Ρυθμίσεις Πικάπ..

  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member Administrator

    Το πικάπ είναι μια πολύ απλή μηχανή όσον αφορά στη φιλοσοφία του και την σχεδίασή του, όμως για να λειτουργήσει σωστά, πρέπει να γίνουν λεπτομερέστατες και προσεκτικότατες ρυθμίσεις από χέρια κάποιου που να γνωρίζει το ‘άθλημα’ και ακόμα να διαθέτει πείρα και τα κατάλληλα εργαλεία..

    Όσο και αν ακούγεται περίεργο ή και άτοπο, ένα καλοκουρδισμένο αναλογικό σύστημα μπορεί να φέρει την αναπαραγωγή της μουσικής σε πολύ υψηλά επίπεδα, αυτός είναι και ο λόγος που οι audiophiles προτιμούν το πικάπ σαν βασική τους πηγή..

     

    1  26 Nov 2014  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member Administrator

    Παραθέτω εδώ τις βασικές ρυθμίσεις που χρειάζονται για να παίζει σωστά ένα πικάπ προσκαλώντας τον αναλογικό μας ‘ρυθμιστή’ Κυριάκο (και όποιον άλλον φυσικά επιθυμεί) να μας δώσει λεπτομέρειες, πληροφορίες και ντοκουμέντα..

     

    Οι 10 Απαραίτητες Ρυθμίσεις Για Να παίξει Σωστά Ένα Πικάπ

    1. Οριζοντίωση (Leveling).. Θα πρέπει τόσο το το πλατώ όσο και το ρακ και κάθε βάση του πικάπ να είναι απόλυτα οριζοντιωμένες με μεγάλο αλφάδι και όχι με τα τύπου παιχνιδιού αλφάδια που δίνουν οι ‘audiophile’ μάρκες
    2. Απομόνωση (Isolation).. υψίστης σημασίας είναι η επιλογή του ρακ και των βάσεων-πλίνθων που θα ‘κάτσει’ το πικάπ, θα πρέπει να είναι όσον το δυνατόν ‘νεκρά’ στοιχεία.. επί πλέον βοηθητικά ποδαράκια (deflex-sorbothane) βοηθούν πολύ στην απομόνωση..
    3. Ρύθμιση απόστασης του άξονα του βραχίονα από το κέντρο (capstan) του πικάπ.. αυτή η ρύθμιση αφορά στα πικάπ που έχουν μεταβλητές βάσεις βραχίονα και έχει να κάνει με το μήκος του βραχίονα και την απόσταση που προτείνει ο κατασκευαστής του.. πολλοί σοβαροί κατασκευαστές πικάπ και βραχιόνων δίνουν ειδικό προτράκτορα γι αυτή τη ρύθμιση.. αλλιώς πρέπει οπωσδήποτε να ξέρουμε την απόσταση μεταξύ capstan και κάθετου άξονα βραχίονα για να ρυθμίσουμε.. ακόμα και το σφίξιμο του βραχίονα στη βάση του μπορεί να φέρει αλλαγές στον ήχο..
    4. Ρύθμιση απόστασης του μοτέρ, έλεγχος πηγαδιού και κύλισης πλατώ.. στα πικάπ με εξωτερικό μοτέρ είναι πολύ σημαντική είναι η ρύθμιση της απόστασης του μοτέρ και του ιμάντα (αφορά στα πικάπ με ιμάντα) όσον αφορά στην 'τάση' του (τέντωμα).. πολύ καλό υλικό για τον ιμάντα είναι το νεοπρέν.. επίσης πολύ βασικό είναι να ελέγξουμε την ποσότητα λαδιού στο πηγάδι και την άνεση κίνησης του πλατώ βγάζοντας τον ιμάντα και γυρίζοντας με το χέρι.. σ' ένα καλό πικάπ θα πρέπει όταν το πλατώ ελευθερωθεί από τον ιμάντα και σπρωχτεί με το χέρι να γυρίζει για αρκετά λεπτά.. το ίδιο και στα direct drive που δεν διαθέτουν πηγάδι να ελέγχουμε την λίπανση και την ομαλή κίνηση..
    5. Ρύθμιση στροφών.. πολύ σημαντική ρύθμιση που δυστυχώς δεν είναι εφικτή σε όλα τα πικάπ.. ελέγχουμε με στροβοσκόπιο, με συχνόμετρο και ειδικό δίσκο ή με στροφόμετρο laser..
    6. Ρύθμιση κάθετης γωνίας βραχίονα (VTA).. ο βραχίονας (κανονικά) θα πρέπει να είναι παράλληλος με την επιφάνεια του δίσκου όταν παίζει.. σε πολλούς βραχίονες υπάρχει αυτή η δυνατότητα ρύθμισης, σε όποια πικάπ δεν υπάρχει ρυθμίζουμε αλλάζοντας το πάχος του ματ στο πλατώ..
    7. Ρύθμιση υπερκρέμασης κεφαλής (overhang/alignment).. αφορά στην απόσταση μπρος-πίσω της κεφαλής στο headshell.. το κάνουμε με προτράκτορα για ελαχιστοποίηση του σφάλματος ανάγνωσης..
    8. Ρύθμιση Αζιμούθιου κεφαλής (Azimuth).. αφορά στην κλίση δεξιά-αριστερά της κεφαλής ως προς τον άξονα του βραχίονα.. συνήθως γίνεται με το ‘αυτί’ και με μονοφωνικό δίσκο, η καλύτερη ρύθμιση επιτυγχάνεται με ειδικό test record, με το όργανο ‘fosgometer’ ή καλύτερα παλμογράφο..
    9. Ρύθμιση βάρους κεφαλής (tracking force).. από τις σημαντικότερες ρυθμίσεις.. πρέπει να εφαρμόζουμε το βάρος ανάγνωσης μέσα στο εύρος που μας δίνει ο κατασκευαστής με ειδική ζυγαριά..
    10. Ρύθμιση αντι-ολίσθησης βραχίονα (anti-skating).. η ρύθμιση γίνεται με κενό δίσκο, χωρίς αυλάκια.. σε τρία σημεία (αρχή, μέση, τέλος) ρυθμίζουμε ώστε να παραμένει ακίνητος στη λεία επιφάνεια.. υπάρχουν κάποιες αντικρουόμενες απόψεις στο αν θα πρέπει οι uni-pivot βραχίονες να έχουν anti-skating.. είναι λάθος, όταν υπάρχει η δύναμη skating πρέπει να εφαρμόζουμε anti-skating πάντα..
     

