-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Η πρώτη επαφή ...
Σίγουρα ήμουν τυχερός, όταν άκουσα για πρώτη φορά στο σύστημα ενός φίλου τον νέο προενισχυτή ΑΘΗΝΑ από την Ελληνική Εταιρεία TLA (TruLife Audio), με τη συνοδεία από ένα ζευγάρι παλαιών τελικών ενισχυτών Dynaco ST-35 και ένα ζευγάρι των μικρών BBC μόνιτορ LS3/5A ... Ο ήχος ήταν τόσο διαυγής, με συναίσθημα και μουσικότητα, που αμέσως αποφάσισα να ζητήσω από τον κατασκευαστή να μου τον παραχωρήσει για κάποιο χρονικό διάστημα για να τον ακούσω στο χώρο μου και το σύστημά μου, κάτω από πιο ελεγχόμενες συνθήκες... Η TLA απάντησε θετικά και σε δύο εβδομάδες είχα τοποθετημένο στο ρακ μου το ολοκαίνουργιο μαύρο και λιτό μηχάνημα έτοιμο για ακρόαση ...
Είναι κάπως παράξενο, όταν στην αλυσίδα του συστήματος υπάρχει ένα μηχάνημα αναφοράς, να το αποσυνδέσεις και να το αντικαταστήσεις έστω και προσωρινά με ένα άλλο και εδώ μιλάμε για τον προενισχυτή Audio Research REF3 ... όμως είναι επίσης και μια μεγάλη πρόκληση ...


-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Λίγη ιστορία και μερικά γεγονότα...
Αν κάποιος διαβάζει τη φιλοσοφία της εταιρίας TruLife Audio (TLA) στο site της www.trulifeaudio.com θα καταλάβει πολλά πράγματα ... Η TLA είναι μια ελληνική εταιρία εξειδικευμένη για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 40 χρόνια !) στο σχεδιασμό και την κατασκευή υψηλότατων προδιαγραφών μετασχηματιστών...
Επίσης τα τελευταία 20 χρόνια η TLA σχεδιάζει υψηλής κατηγορίας συσκευές ήχου με λυχνίες, που εξοπλίζονται με τους παραπάνω χειροποίητους μετασχηματιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στα τροφοδοτικά, σε όλα τα στάδια σύζευξης και φυσικά στην έξοδο... Είναι δύσκολο να βρει κανείς στην αγορά μετασχηματιστές που να πλησιάζουν τα χαρακτηριστικά των εν λόγω κατασκευών της TLA... Το εύρος ζώνης υπερβαίνει τα 2 Megahertz για την σύζευξη, και τα 80 Kilohertz για την έξοδο, με εντελώς επίπεδη απόκριση (+ /-0.1dB) και χωρίς την παραμικρή αρνητική ανάδραση...


-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Η υλοποίηση ...
Η ΑΘΗΝΑ είναι η έκδοση ‘γραμμής’ του νέου προενισχυτή ‘ΕΡΜΗΣ’ της TLA, μιας ακραίας μινιμαλιστικής και πιουρίστικης κατασκευής, σχεδιασμένος από την αρχή και με βάση αυτήν την φοβερή ρωσική λυχνία 6H30, την αποκαλούμενη και supertube ... Ο σχεδιασμός του κυκλώματος εξόδου της διπλοτριόδου είναι μοναδικός και ασυνήθιστος, και είναι το μόνο πράγμα που κρατήθηκε μυστικό από την εταιρεία ...

Ο προενισχυτής χρησιμοποιεί ανόρθωση λυχνίας (EZ81), ξεχωριστά τροφοδοτικά ‘dual mono’ σε κάθε κανάλι, όπου φυσικά έχουν χρησιμοποιηθεί οι χειροποίητοι μετασχηματιστές και τα πηνία εξομάλυνσης(chock) της εταιρίας…

Επίσης, τα παθητικά στοιχεία είναι υψηλής ποιότητας, αυστηρά επιλεγμένα ένα προς ένα, μετά από λεπτομερή και προσεκτική ακρόαση από τον σχεδιαστή Βελισσάριο Γεωργιάδη που είναι στο τιμόνι της TLA, αλλά ταυτόχρονα και ένας έμπειρος μουσικός...

Ο προενισχυτής είναι μια ενεργός συσκευή ενός και μοναδικού σταδίου κέρδους, αυτό δικαιολογεί το ότι είναι αντεστραμμένης φάσης, γι αυτό και η φάση των ηχείων θα πρέπει επίσης να αντιστραφεί, για να είναι το σύστημα σε φάση...

