DIY Rack και λίγα λόγια για την στήριξη.

  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Για ορισμένους φανταζω λίγο ως πολύ υπερβολικός (αλλους δε, μπορει και να εκνευριζω) όταν υποστηρίζω την γνωστή μου θέση: Πρώτα ο χώρος μετά τα ρεύματα και η στήριξη και μετά όλα τ´ αλλα. Η λογική που το βάζω έτσι ειναι η εξής: όλοι θελουμε να πάρουμε το καλλιτερο απο τα μηχανήματα μας. Ειναι γεγονός ότι ο χώρος παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο, για το πως θα ακουστεί ενα σύστημα. Δεν το λέω εγω αυτό, αλλα άλλοι πολύ πριν απο μένα. Γιαυτο βλέπουμε και στα διάφορα mastering studios, οπως αυτά που ποσταρει ο Πέτρος, να γίνονται ειδικοί και μελετημενοι χώροι και μετά να μπαίνουν τα μηχανήματα. Και δεν εννοώ ότι μόνο οι dedicated χώροι μπορούν δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κάλλιστα μπορει ο οιοσδήποτε στο σαλόνι του να πετύχει με μικρές, αισθητικα αποδεκτες επεμβάσεις κ λογικο κοστος ενα καλο αποτέλεσμα. Βέβαια πάντα μετά απο ακουστικη μελετη συμπεριφοράς του χώρου και επέμβασης στα κατάλληλα σημεία με τα ανάλογα υλικά. Γλυτωνεις και χρόνο και χρήμα και παίρνεις ενα καλο αποτέλεσμα και όχι ενα διαφορετικό, που μπορει στο τέλος να ειναι και χειρότερο. Το λέω αυτό γιατί κάποιοι τοποθετούν διάφορα υλικά σε διάφορα σημεία, χωρίς μελέτη, περνοντας ενα διαφορετικό, αλλα και τυχαίο αποτέλεσμα. Στο πλείστον των περιπτώσεων αυτό πάσχει.
    Ξέρω πολλούς που επενδύουν τεράστια ποσά σε μηχανήματα και δεν παίρνουν ποτέ το ανάλογο τους σε απόδοση, γιατί δεν έχουν φροντίσει προηγουμένως τα παραπάνω. Αναλώνονται δε και ξοδεύονται έτι περαιτέρω σε αλλαγές, μη έχοντας γνωρίσει ποτέ τα μηχανάκια και τις δυνατότητες τους. Δίνουν πολύ περισσότερη σημασία και χρήμα σε λάθος κατεύθυνση. Και εδώ ειναι ο κίνδυνος που ελλοχεύει, ο λάθος τρόπος προσέγγισης του στόχου= ποιοτητικη ηχητική πιστοτητα αναπαραγωγης ( να μην πω High end ή hifi ή high fidelity και ξεσπάσουν διαφωνίες κι έριδες).
    Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα πράγματα ειναι απλά. Αν θέλεις να πάρεις το καλλιτερο αποτέλεσμα απο το οποιοδήποτε μηχάνημα, επιβάλλεται να τηρεις τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
    Πρώτα απο όλα ο χώρος: θα μπορούσε κάποιος να τον παρομοιάσει με την πίστα για αυτοκίνητα. Έχεις ενα αυτοκίνητο, για να δεις τι πραγματικά μπορει να κάνει αυτό το αυτοκίνητο, πως μπαίνει στις αποτομες στροφές, πως συμπεριφέρεται στα δύσκολα περάσματα, πως φρενάρει...., πως όλα, μόνο σε πίστα μπορείς να το δεις στο απολυτο. Αν ειναι Φορντ Φιέστα θα δεις τι μπορει να κάνει ενα Φορντ Φιέστα, αν ειναι Μερσεντες SLK θα δεις τι κάνει ενα SLK, αν ειναι Φερραρι, θα δεις τι κάνει μια Φερραρι.
    Μάλιστα όσο πιο καλο ειναι το αυτοκίνητο σου, άλλο τόσο έχεις ανάγκη την πίστα για να σου δώσει να καταλάβεις αυτό το παραπάνω που έχει. Αν την Φερραρι την κυκλοφορεις μέσα στην πόλη, δεν θα σου δοθεί ποτε η ευκαιρία να καταλάβεις ποτε (οδηγικα) τι εστι Φερραρι.
