MARTIN LOGAN 25th ANNIVERSARY CLX

  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το 2008 η MARTIN LOGAN, εταιρία σταθμός στην σχεδίαση ηχείων πάνελς, έβγαλε στην αγορά ένα επετειακό κορυφαίας ποιότητας μοντέλο το 25th ANNIVERSARY CLX...

    Περίπου ένα χρόνο μετά, ένα ζευγάρι από τα ηχεία αυτά δόθηκαν σ' έναν πολύ γνωστό φίλο και γνώστη του αντικειμένου, ο οποίος με τη σειρά του κάλεσε αυστηρά πέντε(5) άτομα του χώρου να ακροασθούν τα παραπάνω ηχεία και να γράψουν τις εντυπώσεις τους... Το θεωρώ πραγματικά τιμή που ένα από τα πέντε(5) αυτά άτομα ήμουν εγώ...

    Παρακάτω λοιπόν οι εντυπώσεις αυτές όπως αναρτήθηκαν από τον ίδιο τον Β.Τ. στο www.avsite.gr

    1  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Εν αρχή...

    Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Βασίλη για την ευγενική του πρόσκληση. Είναι χαρά για μένα να συναναστρέφομαι σε φιλικό αλλά και σε ‘Hi-Fi’ επίπεδο ανθρώπους με τις γνώσεις και τον χαρακτήρα του Βασίλη...

    Εν συνεχεία...

    Από μόνο του το άκουσμα ενός flagship προϊόντος από μια καταξιωμένη στο χώρο εταιρία είναι μια πρόκληση, πόσο δε στην παρούσα περίπτωση που η εταιρία αυτή είναι η MARTIN LOGAN η οποία κατασκευάζει και εξελίσσει εδώ και πολά χρόνια ηχεία panels. Όταν αυτή δε η εταιρία προσφέρει στην αγορά ένα ηχείο των 30.000 €, το πράγμα αποκτά περίσσειο ενδιαφέρον.

    Έχοντας ακόμα στ’ αυτιά μου τον ήχο των KEF MUON και γνωρίζοντας πως θ’ ακούσουμε μόνο red book πρόγραμμα είχα θέσει τον πήχυ της κριτικής σε αρκετά αυστηρά όρια όταν ξεκίνησα εκείνο το βράδυ Παρασκευής, ανταποκρινόμενος στην ευγενική πρόσκληση, για το studio του αγαπητού φίλου, όπου θα ακούγαμε το νέο κορυφαίο μοντέλο της γνωστής εταιρίας.

    Ο Βασίλης είχε στημένα δυο(2) συστήματα ενισχυτικών με τελείως διαφορετική λογική.
    Αρχίσαμε την ακρόαση με το τρανζιστοράτο fully balanced setup με πρόγραμμα επιλεγμένο από τον οικοδεσπότη και μένα........

    Η πρώτη θέα των ηχείων επιφέρει ένα σοκ στον ακροατή με το μέγεθος και το μαύρο χρώμα τους να επιβάλλονται στο περιβάλλον φωνάζοντας πως απαιτούν πολύ μεγάλο χώρο για την σωστή τοποθέτηση και απόδοσή του μέγιστου των δυνατοτήτων τους.

    Αφού συνέλθει ο ακροατής από το σοκ της εμφάνισης των ηχείων το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει ακούγοντάς τα είναι o μεγάλος τους ήχος, η μεγαλοπρέπεια η ενέργεια και ο όγκος της μουσικής που εκπέμπουν, επαληθεύοντας το ρητό: ‘μεγάλο ήχος...μεγάλο ηχείο...’

    2  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το κυρίως πιάτο...1

    Ξεκινήσαμε την ακρόαση με solo γυναικεία φωνή. Η αοιδός στεκόταν όρθια, στο μεσαίο και πίσω μέρος της σκηνής, με τη φωνή της να αποδίδεται αυστηρά εστιασμένη, με σωστή άρθρωση, υγρασία, ευφωνία και συναίσθημα.

    Έπειτα ήρθε η σειρά του πιάνου. Όντας το δυσκολότερο σε ηχοληψία, παίξιμο και άκουσμα όργανο αποδόθηκε πολύ ικανοποιητικά με συχνοτική και αρμονική πληρότητα, καθαρότητα και όγκο. Το timing στη χρήση των pedals από τον πιανίστα ήταν σωστό και ελεγχόμενο.

    Προχωρώντας βαθύτερα στο πρόγραμμα ήρθε η δεύτερη διαπίστωση που ήταν οι εκπληκτικές διαστάσεις της σκηνής που αναπλάθουν τα ηχεία όντας μεγαλειώδεις, αυστηρά καθορισμένες, σταθερές και επεκτεινόμενες αρκετά πέραν των ορίων του χώρου. Και όλα αυτά με ενισχυτή στεγασμένο σε ένα σασί, πράγμα που συνήθως αφαιρεί στοιχεία από την τέλεια απόδοση σε εικόνα των χωριστών monoblock ενισχυτικών.