Στις ακροάσεις χρησιμοποιήθηκαν τόσο NOS 6H30 DR του 1986 καθώς και νέας παραγωγής Sovteks, με τις DR να αποδίδουν πολύ καλύτερα... Στις πρώτες 72 ώρες κάποιες εκφάνσεις κωδωνισμών και σκληρότητας ήταν παρούσες, αλλά μετά από τις 100 ώρες το πράγμα άρχισε να ροκάρει και να βαλσάρει... Η διάρκεια στρωσίματος των υλικών και των μετασχηματιστών είναι περίπου 400 ώρες, έτσι μου ειπώθηκε από την εταιρία...
Λόγω της μινιμαλιστικής και πιουρίστικης σχεδίασης, που είναι ένα πολύ σημαντικό πράγμα όσον αφορά την απόδοση και την ποιότητα, η ΑΘΗΝΑ δεν έχει τηλεχειριστήριο, προσωρινή παύση, προστασία, αναμονή, ρελέ ή οποιοδήποτε είδος διακοπής στο δρόμο του σήματος από την είσοδο ως την έξοδο...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Γενικές εντυπώσεις από τις ακροάσεις...
Υπάρχουν πολλά καλά πράγματα που βγαίνουν στην επιφάνεια όταν κάποιος αρχίζει να ανακαλύπτει την ΑΘΗΝΑ, πρώτο καλό είναι η ησυχία... Το σύστημα ακόμη και με τα 1,25 μέτρων μακριά και αθωράκιστα καλώδια χαμηλού σήματος που συνέδεαν τον προ με τους τελικούς, ήταν πολύ σιωπηρό, τόσο που την πρώτη φορά αναγκάστηκα ν’ αλλάξω τον επιλογέα εισόδου στη γραμμή2 όπου ήταν συνδεδεμένο το phono stage και να γυρίσω αρκετά το ποτενσιόμετρο για να αυξηθεί η στάθμη, ν’ ακούσω κάποιο θόρυβο και να καταλάβω ότι το μηχάνημα λειτουργεί!

Είναι πολύ σημαντικό πράγμα, ειδικά όταν μιλάμε για προενισχυτές, που είναι μηχανήματα σχεδιασμένα να διαχειρίζονται πολύ χαμηλά επίπεδα ακουστικού σήματος, να είναι ήσυχα.. Εάν όχι, κάθε παρουσία βόμβου και θορύβου θα ενισχυθούν σε μεγάλη κλίμακα από τα επόμενα στάδια ισχύος και θα είναι παρόντα στην έξοδο, προκαλώντας πολύ μεγάλα ποσά στρέβλωσης σε όσα ακούμε... Έτσι, αυτή η νεκρική σιωπή ήταν εν μέρει υπεύθυνη για την τεράστια ανάλυση και την ικανότητα του συστήματος να βγάλει στην επιφάνεια λεπτομέρειες που δεν είχαμε ακούσει ποτέ πριν..

Η ΑΘΗΝΑ έδωσε εξαιρετικές επιδόσεις και ταίριαξε απόλυτα με τα τεράστια 211 λαμπάτα Monoblocks, αλλά επίσης και με τα 550K, στερεάς κατάστασης 550 watts rms μικρά τερατάκια της Musical Fidelity... Ας πούμε απλά ότι ο ήχος διατήρησε όλες τις αρετές του και με τα δύο σετ, και ήταν κάπως πιο μουσικό με τις λάμπες και κάπως πιο δυναμικό με τα τρανζίστορ...
Σε σύγκριση του ΑΘΗΝΆ με τον ανακαλωδιωμένο και αναβυσματωμένο παθητικό εξασθενητή του Τσακιρίδη δεν υπήρξε ουδεμία σύγκλιση σε οποιοδήποτε πεδίο... Γνωρίζω ότι αυτό ακούγεται αδύνατο, αλλά είναι απολύτως αληθές...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Πιο συγκεκριμένα...
Λόγω του σκοτεινού υπόβαθρου που δημιουργεί ο προενισχυτής, μπορεί κάποιος ν’ ακούσει όχι μόνο την αρχική νότα, αλλά και κάθε μία επανάληψη από αυτές που αποτελούν την ηχώ και παράγονται είτε από τις φυσικές ανακλάσεις στο χώρο είτε από ηλεκτρονικές συσκευές, μέχρι να αποσβεσθούν τελείως... Επίσης μπορεί ν’ ακούσει κάθε ένα από τους χαμηλότατου επιπέδου ψίθυρους και ομιλίες του ακροατηρίου που είναι σε αναμονή για την συναυλία, κατανοώντας ακριβώς η θέση του κάθε μεμονωμένου προσώπου στο χώρο (George Sharing & Mel Torme – an Evening With)...