    Ετσι και ο χώρος, θα σου δείξει, ή πιο σωστά θα αναδείξει το μηχάνημα, το οποιοδήποτε ειναι αυτό. Δεν θα το κάνει καλλιτερο, θα δείξει ομως το μάξιμουμ των δυνατοτήτων του, βγαζοντας τον καλλιτερο του εαυτο. Θα αποκαλύψει τις επιδόσεις του, αλλα και μέχρι που μπορει να φτάσει, τα όρια του.
    Ρεύματα: ειναι κάτι σαν το καύσιμο για τις μηχανές, αν δώσεις καθαρό καύσιμο, θα πάρεις το καλλιτερο, αν δεν, πέφτουν και οι επιδόσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα δικά μας ¨μηχανακια¨ και πολύ περισσότερο μάλιστα, γιατί το ρεύμα της ΔΕΗ συνήθως πάσχει και μάλιστα πολύ. Έχω ακούσει πολλές φορές το, ¨ακούω αργά τη νύχτα που ειναι το ρεύμα πιο καθαρο¨
    Και ερχόμαστε στο ¨θεμα¨ μας αυτό της στήριξης.
    Κατα κάποιο τροπο η αλυσίδα αναπαραγωγής ήχου, μοιάζει με ηλεκτρονικο μικροσκόπιο μεγάλης μεγεθυντικης ισχύος. Το πρώτο πράγμα που εξασφαλίζουν στην εγκατάσταση ενός μικροσκοπιου ειναι η εδραση του. Φροντίζουν να ειναι τελείως σταθερή και ακλόνητη, ανεπηρέαστη απο οιοσδήποτε φύσης κραδασμούς και δονήσεις, για ευνόητους λόγους.
    Σε μας όμως εκτός απο ακλόνητη και σταθερή εδραση, που θεωρειται απαραιτητη για να μην επηρεαζεται απο εξωγενεις δονησεις του πατωματος η μεγεθυνση του σηματος, υπεισέρχεται και άλλο ενα θέμα..., τα εξής δυο: Α). οι ενδογενεις δονήσεις των μηχανημάτων, αλλα και Β). οι δονήσεις που προέρχονται απο τα ωστικά κύματα και χτυπούν πανω στα μηχανήματα.
    Ξέρουμε ότι οτιδήποτε διατρεχεται απο ρεύμα, ημιαγωγος, λαμπα, καλώδιο, τρανσφορμερ κλπ, προκαλεί μικροδονησεις, που μεταφερονται στο σωμα της συσκευης και οι οποίες θελουμε δεν θελουμε επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα.
    Με τα ωστικά κύματα νομίζω ειναι πιο προφανές. Τα ηχεία μας ειναι γεννήτριες ωστικων ωσεων και επηρεάζουν και το πάτωμα που ειναι τοποθετημένα, αλλα και τα μηχανήματα που ειναι σε έκθεση, στις ¨αερινες¨ δονήσεις που ειναι ο ήχος. Ειναι γνωστό το μοτο, ¨εφαγα μποτιά στο στηθος και μουφυγε ο τακος¨ ή καθομουν στον καναπε και ετρεμε απο το πολύ χαμηλό...! Απο που άραγε προέρχονται αυτές οι δονήσεις που προκαλούν δέος στις αισθησεις μας; Και το κυριότερο πως επηρεάζουν αυτοί οι ¨μικροσεισμοι ¨ την μεγέθυνση του σήματος;
    Ολα αυτά βέβαια, δεν τα ανακάλυψα εγω προς Θεού, αλλα αναγκάστηκα να τα μάθω, ψάχνοντας, μελετώντας και πειραματιζομενος να αποκτησω τη γνώση (του πως και γιατί συμβαίνουν αυτά), για να εξηγήσω κάποια πράγματα που ειχα παρατηρησει οτι συνεβαιναν στο χωρο μου.
    Ακόμα θυμάμαι την έκπληξη μου απο τη σημασία που έπαιζε η θέση των ενισχυτων (Nemo Electrocompanient τότε) στο τελικό αποτέλεσμα. Αλλοιώς έπαιζαν (άθλια) στις γωνίες πίσω απο τα ηχεία, αλλοιώς αν τους εφερνα πιο κεντρικά και πολύ αλλοιώς αν τους ¨σηκωνα¨ απο το πάτωμα. Απο τότε άρχισα να ¨ψαχνομαι ¨ γιατί κατάλαβα ότι είχε πολύ ζουμί η υπόθεση.
    Συνεχίζεται...

