλής ανάλυσης (πλήν του dsd) με τέτοιον τρόπο που για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες μπορουμε να μιλάμε για πραγματική και ουσιαστική και όπως ήταν προφανές και στην παρουσίαση για την πλειοψηφία των παρόντων καινοτομία!!!

    2  24 Apr 2016  
  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Παρακάτω θα παραθέσω κάποια link στο διαδίκτυο στα οποία άνθρωποι πιο καταρτισμένοι απο εμένα εξηγούν με τρόπο κατανπητό και τεκμηριωμένο τι είναι αυτό το νέο format.

    Eπίσης μια και στο εξωτερικό έχουν ήδη αρχίσει οι συζητήσεις και οι απορίες και φυσικά οι επιφυλάξεις όσον αφορά το MQA ένα απο τα link περιέχει τις απαντήσεις του team του MQA και του ίδιου του εμπνευστή του, του Bob Stuart της Meridian στις εύλογες απορίες των computer audiophiles που δίνει φώς σε διάφορές πτυχές και ξεκαθαρίζει πολλές απορίες που η εμφάνιση αυτου του νέου και πανέξυπνου format δημιουργεί.

    Ελπίζω να μην κούρασα με την μακροσκελή αυ΄την εισαγωγή μου και να έβαλα την αντίληψη των αναγνωστών σε μια λογική σειρά ωστε να κατανοήσει αυτό το νέο κεφάλαιο στον ποιοτικό ήχο και τις τεράστιες προσδικίες που δημιουργεί, οι ο οποιες άν εκπληρωθουν θα φέρουν πραγματική επανάσταση αλλα και το κυριότερο ανανέωση του ενδιαφέροντος του κοινου για την ανωτέρα όλων των τεχνών την μουσική!!!

    "Καλό Διάβασμα"..

    MQA Links 

    MQA First Time Reactions

    MQA – An Introduction

    MQA Part 1 Why 24 bit 192 kHz audio?

    MQA Part 2 (new version)

    Mytek Brooklyn DAC

    Mytek The New Brooklyn DAC

    Computer Audiophile MQA

    3  24 Apr 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Πέτρο σ' ευχαριστούμε για την πολύ ωραία και αναλυτική παρουσίαση που αφορά στο MQA HD streaming και στον τρόπο που στο μέλλον θ' ακούμε μουσική όπως πολύ σωστά είπες.. (επίσης συγνώμη για την θορυβώδη ένστασή μου, καμιά φορά δεν μπορώ να κοντρολάρω τα db της φωνής μου και ενεργώ σαν κόρνα.. )..

    Ήταν πολύ ωραία και η τυφλή σύγκριση, προσωπικά και τις δυο φορές έπεσα έξω, προτίμησα το mqa έναντι του original HD file..

    Ευχαριστούμε και τον Πάνο που διοργάνωσε αυτό το ενδιαφέρον meeting και μας έπαιξε φευγάτες μουσικές, αυτά θα τα πούμε πιο αναλυτικά στο ξεχωριστό θέμα που θ' ανοιχθεί για τη συνάντηση..

    μπράβο και στους δυο, πάντα τέτοια..

    4  24 Apr 2016  
  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Mάνο προς θεού δεν έγινε τίποτα πέρα απο τα προβλεπόμενα στα πλαίσια του διαλόγου και της εποκοινωνίας για ένα θέμα που αν μι τη άλλο ώς φλέγον ανάβει και μικρές φωτίτσες έτσι για να αλατοπιπερώνεται η όλη φάση!!

    Προσωπικά δεν ένιωσα σε καμία περίπτωση δυσσάρεστα, ίσα ίσα το ευχαριστήθηκα περισσότερο απο ότι περίμενα και χάρηκα πάρα πολύ που σας γνώρισα απο κοντά!

    Προσωπικά νομίζω οτι η ουσία πίσω απο το όλο αυτό σενάριο με το MQA δεν είνα τόσο στο κατα πόσο κάνει η όχι μια αρεστή διαφορά (γιατι διαφορά κάνει όλοι το ακούσαμε) αλλα στην προοπτική να παρέχει πραγματική στουντιακή ανάλυση εύκολα και μαζικά και να επαναφέρει το ενδιαφέρον του κόσμου για την μουσική μέσω της ποιότητας!..

    5  24 Apr 2016  
  • LUXILLA

    LUXILLA

    Registered

    Kάτι που ξέχασα για όποιον ενδιαφέρεται είναι το λινκ απο τα δοκιμαστικά δείγματα στην δισκογραφική εταιρία 2L απο όπου μπορεί κανείς να κατεβάσει την πλειοψηφία των ελαχίστων δωρεάν δειγματων αυτου ου format και να κάνει συγκρίσεις.

    Σημειωτεον η 2L προσφέρει πλέον όλο της τον κατάλογο σε αυτό το format.

    Στην MQA ισχυρίζονται οτι τα MQA αρχεια όταν αναπαράγονται απο τα μή συμβατά ντάκ ακούγονται λίγο καλύτερα απο το αντίστοιχης ανάλυσης RED BOOK απλο αρχείο.
    Kάτι που όλοι μπορούν να δοκιμάσουν και χωρίς να χρειάζονται ένα απο τα λίγα προς το παρόν συμβατα με αυτήν την αποκωδικοποίηση ντάκ.

