Diy direct drive turntable !!!
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Due to endless discussions about professional Technics MKII and it's quality goals... next days I shall post here with details a diy project about how direct drive TT's have to be build...
stay tuned !!!
Μετά από ατέλειωτες συζητήσεις και κολλήματα για το επαγγελματικό ΜΚΙΙ, εντός του ΠΣΚ θα αναρτηθεί εδώ με λεπτομέρειες η κατασκευή direct drive DIY πικάπ... για να ξεδιαλύνουν ορισμένα πράγματα...
μείνετε συντονισμένοι...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Αγορασμένο το 1978(περίπου)… hi-fi direct drive πικάπ... Έπαιξε αρκετά χρόνια σαν πηγή ραδιο-ερασιτεχνικού σταθμού και επίσης σαν πηγή του τότε συστήματος…
Στην αρχή υπήρχε σκέψη για αναβάθμιση, αλλά στην πορεία αποφασίσθηκε να χρησιμοποιηθούν ορισμένα μόνο κομμάτια και να κατασκευασθεί από την αρχή ένα εντελώς νέο μηχάνημα, με σκοπό να δώσει ότι περισσότερο μπορεί, όντας ένα Direct Drive πικάπ…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Η όλη διαδικασία της κατασκευής με τις καθυστερήσεις στην παραγγελία και την παράδοση των υλικών κράτησε περίπου 6 μήνες… Το ʽprojectʼ άρχισε σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά πρώτα στο μυαλό, ύστερα στο χαρτί και μετά στον πάγκο… Όλο το εγχείρημα αφορούσε…
- την απομόνωση του τροφοδοτικού σε ξεχωριστό σασί, μακριά από το deck με νέα καλωδίωση ρεύματος και strobe
- την κατασκευή νέου εσωτερικού υποσασί (τύπου σάντουιτς με 4 διαφορετικά υλικά) όπου θα εδράζει το μοτέρ και η βάση του βραχίονα
- την κατασκευή νέου εξωτερικού σασί όπου θα εδράσει το παραπάνω υποσασί
- νέα καλωδίωση σήματος με ελάχιστο μήκος και προσθήκη RCA βυσμάτων στην έξοδο
- ενίσχυση του πλατώ με προσθήκη μάζας διαφορετικού υλικού
- νέα κεφαλή υψηλότερης κατηγορίας
Από τα μέρη του πικάπ θα χρησιμοποιούνταν…
- Το μοτέρ με τον ενσωματωμένο άξονα
- Το πλατώ
- Ο βραχίονας
- μερικά ατσάλινα μέρη του σασί
- Μέρη από το κύκλωμα του τροφοδοτικού
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Το πικάπ διαλύθηκε προσεκτικά και άρχισε η λεπτομερής καταγραφή και οι μετρήσεις για να παραγγελθούν τα custom κομμάτια και τα υλικά(ακρυλικό σασί, deflex, μολυβδόφυλλο, φλάντζες) που θα χρησιμοποιούνταν… Ο όλος σχεδιασμός προέβλεπε πέντε(5) βασικά μέρη…
1- το εξωτερικό τροφοδοτικό
2- το κεντρικό σασί με το μοτέρ
3- το σύστημα του βραχίονα
4- το εξωτερικό σασί
5- το πλατώ
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Τα υλικά συγκεντρώθηκαν και η δουλειά άρχισε με την κατασκευή και την καλωδίωση του τροφοδοτικού στο οποίο υπάρχει και το κύκλωμα του strobe… Συνδέεται με πλεξούδα από καλώδια και με ειδικό βύσμα τύπου ʽVGAʼ με το εσωτερικό σασί του πικάπ…
Υπάρχουν όλες οι δυνατότητες… α) διακόπτης on-off, β) επιλογή στροφών, γ) μικρορύθμιση στροφών, δ) strobe on-off…
άποψη… όπισθεν