    1  26 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Αν υπάρχει ένας τομέας πανω σ´ αυτό το χόμπυ που έχω ασχοληθεί περισσότερο, αυτός ειναι η στήριξη και η χωροθέτηση των μηχανημάτων. Θα μου πείτε γιατί..., ε, ειναι ο τομέας που έχω πληρώσει πολυ σε χρήμα και σε χρόνο. Γιαυτο με ¨καιει ¨! Και ειναι σχετικά εύκολο, με απλές κινήσεις πολλές φορές να δεις τη νύχτα να γίνεται μέρα.
    Οταν πρωτοξεκινησα, ¨ακατεχος¨ που λέμε εδώ στην Κρήτη, είχα τους ενισχυτες στο πάτωμα, τον προ με το CDp πανω σε μια χοντρή plywood πλατφόρμα με ... ρόδες και το πικαπ (μάζας) πανω σ´ ενα κομοδινο, ενώ τα ηχεία είχαν μπιλιες. Ψαχνομουν με το χώρο τότε και ήταν βολικά στις μετακινήσεις - αλλαγές θέσεων. Κατάλαβα ότι το πιο βασικό ήταν να φτιάξω το χώρο, πράγμα που έκανα, αλλα μετά εξακολουθουσα για καιρό να έχω έτσι χύμα τα μηχανήματα.
    Ανέφερα πιο πανω τι μ´ έκανε να ¨ψαχνομαι για τη στήριξη και χωροθέτηση. Αρχισα να διαβάζω, να μελετω, να πειραματιζομαι και θυμάμαι εκείνο τον καιρό έκανε πάταγο στη Αμερική, το Grand Prix Monaco rack system (Θεωρητικά και πειραματικα είχα καταλήξει, ότι θα πάω σε κάτι με ανάρτηση). Αλληλογραφουσαμε αρκετό καιρό με τον κατασκευαστή (δεν υπήρχε αντιπρόσωπος τότε), αλλα οι δασμοι και τα μεταφορικά ήταν απαγορευτικά! Την ίδια περίοδο κάνει την εμφάνιση του το Σουηδικό Solid tech, περίπου ίδιας φιλοσοφίας, συναρμολογουμενο, πολύ πιο φτηνό, μηδέν δασμοι, λίγα μεταφορικά και το έφερα..., έγινε η νύχτα μέρα!
    Θα μου πει κάποιος γιατί μας τα λες αυτά..., μα για τον απλούστατο λόγο ότι κ εγω δεν ήξερα, με ροδακια, μπιλιες και κομοδινα έπαιζα.... και στεναχωριεμαι πολύ όταν πηγαίνω σε σπίτια και βλέπω πανάκριβα και φοβερά συστηματα, να μην έχουν τη στήριξη που τους αξίζει, για να δείξουν την αξία τους.

    Ενα ερώτημα που με βασάνιζε πάντα, μόλις κατάλαβα τη σημασία που έχει η στήριξη, ήταν με ποιο τροπο θα μπορούσε κάποιος να πετύχει το καλλιτερο αποτέλεσμα.
    Έχω καταλήξει μετά απο απειρους πειραματισμους και μετρήσεις, ότι δεν υπάρχει απόλυτη λύση για όλους και για όλα. Τι εννοω; Οτι ανάλογα με τα μηχανάκια, ανάλογα με το χώρο και κυριως το πάτωμα, διαφορετικές λύσεις μπορει να προσφέρουν καλο αποτέλεσμα, αλλα και το αντίθετο.
    Το λέω αυτό, γιατί προσφέρονται διαφόρων ειδών λύσεις και φιλοσοφιες - σχολές, σχετικά με την τιθασευση - απομονωση - εξουδετερωση των κραδασμων. Αλλες λειτουργούν πολύ καλα υπό άλφα συνθήκες, άλλες υπό βήτα συνθήκες. Ανεξαρτήτως όμως λύσης και σχολής, αυτό που έχει πρωτεύουσα σημασία παντού και πάντα, ειναι το πάτωμα, αλλα και η θέση στο χώρο.
    Στην αρχή, ενώ ήξερα την σημασία της στήριξης, πίστευα ότι αν έχεις ενα πολύ καλο ρακ είσαι καλυμμενος. Αμ δε! Πήρα πριν απο κάποια χρόνια ενα απο τα καλλίτερα ρακ που κυκλοφορούν το οποίο δεν απέδιδε τα αναμενόμενα στο χώρο μου, λόγω πατωματος απ´ οτι ανακαλυψα τελικα. Βγάζοντας τα μηχανήματα εκτός κυρίως χώρου (άλλο πάτωμα), το ρακ αυτό έδειξε πραγματικά την αξία του.
    Επι του πρακτεου, αν δεν δοκιμασεις δεν μπορείς να ξέρεις. Υπάρχουν όμως κάποιοι γενικοί κανόνες και πράγματα που καλο ειναι να ξέρεις απο πριν.....

