Diy direct drive turntable !!!

  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Due to endless discussions about professional Technics MKII and it's quality goals... next days I shall post here with details a diy project about how direct drive TT's have to be build...

    stay tuned !!!

    Μετά από ατέλειωτες συζητήσεις και κολλήματα για το επαγγελματικό ΜΚΙΙ, εντός του ΠΣΚ θα αναρτηθεί εδώ με λεπτομέρειες η κατασκευή direct drive DIY πικάπ... για να ξεδιαλύνουν ορισμένα πράγματα...

    μείνετε συντονισμένοι...

    1  25 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Αγορασμένο το 1978(περίπου)… hi-fi direct drive πικάπ... Έπαιξε αρκετά χρόνια σαν πηγή ραδιο-ερασιτεχνικού σταθμού και επίσης σαν πηγή του τότε συστήματος…

    Στην αρχή υπήρχε σκέψη για αναβάθμιση, αλλά στην πορεία αποφασίσθηκε να χρησιμοποιηθούν ορισμένα μόνο κομμάτια και να κατασκευασθεί από την αρχή ένα εντελώς νέο μηχάνημα, με σκοπό να δώσει ότι περισσότερο μπορεί, όντας ένα Direct Drive πικάπ…

    2  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Η όλη διαδικασία της κατασκευής με τις καθυστερήσεις στην παραγγελία και την παράδοση των υλικών κράτησε περίπου 6 μήνες… Το ʽprojectʼ άρχισε σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά πρώτα στο μυαλό, ύστερα στο χαρτί και μετά στον πάγκο… Όλο το εγχείρημα αφορούσε…
    - την απομόνωση του τροφοδοτικού σε ξεχωριστό σασί, μακριά από το deck με νέα καλωδίωση ρεύματος και strobe
    - την κατασκευή νέου εσωτερικού υποσασί (τύπου σάντουιτς με 4 διαφορετικά υλικά) όπου θα εδράζει το μοτέρ και η βάση του βραχίονα
    - την κατασκευή νέου εξωτερικού σασί όπου θα εδράσει το παραπάνω υποσασί
    - νέα καλωδίωση σήματος με ελάχιστο μήκος και προσθήκη RCA βυσμάτων στην έξοδο
    - ενίσχυση του πλατώ με προσθήκη μάζας διαφορετικού υλικού
    - νέα κεφαλή υψηλότερης κατηγορίας
    Από τα μέρη του πικάπ θα χρησιμοποιούνταν…
    - Το μοτέρ με τον ενσωματωμένο άξονα
    - Το πλατώ
    - Ο βραχίονας
    - μερικά ατσάλινα μέρη του σασί
    - Μέρη από το κύκλωμα του τροφοδοτικού

    3  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το πικάπ διαλύθηκε προσεκτικά και άρχισε η λεπτομερής καταγραφή και οι μετρήσεις για να παραγγελθούν τα custom κομμάτια και τα υλικά(ακρυλικό σασί, deflex, μολυβδόφυλλο, φλάντζες) που θα χρησιμοποιούνταν… Ο όλος σχεδιασμός προέβλεπε πέντε(5) βασικά μέρη…
    1- το εξωτερικό τροφοδοτικό
    2- το κεντρικό σασί με το μοτέρ
    3- το σύστημα του βραχίονα
    4- το εξωτερικό σασί
    5- το πλατώ

    4  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Τα υλικά συγκεντρώθηκαν και η δουλειά άρχισε με την κατασκευή και την καλωδίωση του τροφοδοτικού στο οποίο υπάρχει και το κύκλωμα του strobe… Συνδέεται με πλεξούδα από καλώδια και με ειδικό βύσμα τύπου ʽVGAʼ με το εσωτερικό σασί του πικάπ…

    Υπάρχουν όλες οι δυνατότητες… α) διακόπτης on-off, β) επιλογή στροφών, γ) μικρορύθμιση στροφών, δ) strobe on-off…

    άποψη… όπισθεν

    και εκεί που καταλήγει το θηλυκό βύσμα στο εσωτερικό κεντρικό σασί…

    5  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Ακολούθησε το πιο δύσκολο κομμάτι της κατασκευής, που ήταν αυτό του κυρίως σασί, που έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν πιο νεκρό και απομονωμένο με τα μηχανικά μέρη να πρέπει να δέσουν ακριβώς… καθώς επίσης και τα ηλεκτρικά να μονταριστούν έτσι ώστε να μην υπάρχουν θόρυβοι και παρεμβολές… Το μεγάλο μοτέρ βυθίστηκε κατά το ήμισυ μέσα σε χονδρό ʽτοίχωμαʼ αδρανούς υλικού(deflex) και βιδώθηκε στο ατσάλινο πάνω μέρος… Έγιναν οι ηλεκτρικές συνδέσεις και τα δυο σασί σφίχτηκαν και αλφαδιάστηκαν έτσι ώστε να αποτελούν ένα σύνολο – σάντουιτς όπου πάνω του ήταν μονταρισμένα τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη… Το πικάπ και με αυτή τη μορφή παίζει κανονικότατα… Για λόγους όμως περαιτέρω απομόνωσης κυρίως καθώς και εμφάνισης, η όλη κατασκευή ʽακούμπησεʼ στο εξωτερικό πολυμερές σασί με βάση ενισχυμένη από μολυβδόφυλλο…