    Αυτό ήταν ολοφάνερο από τη μια σε δικάναλες ζωντανές ηχογραφήσεις με αποκορύφωμα αυτήν με χορωδία και όργανο σε ‘ολοζώντανο’ χώρο ναού, όπου οι φωνές των χορωδών έλαβαν η καθεμιά τη θέση τους όντας μοναδικές και αυστρηρά καθορισμένες δίχως να εμπλέκονται με τα μεγάλα ποσοστά αντήχησης του χώρου.

    Σε πρόγραμμα που αφορούσε πολυκάναλες studio ηχογραφήσεις από την άλλη, αναδυκνύονταν κάθε φορά η προσέγγιση του παραγωγού απέναντι στο έργο και η ικανότητά του να θέτει τις κατάλληλες ρυθμίσεις στα pan pots της κονσόλας ηχογράφησης-μίξης και στο ποσοστό του σήματος που ‘έστελνε’ στο effects rack του studio.Η ψευδής σκηνή κι εδώ φάνταζε μεγαλοπρεπής και τρισδιάστατη, ενώ μικρές μου μετακινήσεις από την ιδανική θέση ακρόασης δεν επηρρέαζαν αισθητά την εικόνα αυτή.

    3  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το κυρίως πιάτο...2

    Τα μεγάλα σε διαστάσεις και ήχο ηχεία υποστηριζόμενα από τα ακριβά ανάλογης κατηγορίας ενισχυτικά, άσχετα αν δεν μπορώ να χαρακτηρίσω το άκουσμά τους σαν ‘monitor’, απέδωσαν με μεγάλη αληθοφάνεια και ομοιογένεια το μουσικό πρόγραμμα με δυνατό τους σημείο, πράγμα αναμενόμενο άλλως τε, τη μεσαία τους περιοχή όπου οι φωνές τα έγχορδα και τα πνευστά ερμηνεύθηκαν σχεδόν με αναλογικό ύφος, αποδίδοντας αρμονικό πλούτο, μελωδικότητα και συναίσθημα επιπέδου απολύτου αναφοράς.

    Τα σύνολα, μεγάλα ή μικρά, ακουστικά ή ηλεκτρικά, φωνητικά ή μη, λάμβαναν υπόσταση με τα ηχοχρώματα των επί μέρους μεμονωμένων ομάδων οργάνων ή φωνών να είναι φυσικά και διακριτά, ενώ στα soli είτε αυτά αφορούσαν φωνές είτε όργανα, οι χροιές αποδόθηκαν με πληρότητα και ακρίβεια.

    Η ελλιπής και συμβιβαστική κωδικοποίηση του ‘red book’ πρωτοκόλου συνέβαλε σε μια απειροελάχιστη στέρηση του ‘σώματος’ των μεμονομένων οργάνων και της ορχήστρας στην απόδοση των ηχείων, μη αποκλίνοντας όμως αισθητά από το επίπεδο αναφοράς.

    Μια μικρή ασάφεια παρατηρήθηκε στη μεσουψηλή περιοχή σε σημεία όπου χάλκινα κύμβαλα (crash) σε ανεξέλεγκτα δυνατά χτυπήματα αποδίδουν πλήθος ασύμμετρων αρμονικών παράγοντας σειρά από επικαλυπτόμενα διακροτήματα.

    Η ακρόαση μεγάλων σε διαστάσεις βαθύσυχνων ανατολικών τυμπάνων σε πρόγραμμα επιλεγμένο από τον οικοδεσπότη αποδόθηκε πολύ καλά σε παλμό, ατάκα, δυναμική και συχνότητα από τα δίδυμα panels, τόσο καλά που με ώθησε εμφανίζοντας την χαιεντάδικη διαστροφή μου να επιστρατεύσω δικό μου πρόγραμμα με αβυσσαλέας έκτασης εκκλησιαστικό όργανο για να αποκαλύψω το συχνοτικό βάθος.
    Εδώ τα ηχεία έδειξαν φανερά την αδυναμία τους μην ελέγχοντας τις μεμβράνες τους στα πολύ χαμηλά περάσματα, γεγονός αναμενόμενο και φυσιολογικότατο.

    4  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το επιδόρπιο...

    Οι υψηλές συχνότητες έλαμπαν αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος κα φυσική συνέχεια των μεσαίων, είτε σαν αυτούσιες και θεμελιώδεις, είτε σαν αρμονικές προεκτάσεις των τελευταίων. Η ομοιογένεια όλου του συχνοτικού φάσματος με δεδομένη την δίδρομη επιλογή και την ευρηματική σχεδίαση των panels κινήθηκε σε κορυφαία επίπεδα.

    Το ηχείο απέδωσε με άψογο τρόπο τις δυναμικές λεπτομέρειες του προγράμματος εξαντλώντας όμως είτε σε ακραίες επιλεγμένες εντάσεις είτε σε ορισμένα crescendo τον τερατώδη σε όγκο ενισχυτή. Τέτοια σημεία ήταν οι συχνοτικές απαιτήσεις πάνω από τα 10khz όπου η αντίσταση έπεφτε στο 1ohm ή ακόμα χαμηλότερα και γενικά σε ακραίες δυναμικές κορυφώσεις .