    2  27 Jun 2014  
  • scoup

    scoup

    Registered

    εξαιρετικα ενδιαφερον.Θα ηθελα να ρωτησω αν παιζει ρολο κ το υλικο κατασκευης του ρακ...πχ μεταλλικο ή το ειδος του ξυλου κτλ

    3  27 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Κάθε συσκευή που χρησιμοποιούμε, έχει ενα σκελετό, ενα σασσι, φτιαγμένο απο κάποιο/ -α υλικό/-α. Κάθε υλικό έχει κάποιες ιδιότητες, όσον αφορά τη συμπεριφορά του στις δονήσεις- κραδασμούς, που εξαρτώνται απο το είδος του υλικού (ξύλο, μέταλλο, ακρυλικο, γυαλί, πετρωμα, κλπ), την πυκνότητα του, την μοριακη του δομή, την περιεκτικότητα του σε επιμέρους δομικα στοιχεία, το πάχος του, που το κάνουν να έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όσον αφορά την σκληρότητα, την ακαμψία και την ικανότητα μετάδοσης του ήχου-δόνησης.
    Εχουμε λοιπόν ενα σασσι που εντός του στηρίζονται αλλα επιμέρους δομικά μέρη της συσκευής (τρανσφορμερς, λάμπες, τρανζιστορ, πλακέτες, κλπ), τα οποία εφ όσον τα διαπερνά ρεύμα, παράγουν μικροδονησεις οι οποίες διοχετεύονται (σ´ ενα ποσοστο μονον) μέσω του σασσι στα εκάστοτε ποδαρακια και απο κει στην επιφάνεια, που ειναι τοποθετημένα.
    Αν λάβουμε υπό όψιν ότι κάθε σασσι, αναλόγως είδους υλικού κατασκευής, πάχους υλικού και διαστάσεων του σκελετου, έχει συγκεκριμένες ιδιότητες και συμπεριφορά στις δονήσεις, εντός του δε φιλοξενούνται ¨γεννητριες¨ μικροδονησεων καταλαβαίνουμε ότι έχουμε ενα ¨παλλομενο¨ σύνολο, το οποίο και πρέπει να αποφορτισουμε, αλλα και να μην του δώσουμε παραπάνω ¨παλμους¨ προερχόμενους απο την επιφάνεια στήριξης, εισάγοντας έτσι περισσότερο ¨χαρακτηρα¨ στην απόδοση της συσκευής.
    Λαμβανομένου δε υπ όψιν, ότι εκτός απο τους ενδογενεις, υπάρχουν και οι βομβαρδισμοί απο τα ωστικά κύματα, καταλαβαίνουμε την δουλειά μιας σωστής στήριξης, η οποία εκτός απο τους κραδασμούς που έχει, αλλα και αρπαζει απο αέρος η συσκευή, δεν πρέπει να την μολυνουμε έτι περαιτέρω απο τις δονήσεις της επιφάνειας στήριξης και του πατωματος.
    Μια σωστή στήριξη λοιπόν, δεν ειναι μόνο να ...αραδιαζεις πανω μηχανάκια, αλλα και να ¨ρουφα¨ το πλείστον των δονησεων της συσκευής όντας ΟΥΔΕΤΕΡΗ. Το τονίζω αυτό.....

    4  28 Jun 2014  
  • scoup

    scoup

    Registered

    απο την πειρα σας υπαρχει διαφορα σε ρακ που ειναι κατακορυφα ή παραλληλα???θα ηταν ακομα πιο ιδανικο καθε μηχανημα να ειχε δικο του ρακ???

    5  28 Jun 2014  
  • AlexD

    AlexD

    ACA Member Moderator

    Σε πρώτη φάση επικροτώ την προσπάθεια ενός ανθρώπου που ψάχνεται, αναζητάει, βρίσκει και εφευρίσκει λύσεις!