Όλες οι ανωτέρω λεπτομερείς πληροφορίες παρέχονται πεντακάθαρα με μια εξαιρετική σαφήνεια και λαμβάνοντας υπόψη την πλούσια παροχή ρεύματος και δυναμικών, κάνουν την απόδοση του προενισχυτή να λάμπει σε κάθε πτυχή... Η μουσική απλώνεται σαν κύματα, περιστασιακά και μεμονωμένα, μερικές φορές στο σκοτάδι και την τραχύτητα και άλλες φορές στην ηρεμία και την ηλιοφάνεια, με τους όγκους της παλλόμενης μουσικής ενέργειας να λούζουν τον ακροατή (Van Morrison – Astral Weeks)... Με το κέρδος να παρέχεται σε μεγάλες ποσότητες στην έξοδο (x 10) είναι σε θέση να οδηγήσει σχεδόν κάθε τελικό που ακολουθεί...
Η ΑΘΗΝΑ παράγει απόλυτα σταθερές και εστιασμένες εικόνες, τόσο σα να ‘ταν καρφωμένες σε καμβά, με τα όργανα και τις φωνές να τοποθετούνται ακριβώς σε μια ευρεία τρισδιάστατη σκηνή και να φαίνονται σα να ξεπετιούνται από το σκοτάδι, με τον διαχωρισμό των καναλιών και τις χωρικές πληροφορίες σχετικά με την τοποθέτηση των οργάνων να πλησιάζει την τελειότητα (Thomas Dolby – Flat Earth)... Το γεμάτο συναίσθημα αποτέλεσμα συμπαρασύρει και εμπλέκει τον ακροατή στο πρόγραμμα ακρόασης κάνοντάς τον να επικεντρωθεί βαθιά στη μουσική και να εκπλήσσεται όταν ακουστεί κάποιο τικ από το βινύλιο που παίζει...

-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Μουσική…
Οι ανδρικές και γυναικείες φωνές με σαφήνεια, λυρισμό και αέρα, έρχονται στο προσκήνιο χωριστά από τα όργανα, αλλά και συνάμα ενταγμένα μαζί τους σε ένα σύνθετο αισθησιακό δέσιμο (Catie Webster – Two Fisted Mama)...

Το πιάνο λαμπρό αλλά επίσης σκοτεινό όπου χρειάστηκε να είναι, όπως πραγματικά ηχεί το πιάνο... γρήγορο, μεγαλοπρεπές, άμεσο και ογκώδες, με πλούσιο αρμονικό περιεχόμενο... Τα πεντάλ με έλεγχο που κόβει την ανάσα, να σταματούν τις μεμονωμένες νότες και τις συγχορδίες όπως το φως, ή να τις παρατείνουν σαν τεμπέλικα κύματα... (Oscar Peterson – Tracks)...

Το χτυπήματα των κρουστών, τα πιατίνια και τα crash, έχουν όλες τις παραμέτρους ADSR σωστά... όγκο, ατάκα, διάρκεια, χρονισμό και απόσβεση (Gong – You)...
Το μπάσο επίσης βαθύ και ελεγχόμενο χωρίς κάποια χαλαρότητα ή πάχυνση...
Τα όργανα της ορχήστρας, έγχορδα, καθώς και τα χάλκινα και ξύλινα πνευστά, με ισορροπία τονικότητας και κυματομορφής, εκφράστηκαν ακριβώς όπως και στην πραγματικότητα με εξαιρετική μουσικότητα και συναίσθημα... (Albinoni – oboe concert in D minor – Erato)...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Και λίγο περισσότερο Hi-End…
Έχοντας περάσει οι μέρες και φθάνοντας σιγά σιγά στη στιγμή όπου ο προενισχυτής έπρεπε να επιστραφεί πίσω στην εταιρεία, στάθηκα και αναρωτήθηκα αν μπορούσα να ακούσω σε ένα άλλο σύστημα, όλα αυτά που είχα ακούσει στο σύστημά μου όλες αυτές τις ημέρες πριν, για ένα βήμα περισσότερο στην εξακρίβωσή τους και την αξιολόγηση του ΑΘΗΝΑ... Αυτό λοιπόν το δεύτερο σύστημα, για την εργασία που θα καλείτο να εκτελέσει, έπρεπε να είναι μιας ανώτατης Hi-End κλάσης…

Έτσι τηλεφώνησα στον Κυριάκο, έναν φίλο από το ACA (Audiophile Club of Athens), που είναι από τους λίγους τυχερούς ανθρώπους που φιλοξενούν στον χώρο ακρόασής τους τα περίφημα Wilson Alexandria II, και συμφωνήθηκε η ακρόαση...