    Παρ’ όλα αυτά η συνέργεια του εκπληκτικού από τη μια σετ ενισχυτικών σε συνεργασία με τα κορυφαία panels έδεναν με τρόπο υποδειγματικό κάνοντας το άκουσμα του απαιτητικού μουσικόφιλου-χομπίστα ευχάριστο και απολαυστικό.

    Δεν θα επεκταθώ εκτενέστερα στο άκουσμα των ηχείων με το δίδυμο των SET λαμπάτων ενισχυτικών. Έχοντας ακούσει αρκετά τα ισχυρά transistors, απλά άκουσα αυτό που περίμενα. Πιο ‘στρογγυλεμένες’ μεσαίες, πιο ‘μαζεμένα’ ψηλά, πιο ‘συμπιεσμένα’ δυναμικά λόγω ισχύος. Στο βαθύ χαμηλό η αδυναμία υπερπολλαπλάσια.

    Παρά ταύτα, ήχος επίσης κορυφαίος, οικείος και αγαπητός σε μένα, με προσανατολισμό όμως αυστηρά τα μεταμεσονύχτια ακούσματα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ισχύ και δυναμικά. Δεν θα έλεγα πως πήγαιναν στα Κορυφαία ΜL τα ασθενικά λαμπάτα SET.

    5  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Και ο λογαριασμός...

    Τα MARTIN LOGAN 25th ANNIVERSARY CLX είναι μια κορυφαία υλοποίηση ηλεκτροστατικών ηχείων που συγκεντρώνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αρετές της σχολής αυτής που είναι η εκπληκτική απόδοση της μεσαίας περιοχής, ο αέρας, η καθαρότητα των ήχων και των φθόγγων, η κορυφαία ανάλυση, τα πλούσια ηχοχρώματα, η ανοιχτοσύνη και η διαύγεια της αναπαραγόμενης μουσικής.

    Στον αντίποδα τα ηχεία αυτά έχουν σε αρκετά μεγάλο ποσοστό λυμένα τα προβλήματα του είδους με σημαντικότερο αυτό της απόδοσης του χαμηλού, που είναι μεν επαρκέστατη, δίχως όμως να πλησιάζει την απόδοση των κορυφαίων ηλεκτροδυναμικών ηχείων που με το μέγεθος την μάζα και τους πανίσχυρους μαγνήτες των αφιερωμένων μονάδων τους διαχειρίζονται τον αέρα με άλλη άνεση και δυναμική.

    Ακόμα τα ML έχουν επαρκώς λύσει ένα άλλο πρόβλημα αυτό της διασποράς του ήχου και της αυστηρής οριοθέτησης της θέσης ακρόασης.

    Σ’ όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε το συναίσθημα τον παλμό και τον μεγάλο ήχο που απέδωσαν τα μαύρα panels στον όχι και τόσο ιδανικό χώρο για το μέγεθός τους και για το περιορισμένο χρονικό διάστημα της συγκεκριμένης ακρόασης.
    Πράγμα για μένα σημαντικότατο, ειδικά όταν έχω απέναντί μου δυο μηχανές που απαιτούν το αντίτιμο ενός καλού γυαλιστερού σπορ διθέσιου για να με συγκινήσουν.
    Και τα ML το κατάφεραν αυτό σε αρκετά μεγάλο βαθμό.

    Τελειώνοντας δεν θα ήθελα να κρύψω την περιέργειά μου, στο να μπορούσα δηλαδή ν’ ακούσω τα κοτυφαία ML με μια επίσης κορυφαία αναλογική πηγή και δυο αντίστοιχης κλάσσης monoblocks των 500 watts το καθένα.

    6  12 Apr 2012  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    και η πλήρης περιγραφή του συστήματος ακρόασης...

    ΠΗΓΗ Α: transport ADVANCE MCD 403 CD DRIVE / DAC WEISS MINERVA
    ΠΗΓΗ Β: SHANLING SCD-T 200 SACD player ( τροποποιημένο).

    ΠΡΟ : SIM AUDIO MOON P 5 DIFFERENTIAL DUAL MONO PREAMPLIFIER

    ΤΕΛΙΚΟΣ Α: VIOLA SYMPHONY
    ΤΕΛΙΚΟΙ Β: DARED DV 805 ( τροποποιημένοι)

    ΦΙΛΤΡΟ ΡEYMATOΣ: MONSTER AVS 3000
    ΚΑΛΩΔΙΑ: AURAL SYMPHONICS, XLO balanced, TRIBUTARIES silver SCA-B, SYNERGISTIC alpha speaker wire, BLACK RHODIUM(ρεύματος ηχείων),ISOL-8 και ULTRALINK(ρεύματος συσκευών)...

    7  12 Apr 2012  
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 47ms (18 queries, 18ms)