Τα μεγάλα παραμύθια και οι μεγάλες αλήθειες του Hi-Fi

  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    νο 1…ΥΠΕΡΒΟΛΗ…

    Λέγεται συνήθως μετά από κάποια μικρή αναβάθμιση και αφορά κάποιο καλώδιο, ρακ, λάμπα ή κάποιο ματζούνι και εκφράζεται περίπου ως εξής…

    Οι διαφορές ήταν χαώδεις υπέρ του χ καλωδίου...

    Οι χρυσοπόδαρες λάμπες απογείωσαν το σύστημα...

    Ο ήχος ήταν μακράν καλύτερος...

    Το σύστημα τώρα είναι αλού...

    Οι πέτρες έδιωξαν το πέπλο… κλπ. κλπ.

    Αναλύοντας τα παραπάνω έχουμε και λέμε λοιπόν… Με απλή λογική και με μαθηματικά τετάρτης δημοτικού...

    Αν με μια αλλαγή ενός καλωδίου ή μιας λάμπας οι διαφορές ήταν χαώδεις και ο ήχος μακράν καλύτερος και το σύστημα απογειώθηκε αυτό σημαίνει πως… αν πάμε πίσω στο χρόνο κάνα – δυο αναβαθμίσεις αυτού του επιπέδου, απλά το σύστημα που είχαμε τότε, πριν τις αναβαθμίσεις αυτές δηλαδή, ήταν μια μεγάλη ΜΠΟΥΡΟΥΧΑ… αφού κατορθώσαμε και το αλλάξαμε μακράν, το απογειώσαμε και ακούσαμε χαώδεις διαφορές με τις αλλαγές που κάναμε…

    1  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Δεν υποστηρίζω πως η αλλαγή ενός καλωδίου ή μιας λάμπας ή ενός ρακ δεν φέρνει πολλές φορές θετικά(ή μη) αποτελέσματα… Φυσικά και υπάρχουν αλλαγές και βελτιώσεις… Το ποσοστό των βελτιώσεων αυτών κατά την ταπεινή μου γνώμη όμως ποτέ δεν ξεπερνά τέτοιο ποσοστό ώστε να μπορούμε να μιλάμε για χαώδεις διαφορές και αναδεικνύεται εμφανέστερα στα κορυφαία και ακριβά συστήματα...

    Τουτέστιν, μην επενδύουμε σε δυσανάλογα ποσά και μην ψάχνουμε για μεγάλες διαφορές σε καλώδια, αν το σύστημά μας κοστίζει κάτω του πεντοχίλιαρου…

    2  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    νο 2… ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΚΟΗΣ

    Μια απ τις μεγαλύτερες αστοχίες(να μην πω βλακείες) που έχω ακούσει και συνεχίζω να ακούω από στόματα ειδικών, ανώτερων, έμπειρων, γκουρούδων, δασκάλων, χρυσαυτιάδων, κλπ κλπ…
    Έχουμε και ξανα- λέμε…

    Ο όρος κρίση είναι αυστηρά καθορισμένη και προσδιορισμένη έννοια για οποιοδήποτε αντικείμενο ή διαδικασία που πρόκειται να κριθεί… και παραπέμπει άμεσα και αυστηρά σε….

    Σπουδή, σε βάθος γνώση, εξειδίκευση, εμπειρία, καθημερινή ενασχόληση και εξοικείωση, πολύχρονη πείρα, εξειδικευμένα εργαλεία, κατάλληλο χώρο, κατάλληλες συνθήκες και εύλογο χρόνο, ορθολογικό σχεδιασμό της διαδικασίας αξιολόγησης, λεπτομερή ανάλυση των επί μέρους χαρακτηριστικών…

    3  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Τουτέστιν...

    Πόσους ενισχυτές και ποιας τεχνολογίας και ποιας τοπολογίας… ψηφιακούς λαμπάτους ή στερεούς… και πόσες πηγές πικάπια και σιντιά και σουπερ όντια… και πόσα ηχεία κλειστά, ανοιχτά, κόρνες, μονόδρομα, πεντάδρομα. όρθια, πλαγιαστά, ντουντούκες… και πόσα καλώδια… και πόσες χιλιάδες ώρες θα πρέπει να έχει ακούσει κάποιος… και ποια είδη μουσικής… και σε τι φορμά… και σε ποιους χώρους… και σε πόσα live πρέπει να έχει πάει με ηλεκτρικές μουσικές και σε πόσα Μέγαρα… για να μπορέσει να κρίνει και να συγκρίνει έναν ήχο και τα μηχανήματα που τον αναπαράγουν ???…

    Με άλλα λόγια δηλαδή... ένας άνθρωπος που ρωτά τη γνώμη μας για να αγοράσει κάποιο μηχάνημα, σημαίνει πως ΔΕΝ κατέχει και πολλά πράγματα... ούτε είναι ειδικός... οπότε ΤΙ να πάει ν' ακούσει και ΠΩΣ θα κρίνει αν αυτό που θ' ακούσει είναι καλό όντας ψιλοάσχετος ???