Δεν θα αναφέρω πολλά απ’ αυτήν την ακρόαση, το άκουσμα και μόνο αυτών των απίθανων ηχητικών μηχανών είναι όνειρο κάθε μουσικόφιλου… Θα πω απλά πως με τα εκπληκτικά Wilsons και Jadis, όλα τα πράγματα που αναφέρονται παραπάνω ήταν πιο εμφανή και πιο καθαρά, με την ΑΘΗΝΑ όχι μόνο να ταιριάζει απόλυτα με το φανταστικό αυτό σύστημα, αλλά να το οδηγεί σε μια ακόμα ανώτερη hi-end κλάση...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Συμπεράσματα…
Οι Έλληνες είχαν πάντα τον τρόπο να δρουν, ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις, μ’ έναν παράξενο αλλά ταυτόχρονα έξυπνο, θετικό και αποτελεσματικό τρόπο…
Η Ελληνική TruLife Audio (TLA) και ο βασικός άνθρωπος που κρύβεται πίσω απ’ αυτήν, με τον προενισχυτή αυτόν έφθασαν την μικρή και περίεργη λυχνία 6Η30 πολύ κοντά στα όρια απόδοσής της, συνδυάζοντας την απόλυτη αγνότητα και φυσικότητα μιας προηγμένης κυκλωματικής σχεδίασης και τους χειροποίητους μετασχηματιστές υπερυψηλών προδιαγραφών, με την ζεστασιά και τη μουσικότητα μιας ηλεκτρονικής λυχνίας…
Η ΑΘΗΝΑ είναι μια πολύ λογικά κοστολογημένη συσκευή, αξίζοντας κάθε δεκάρα που ζητά, αποδίδοντας πολύ καλύτερα από πολλά πολυτελή μηχανήματα διπλάσιας και τριπλάσιας τιμής…
ΑΘΗΝΑ είναι το όνομα της αρχαίας θεάς της σοφίας, που με την λιτή ομορφιά, την γνώση και την αυστηρότητα, υπερτερούσε απ’ όλες τις άλλες… Αυτό ακριβώς κάνει και αυτός ο προενισχυτής… με λιτή εμφάνιση έξυπνη σχεδίαση, ποιότητα και προσιτή τιμή μπορεί και ξεπερνά πολύ ακριβότερα και φανφαρόνικα μηχανήματα...
Τελειώνοντας όμως θα ήθελα να αναφέρω, πως μετά τον λίγο καιρό που έζησα με αυτή τη θεά, όσο ταιριαστό κι ελληνικότατο κι αν είναι το όνομά της, αν με καλούσαν να τη βαφτίσω εγώ, δεν θα της έδινα αυτό το όνομα, αλλά κάτι διαφορετικό... κάτι σαν ‘Shining’ η ακόμα ‘Libido’...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Χαρακτηρηστικά…
Αντίσταση εισόδου : 100 K
Αντίσταση εξόδου : 50 Ohm
Ενίσχυση : X10
Απόκριση συχνότητας : 8 Hz – 95 KHz / 0db
Κύκλωμα SET ενός σταδίου κέρδους, με ανεστραμμένη φάση
Τιμή : www.trulifeaudio.com
Σύστημα ακρόασης

Τελικοί
DIY 211 PSET 70W Monoblocks (based on Kondo Gakuons)
Musical Fidelity 550K’s
Προ
Audio Research Reference 3
Tsakiridis Passive with Alps Attenuator (rewired & rejacked)
Αναλογικά
Nottingham Analogue Space 294, ACE-Space 294 arm, Shelter 5000 cartridge, Bluenote De Medici (phono)…
Ψηφικό
SONY XA5400ES
Ηχεία
KEF Reference 205/06
Καλώδια χαμηλού σήματος
DIY 7N / 18AWG Solid Uni Crystal UPOCC Silver
Καλώδια ηχείων
DIY 7N / 12AWG Solid Uni Crystal UPOCC Silver
Καλώδια ρεύματος
DIY 7N / 14AWG Solid Uni Crystal UPOCC copper
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Το ποτενσιόμετρο ισχύος...

Ο Επιλογέας Πηγών...

Ο Μετασχηματιστής Τροφοδοσίας...

Οι ηλεκτρολυτικοί πυκνωτές του dual-mono τροφοδοτικού, και τα δυο chock ένα για κάθε κανάλι...

Η ΑΘΗΝΑ από το πλάι...

Οι Sovtek 6H30PI ΕΒ


και οι περίφημες NOS 6H30 DR...


-
Mikekan
ACA Member
-
kotsidisjohn
ACA Member
|