    Σε δεύτερη φάση νομίζω οτι πρέπει να κάνεις zoom out και να δείς το δάσος και όχι το δέντρο.

    Δηλαδή να ξεχωρίσεις ποσοστιαία τί μετράει περισσότερο. Ας πούμε είναι δεδομένο οτι ο χώρος μετράει πάρα πολύ. Φέρει ακουστές διαφορές στο τελικό αποτέλεσμα άμεσα αντιληπτές.

    Εν αντίθεση με το χώρο μία βάση ενισχυτή δέν φέρει ΤΟΣΟ μεγάλες διαφορές.

    Αν μή τι άλλο αν αλλάξεις ηχείο τότε μιλάμε για μία πραγματική διαφορά, άμεσα ακουστή ακόμα και απο έναν που δέν ασχολείται καθόλου με αυτό το χόμπι.

    6  28 Jun 2014  
  • VasilisM

    VasilisM

    ACA Member

    Άλεξ, πολλές απορίες έχεις και θα μου τον αποσυντονίσεις... Προχώρα Αντώνιε και βλέπουμε...

    7  28 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    ....Ουδέτερο σημαίνει να μην έχει ηχητική υπογραφή.
    Χρειαζόμαστε λοιπόν ενα ουδέτερο υλικό για βάση, που όμως να έχει και ¨αποροφητικες¨ ικανότητες, να ρουφαει δηλ τις ενδογενεις μικροδονησεις της εκάστοτε συσκευής, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχει και κατάλληλο συντελεστή αποσβεσης, ενώ ταυτόχρονα να διευκολύνει την μετάβαση των μικροδονησεων της υπό στήριξη συσκευής, δηλαδή να έχει μεγάλο συντελεστή ταχύτητας μετάδοσης της δόνησης και πυκνοτητα, διευκολύνοντας την ¨μεταβιβαση¨ της δόνησης απο την συσκευή στη βάση. Δύσκολο και περίπλοκο λίγο; Για ατόφια φυσικά υλικά ναι. Για συνθετικά αλλα και για συνδυασμό φυσικών υλικών όμως οχι!
    Τι εννοω: όλα τα φυσικά υλικα έχουν ηχητική υπογραφή. Το ξύλο, οποιοδήποτε ξύλο, έχει υπογραφή, το μεταλο, οποιοδήποτε μεταλο έχει υπογραφη. Συνδυασμός όμως αυτών μπορει να δώσει το επιθυμητό.
    Υπάρχουν βέβαια και συνθετικά υλικά που έχουν τις κατάλληλες ιδιότητες, πλην όμως δεν ειναι σε παραγωγή ευρείας κατανάλωσης. Η κάθε εταιρεία που τα φτιάχνει, τα χρησιμοποιεί στις δικές της κατασκευές, χωρίς να τα πουλά χωριστά.
    Θα μου πείτε υπάρχουν συνθετικά υλικα που ειναι ουδέτερα όπως ειναι διάφορα ακρυλικα, τύπου plexiglass, delrin, κλπ. που όμως έχουν ή´ μικρό συντελεστή ταχύτητας μετάδοσης της δόνησης ή´ μικρή πυκνότητα. Για παράδειγμα αναφέρω:
    (Οπου Π=πυκνότητα, όπου Τ= ταχύτητα)
    Σιδηρος Π: 7,87 Τ: 5,95
    Αλουμίνιο: Π: 2,69 Τ: 6,36
    Μολύβδου Π: 11,34 Τ: 3,83
    Carbon: Π: 2,26 Τ: 18,1
    Acrylic: Π: 1,2. Τ: <3,83
    Τι έγινε την κατσαμε την βάρκα; Οχι βέβαια!

    8  28 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    AlexD wrote:
    Σε πρώτη φάση επικροτώ την προσπάθεια ενός ανθρώπου που ψάχνεται, αναζητάει, βρίσκει και εφευρίσκει λύσεις!
    Σε δεύτερη φάση νομίζω οτι πρέπει να κάνεις zoom out και να δείς το δάσος και όχι το δέντρο.
    Δηλαδή να ξεχωρίσεις ποσοστιαία τί μετράει περισσότερο. Ας πούμε είναι δεδομένο οτι ο χώρος μετράει πάρα πολύ. Φέρει ακουστές διαφορές στο τελικό αποτέλεσμα άμεσα αντιληπτές.
    Εν αντίθεση με το χώρο μία βάση ενισχυτή δέν φέρει ΤΟΣΟ μεγάλες διαφορές.
    Αν μή τι άλλο αν αλλάξεις ηχείο τότε μιλάμε για μία πραγματική διαφορά, άμεσα ακουστή ακόμα και απο έναν που δέν ασχολείται καθόλου με αυτό το χόμπι.