    Δεν επεκτείνομαι περισσότερο στις ρυθμίσεις, υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορεί να προσέξει κάποιος όπως η τροφοδοσία, η γείωση κλπ.. όλα έχουν τη σημασία τους.. η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και κάθε μία από τις παραπάνω ρυθμίσεις θα μας δώσει την τέλεια απόδοση του πικάπ μας..

    2  26 Nov 2014  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    Είναι πολλά χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά και να πω την αλήθεια μου αρέσει πολύ... ο λόγος για την ρύθμιση πικάπ, βραχιόνων και κεφαλών...

    Στη διάρκεια αυτών των χρόνων ρύθμισα πολλά πικάπ δικά μου και φίλων αλλά και αγνώστων πάντα αφιλοκερδώς...

    Από σχεδόν το σύνολο των ρυθμίσεων δεν έχω φωτογραφικό υλικό εκτός από λίγων που αποφάσισα να σας παρουσιάσω από εδώ...

    3  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    Εδώ η ρύθμιση του VPI HR-X με βραχίονα τον JMW 12.7 και κεφαλή Dynavector του φίλου μου Χρήστου...

    4  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    5  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    6  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    7  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    8  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    Στη συνέχεια η εγκατάσταση και ρύθμιση σε δικό μου πικάπ του βραχίονα Zeta με κεφαλή την Kiseki Purple Hart Sapphire...

    9  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    10  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    Η Kiseki στο κουτί της...

    11  3 Feb 2015  
  • Toptubes

    Toptubes

    ACA President

    Εδώ είναι έτοιμη για να την βάλω πάνω στον βραχίονα...

    12  3 Feb 2015  
 
page 1/14 rows 12/158 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 315ms (18 queries, 168ms)