    Εδώ για το link απο το οποίο και εγώ κατέβασα τα αρχεία με τα οποία έκανα την επίδειξη.

    2L

    6  24 Apr 2016  
  • panos_adgr

    panos_adgr

    ACA Member Audio Addicted

    Πέτρο μπράβο για την παρουσίαση!

    Μάνο χάρηκα πολύ που σου άρεσε η χθεσινή συνάντησηε την παρουσίαση.

    Όπως είπα και στην συνάντηση ήθελα βα κρατήσω την παρουσίαση του MQA σαν έκπληξη και νομίζω πως θα ήταν ενδιαφέρον να περιγράψουμε Πέτρο την χθεσινή διαδικασία που κάναμε όπως και τα αποτελέσματα αυτής.

    Πάντως τα blind tests είχαν πολύ ενδιαφέρον , όπως και οι παρατηρήσεις που ακούστηκαν.

    7  24 Apr 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Θα ήθελα να δώσω τα προσωπικά μου συγχαρητήρια για την χθεσινή συνάντηση. Άκουσα οτι είχε φοβερό ενδιαφέρον και αποτελεί σημαία για μελλοντικές αντίστοιχες.

    Δυστυχώς έλειπα για επαγγελματικό ταξίδι στη Θεσσαλονίκη και δέν ήρθα...

    Όσον αφορά το streaming φυσικά και είναι το μέλλον. Απο τις απλές υπηρεσίες του spotify μέχρι το tidal και άλλα που βγαίνουν συνέχεια. Ακόμα και στην τηλεόραση νικάει το streaming.
    Γιατί είναι αρκετά βολικό με ένα κόστος 10-20 ευρώ / μήνα κάποιος να έχει χιλιάδες είδη μουσικής στο σπίτι του. Ούτε δίσκοι σκληροί ούτε αρχειοθέτηση. Έτοιμα. Επίσης με ένα vdsl μπορεί κάποιος να πετύχει περι τα 50mbps ταχύτητας. Την ίδια ώρα το CD έχει 1,4mbps ενώ το sacd 5,6 mbps. Πόσο δηλαδή να χρειαστεί κανείς για να έχει "άπλα"? Το bluray για παράδειγμα που έχει κορυφαία εικόνα φτάνει 40mbps.

    Το cd πέθανε. Απορρώ γιατί το συζητάτε ακόμα. Είναι πολύ ακριβό μέσο και κακό όσον αφορά την συλλεκτική του αξία. Δέν ξέρω κάν ποιός επιμένει να πουλάει cd εκτός απο το public.

    8  24 Apr 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Alex ας μην αφορίζουμε τα μέσα με τα οποία μεγαλώσαμε και με τα οποία μεγάλωσε και η μουσική.. τα 'χουμε ξαναπεί και έχουμε διαφωνήσει και συμφωνήσει χιλιάδες φορές, ένας χομπίστας θέλει και πρέπει να έχει τα 'εργαλεία' του χόμπι του..

    οι υπηρεσίες streaming είναι καλό εργαλείο, όμως προσωπικά δεν θα πάψω ποτέ να εμπλουτίζω τη βινυλιακή μου δισκοθήκη, ούτε ο Κωνσταντίνος πιστεύω ότι ποτέ θα πουλήσει ή θα πετάξει στα σκουπίδια τα βινύλια..

    9  24 Apr 2016  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Μάνο δέν μίλησα για το βινύλιο το οποίο απ ότι φαίνεται θα ζήσει ένδοξες μέρες...

    Στο cd αναφέρθηκα...Στο αυθεντικό cd που αγοράζουμε απο το δισκοπωλείο.

    10  24 Apr 2016  
  • JamesGRU

    JamesGRU

    ACA Member

    Φαινεται δεν εχεις ακουσει πολυ καλο cd player η combo transport/dac.

    11  24 Apr 2016  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    AlexD wrote:
    Μάνο δέν μίλησα για το βινύλιο το οποίο απ ότι φαίνεται θα ζήσει ένδοξες μέρες...
    Στο cd αναφέρθηκα...Στο αυθεντικό cd που αγοράζουμε απο το δισκοπωλείο.

    κι εγώ δεν μίλησα μόνο για το βινύλιο αλλά για κάθε φυσικό μέσο και δισκοθήκη.. είπαμε ακολουθούμε την τεχνολογία αλλά δεν καταστρέφουμε ή απαξιώνουμε τις φυσικές δισκοθήκες επειδή ξεφύτρωσε το spotify & το Tidal streaming.. αν κλείσουν αυτά κάποια μέρα τι γίνεται?? ή αν δεν διαθέτουν τη μουσική που μας αρέσει??

    το ότι έχουν αρχίσει να ψηφιοποιούνται τα βιβλία από τις βιβλιοθήκες των πανεπιστημίων και οι πίνακες από τις συλλογές των μουσείων δεν σημαίνει πως πρέπει να καταστρέψουμε τα μουσεία και να κάψουμε τις βιβλιοθήκες!!

    12  24 Apr 2016  
 
page 1/11 rows 12/124 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 85ms (19 queries, 47ms)