    6  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Χρησιμοποιήθηκαν πέντε διαφορετικές ʽπλάκεςʼ από τέσσερα(4) διαφορετικά υλικά για την κατασκευή των δύο(2) μερών, πάνω και κάτω, του κυρίως σασί…

    κάτω μέρος…
    · Πάχους (12) mm ακρυλικό (πολύ καλό αδρανές υλικό)
    · Πάχους (2 ) mm μολυβδόφυλλο (εξαιρετικός μονωτής ραδιοσυχνοτήτων και βαρύ μέταλλο για προσθήκη μάζας)
    · Πάχους (20) mm deflex (εξαιρετικό αντικραδασμικό - αποσβεστικό)
    · πάνω μέρος…
    · Πάχους (2) mm στραντζαρισμένη ατσάλινη πλάκα (αυτή του SR 535)
    · Πάχους (5 ) mm ακρυλικό υλικό

    Το πάνω και το κάτω μέρος ενώνονται με τέσσερις(4) μεγάλου πάχους αλουμινένιες βίδες με τέσσερα(4) παξιμάδια η καθεμία(2 μέσα 2 έξω) για ρύθμιση της οριζοντίωσης και σταθερότητα…

    7  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Στην αρχή είχε επιλεγεί ανάμεσα στις βίδες να υπάρχουν λαστιχένια ʽβαρέλιαʼ που θα τις αγκαλιάζουν και που σʼ αυτά θα ακουμπούσαν το πάνω και το κάτω μέρος… καθώς και ελατήρια που θα αγκαλιάζουν τα βαρέλια… Μʼ αυτόν τον τρόπο δεν θα υπήρχαν τα εσωτερικά παξιμάδια, και το πικάπ, έχοντας τα δυο μέρη του κεντρικού σασί να πλέουν ελεύθερα με τα βαρέλια και τα ελατήρια ανάμεσά τους, θα ήταν κατά κάποιον τρόπο μάζας και ανάρτησης…
    Όμως, αφού δοκιμάστηκε αυτή η μέθοδος, απορρίφθηκε γιατί ήθελα όλο αυτό το πολύπλοκο μπλόκ να είναι συμπαγές, στιβαρό και σταθερό… να μην παίζει με ανοχές και ʽξεκουρδίσματαʼ…

    8  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    το σύστημα του βραχίονα ανακαλωδιώθηκε με χαλκό 5Ν μονταρίστηκε με τη βάση του και βιδώθηκε απομονωμένο από το σασί με δυο φλάντζες από δέρμα και λεπτό deflex…

    Επίσης μονταρίστηκε και η Shelter με τη βοήθεια προτράκτορα…

    Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος βραχίονας δεν διαθέτει ρύθμιση VTA, έτσι η οριζοντίωση θα ρυθμιζόταν με προσθήκη mats στο πλατώ… καθόλου άσχημο…

    9  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Το εξωτερικό σασί έγινε Custom παραγγελία από ακρυλικό (plexi) και η βάση του ενισχύθηκε από πάχους 2mm μολυβδόφυλλο, μαύρη ταινία σαν επένδυση… και τέσσερα(4) φθηνά ατσάλινα ποδαράκια…

    Το πικάπ χωρίς το πλατώ...

    10  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Στο τέλος το πλατώ ενισχύθηκε με μολυβδόφυλλο, έτσι έγινε σύστημα δύο στοιχείων με αρκετά καλύτερη απόσβεση και αποφυγή του φαινομένου κουδουνίσματος του αλουμινίου, καθώς και βάρυνε αρκετά, όχι όμως τόσο ώστε να καταπονεί το μοτέρ…

    11  26 Feb 2011  
  • Manos_Bits

    Manos_Bits

    Chairman Administrator

    Τα τρία βασικά μέρη του πικάπ με τον βραχίονα μονταρισμένο…

    Στη διάρκεια των έξι(6) μηνών που πάλευα για την τελειοποίησή του συνέβηκαν πολλά στραβά, αναποδιές, γκρίνιες και μερικές φορές σκέφθηκα να το πετάξω από το παράθυρο και να τα παρατήσω… Όμως κατάφερα να αντιπαρέλθω όλα τα παραπάνω και στο τέλος η προσπάθεια ανταμείφθηκε…
    Η όλη κατασκευή ζυγίζει 25 κιλά… και το πλατώ από μόνο του περίπου 5 kg…

    Όταν το ʽπράγμαʼ μονταρίστηκε, κάθισα πεντέξι λεπτά και το κοίταζα… γύριζα το πλατώ με το χέρι, σήκωνα τον βραχίονα, ανοιγόκλεινα το στρόμπο… μου άρεσε πολύ και… ήθελα να το ακούσω… πώς να παίζει άραγε??? Θα έχουν ανταπόκριση στον ήχο του οι τόσες ώρες δουλειάς, τα υλικά που είχα επιλέξει, ο τρόπος κατασκευής και η τόση καστομιά???

    12  26 Feb 2011  
 
page 1/2 rows 12/21 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 65ms (19 queries, 23ms)