και εκεί που καταλήγει το θηλυκό βύσμα στο εσωτερικό κεντρικό σασί…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Ακολούθησε το πιο δύσκολο κομμάτι της κατασκευής, που ήταν αυτό του κυρίως σασί, που έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν πιο νεκρό και απομονωμένο με τα μηχανικά μέρη να πρέπει να δέσουν ακριβώς… καθώς επίσης και τα ηλεκτρικά να μονταριστούν έτσι ώστε να μην υπάρχουν θόρυβοι και παρεμβολές… Το μεγάλο μοτέρ βυθίστηκε κατά το ήμισυ μέσα σε χονδρό ʽτοίχωμαʼ αδρανούς υλικού(deflex) και βιδώθηκε στο ατσάλινο πάνω μέρος… Έγιναν οι ηλεκτρικές συνδέσεις και τα δυο σασί σφίχτηκαν και αλφαδιάστηκαν έτσι ώστε να αποτελούν ένα σύνολο – σάντουιτς όπου πάνω του ήταν μονταρισμένα τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη… Το πικάπ και με αυτή τη μορφή παίζει κανονικότατα… Για λόγους όμως περαιτέρω απομόνωσης κυρίως καθώς και εμφάνισης, η όλη κατασκευή ʽακούμπησεʼ στο εξωτερικό πολυμερές σασί με βάση ενισχυμένη από μολυβδόφυλλο…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Χρησιμοποιήθηκαν πέντε διαφορετικές ʽπλάκεςʼ από τέσσερα(4) διαφορετικά υλικά για την κατασκευή των δύο(2) μερών, πάνω και κάτω, του κυρίως σασί…
κάτω μέρος…
· Πάχους (12) mm ακρυλικό (πολύ καλό αδρανές υλικό)
· Πάχους (2 ) mm μολυβδόφυλλο (εξαιρετικός μονωτής ραδιοσυχνοτήτων και βαρύ μέταλλο για προσθήκη μάζας)
· Πάχους (20) mm deflex (εξαιρετικό αντικραδασμικό - αποσβεστικό)
· πάνω μέρος…
· Πάχους (2) mm στραντζαρισμένη ατσάλινη πλάκα (αυτή του SR 535)
· Πάχους (5 ) mm ακρυλικό υλικό
Το πάνω και το κάτω μέρος ενώνονται με τέσσερις(4) μεγάλου πάχους αλουμινένιες βίδες με τέσσερα(4) παξιμάδια η καθεμία(2 μέσα 2 έξω) για ρύθμιση της οριζοντίωσης και σταθερότητα…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Στην αρχή είχε επιλεγεί ανάμεσα στις βίδες να υπάρχουν λαστιχένια ʽβαρέλιαʼ που θα τις αγκαλιάζουν και που σʼ αυτά θα ακουμπούσαν το πάνω και το κάτω μέρος… καθώς και ελατήρια που θα αγκαλιάζουν τα βαρέλια… Μʼ αυτόν τον τρόπο δεν θα υπήρχαν τα εσωτερικά παξιμάδια, και το πικάπ, έχοντας τα δυο μέρη του κεντρικού σασί να πλέουν ελεύθερα με τα βαρέλια και τα ελατήρια ανάμεσά τους, θα ήταν κατά κάποιον τρόπο μάζας και ανάρτησης…
Όμως, αφού δοκιμάστηκε αυτή η μέθοδος, απορρίφθηκε γιατί ήθελα όλο αυτό το πολύπλοκο μπλόκ να είναι συμπαγές, στιβαρό και σταθερό… να μην παίζει με ανοχές και ʽξεκουρδίσματαʼ…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Το εξωτερικό σασί έγινε Custom παραγγελία από ακρυλικό (plexi) και η βάση του ενισχύθηκε από πάχους 2mm μολυβδόφυλλο, μαύρη ταινία σαν επένδυση… και τέσσερα(4) φθηνά ατσάλινα ποδαράκια…
Το πικάπ χωρίς το πλατώ...
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
Στο τέλος το πλατώ ενισχύθηκε με μολυβδόφυλλο, έτσι έγινε σύστημα δύο στοιχείων με αρκετά καλύτερη απόσβεση και αποφυγή του φαινομένου κουδουνίσματος του αλουμινίου, καθώς και βάρυνε αρκετά, όχι όμως τόσο ώστε να καταπονεί το μοτέρ…
-
Manos_Bits
Chairman Administrator
|