    4  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Ή να το θέσω αλλοιώς...

    Ένας θείος μου έμπορος ειδών προικός όταν είχε έρθει πρόσφατα σπίτι μου και άκουσε το σύστημα να παίζει μου λέει… Ρε συ… τι ωραία που βαράει… Πως θα γίνει να πάρουμε κάνα τέτοιο για το μαγαζί ν ακούμε τον τοπικό σταθμό που βάζει συνέχεια κάτι φοβερά λαϊκά….

    Εγώ έπρεπε να του απαντήσω…

    Θείο… θα σε στείλω στην αντιπροσωπεία να σου στήσουν ένα καλό σύστημα να το ακούσεις και αν ακούγεται καλά στ αυτιά σου να το πάρεις… Αλλιώς να πάς ν ακούσεις κι άλλα… Να εμπιστευθείς τα αυτιά σου θείο… μην ακούσεις κανέναν άλλον… Άμα είναι πάρε και τη θεία μαζί να τα ακούσει κι εκείνη να πει τη γνώμη της… Τέσσερα αυτιά είναι καλύτερα από δυο…

    5  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    νο 3… Η ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

    Παραμύθι που ακούγεται ακόμα και από ʽμπασμένουςʼ στο χώρο και γνώστες…

    ΔΕΝ μπορούμε να μιλάμε για εικόνα, βάθος, πλάτος και γενικά διαστάσεις της σκηνής της αναπαραγόμενης μουσικής, ηλεκτρικής ή / και κλασσικής, αν αυτή είναι ηχογραφημένη με χρήση πολυκάναλης κονσόλας μίξης, ή ακόμα και με τη μικτή μέθοδο(θα την εξηγήσω παρακάτω)… Τουλάχιστον δεν μπορούμε να μιλάμε για αναπαραγωγή των φυσικών διαστάσεων της μουσικής σκηνής...

    Τέτοιες ηχογραφήσεις είναι το 99,99% αυτών που ακούμε…

    6  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Όταν ηχογραφείται μια ορχήστρα ή ένα ηλεκτρικό σχήμα, στις 99,99% των περιπτώσεων χρησιμοποιούνται πολλά μικρόφωνα τοποθετημένα πολύ κοντά στα όργανα τα οποία καταλήγουν σε μια κονσόλα μίξης, μέθοδος ηχοληψίας καλούμενη και close miking…

    Αυτό γίνεται για πολλούς λόγους… για να ηχογραφηθούν σωστά και με λεπτομέρεια τα επί μέρους όργανα, για να μπορεί μετά την ηχογράφηση ο παραγωγός να ʽανεβάσειʼ ή να ʽκατεβάσειʼ την ένταση συγκεκριμένων οργάνων ή ομάδων, να προστεθούν effects ή γενικά να διορθvωθούν πράγματα, για να αναδειχθούν τα σόλο όργανα ή / και οι φωνές στο μετέπειτα μαγείρεμα (downmix to stereo)…

    Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως το ταλέντο και οι επιλογές του παραγωγού έχουν τεράστια αξία και δίνουν μια χαρακτηριστική νότα και το στίγμα του ίδιου στο έργο... και φυσικά η παραγωγή και η μίξη είναι μια ξεχωριστή τέχνη...

    7  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Τα πολλά λοιπόν αυτά μικρόφωνα έχουν το θετικό να μας δίνουν τη λεπτομέρεια, όντας πολύ κοντά στα όργανα, έχουν όμως το αρνητικό να ΜΗΝ μας δίνουν τη θέση των οργάνων… Αυτό θα το καταλάβετε καλύτερα αν βάλετε τον εαυτό σας (φανταστικά) σʼ ένα κονσέρτο με μια συμφωνική, στη θέση του μικροφώνου που έχει τοποθετηθεί κοντά στο πρώτο όμποε ας πούμε… Το μόνο που θʼ ακούτε καλά θα είναι το όμποε, όποτε αυτό παίζει, ενώ θα έχετε παντελώς ψευδή ή καθόλου άποψη για το τι παίζει η υπόλοιπη ορχήστρα ακούγοντας γύρω σας ένα πανδαιμόνιο ήχων…

    Γι αυτό το λόγο λοιπόν τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούνται και δυο επιπρόσθετα μικρόφωνα μπροστά και πάνω από την ορχήστρα για να μας δίνουν ʽκάπωςʼ την αίσθηση του χώρου… Αυτή είναι η μικτή μέθοδος και είναι αυτή που χρησιμοποιείται στις ηχογραφήσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών…

    Ο μηχανικός δηλαδή στην τελική μεταφορά του ηχογραφημένου υλικού 'μιξάρει' τους ήχους των πολλών κοντινών μικροφώνων που είναι γραμμένοι είτε μόνοι τους είτε σε ομάδες στην πολυκάναλη ταινία, μ' αυτούς των δύο μακρυνών ambient μικροφώνων, και φτιάχνει το τελικό stereo mix...

    8  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Aπʼ όλα αυτά λοιπόν, όπως συμπεραίνετε κι εσείς, το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας που ακούμε είναι ψευδές και μαγειρεμένο από τα pan-pots της κονσόλας μίξης και τους επεξεργαστές του effects rack ή του recording - mixing - mastering software, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και το ταλέντο του παραγωγού... οπότε δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εστιασμούς, εικόνες, κινήσεις του κιθαρίστα και του τραγουδιστή πάνω στη σκηνή κλπ. κλπ. σε τέτοιες ηχογραφήσεις… Γιατί απλά ο κιθαρίστας παίζει στον ενισχυτή του, όπου με close miking και di-box, ενσύρματα ή ασύρματα, το σήμα του οδηγείται στην κονσόλα του live ή του studio... Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τον τραγουδιστή και με όλους τους μουσικούς, τα σήματα δηλαδή από τα μικρόφωνα ή τα όργανά τους οδηγούνται στα κανάλια της κονσόλας... οπότε όσο και να κινούνται και να βολτάρουν πάνω στη σκηνή, το σήμα ΔΕΝ αλλάζει κατεύθυνση ή ροή... Έτσι κι εμείς ακούμε πάντα το ίδιο... το stereo mix.. Αυτό το διαπιστώνουμε και στις συναυλίες, όπου ακούμε αποκλειστικά από τις ηχοστήλες της ηχητικής εγκατάστασης(ΡΑ)...

    9  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Φυσικά είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ να μιλάμε για εικόνα και διαστάσεις σε STUDIO ηχογραφήσεις, ειδικά σε ηλεκτρικά σχήματα - συγκροτήματα καθώς και στην ηλεκτρονική μουσική...

    Εδώ τα πράγματα είναι 100% μαγειρεμένα, μάλιστα τις περισσότερες φορές το τελικό πολυκάναλο ηχογραφημένο υλικό έχει....24 ή 32 κανάλια, τη στιγμή που οι μουσικοί είναι τρεις ή τέσσερεις...!!!
    Απλά, ηχογραφούνται και άλλα όργανα από τους ίδιους μουσικούς, backing vocals, effects, κλπ... με τη μέθοδο overdub... δηλαδή ακούω τι έχω παίξει πριν στα κανάλια 1 έως 12(πχ) και γράφω ταυτοχρονα στα κανάλια 13 έως 16... και ξανά και ξανά.... (βλέπε Steely Dan...)... Εδώ υπάρχει και μια μεγάλη πρόκληση, να μπορεί δηλαδή ο ήχος του studio να μεταφερθεί στο live... Γι αυτό στα live τα ολιγομελή συγκροτήματα έχουν τη βοήθεια session μουσικών...

    H μοναδική περίπτωση που θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τις διαστάσεις της σκηνής λοιπόν, τουλάχιστον για τις πραγματικές διαστάσεις και την τοποθέτηση, είναι οι(ελαχιστότατες) εκείνες ηχογραφήσεις ζωντανής μουσικής χωρίς ουδεμία υποστήρηξη μικροφώνων και ηχητικής εγκατάστασης, με μόνο δυο(2) ειδικά μικροφωνα τοποθετημένα στη θέση ακρόασης και στο ύψος ακριβώς των αυτιών μας, μια εξομοίωση δηλαδή του τι θα ακούγαμε αν καθόμαστε εμείς στη θέση αυτή, όπου εκεί πια έχουμε όλη την χωρική πληροφορία, την τοποθέτηση των οργάνων και των μουσικών και τις αντηχήσεις του χώρου…

    Εδώ τελικά απομένει να ψάξουμε για το σύστημα που θα αποδώσει την εικόνα αυτή...

    10  17 Nov 2011  
  • Mikekan

    Mikekan

    ACA Member

    Ρε φιλε εσύ σε Ενα θέμα, έχεις βάλει όλη την ιστορία του High End, απο που να ξεκινήσω!

    11  17 Nov 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    ACA Member

    Είναι μερικά θέματα που είχαμε ανεβάσει στην προηγούμενη πλατφόρμα, που νομίζω πως αξίζει να τα 'αναγεννήσουμε' και να τα (ξανα)συζητήσουμε εδώ... Το θέμα με τα παραμύθια και τις αλήθειες του hi-end είναι ολοζώντανο και υπαρκτότατο...

    12  17 Nov 2011  
 
page 1/4 rows 12/42 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 153ms (18 queries, 49ms)