    Θα απαντήσεις μόνος σου όταν τελειώσω....

    9  28 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    scoup wrote:
    απο την πειρα σας υπαρχει διαφορα σε ρακ που ειναι κατακορυφα ή παραλληλα???θα ηταν ακομα πιο ιδανικο καθε μηχανημα να ειχε δικο του ρακ???

    Επισης..., μόνος σας ....και οχι απο την πείρα .... μας.

    10  28 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Σαν βάση-ράφι λοιπόν χρειαζόμαστε μια κατασκευή που να μην έχει υπογραφή, αλλα και να ¨ ρουφα¨ τις μικροδονησεις της φιλοξενούμενος συσκευής.
    Ως ρακ - σκελετό, τι; Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις, εγω έχω επιλέξει κάτι ακλόνητο, σκληρό και ακαμπτο με αποσβεστικες ικανότητες, και στηριξη με ανάρτηση των ραφιων πανω του.
    Για να μην κουρασω περισσότερο, θα αναφέρω κάποια γενικά πράγματα που πρέπει να προσεχουμε ή να αποφεύγονται:
    Α. Ράφια ή σκελετός απο ενα μόνο υλικό, είτε ξύλο, είτε μεταλο, είτε ακρυλικο, είτε κοριαν, κλπ
    Β. Ράφια επαλληλα και ανεξάρτητα, τοποθετημένα το ενα πανω στο άλλο χωρίς απομόνωση- απόσβεση μεταξύ τους. Εάν το ενα κάθεται πανω στο άλλο με καρφιδες ή μπιλιες, όσο ανεβαινεις προς τα πανω, το ¨πραγμα¨ χορεύει - ταλαντωνεται, και εισάγει χαρακτήρα.
    Γ. Στήριξη σκελετου ρακ, ανάλογα με τον τύπο και τα χαρακτηριστικά του πατωματος, μπορει να ποικίλει, απο τύπου ανάρτησης, εως σταθερής με μπιλιες, καρφιδες κλπ.
    Δ. ΜΑΚΡΥΑ απο γωνίες και ποτε κολλητα στον πίσω τοίχο, πάντα ενα μετρο τουλάχιστον εμπρός.
    Ε. Ποτέ στήριξη σε πάτωμα και τοίχο ταυτόχρονα. ΠΟΤΕ!
    ΣΤ. Στα ψιλά γράμματα να σημειώσω ότι καλο ειναι να μην ¨μπερδεύονται ¨ οι διάφορες σχολές - φιλοσοφιες, στην αλυσίδα.

    11  28 Jun 2014  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Πριν προχωρήσω σε φωτογραφικό υλικό, ήθελα να πω δυο πράγματα ακόμη.....
    Το πιο δύσκολο, αλλα και το πιο καθοριστικό στην απόδοση ενός συστήματος, ειναι το σωστό χαμηλό. Εάν κάποιος καταφέρει να έχει σωστό χαμηλό, τα υπόλοιπα ειναι εύκολα. Ασφαλώς δεν ειναι εύκολο πράγμα, αλλα ΟΛΑ ξεκινούν απο κει. Μπορει να έχουμε σύστημα που έχει δυνατότητες να παράγει σωστό χαμηλο, αλλα ο χώρος να μην το αφήνει να φανεί. Μπορει να έχουμε πολύ καλο χώρο και σύστημα, αλλα η στήριξη να χαλάει το πράγμα, είτε λόγω πατωματος που κουδουνιζει, ή λάθος χωροθέτηση, ή ακατάλληλο και ευαίσθητο στις συνθήκες χώρου-συστήματος ρακ.
    Το ίδιο ισχύει και για το ρεύμα, αν δεν τροφοδοτείται σωστά μια συσκευη το πρώτο πράγμα που επηρεάζεται ειναι η απόδοση του χαμηλού.
    Οσα ηχεία και ενισχυτες να αλλάξεις, αν δεν έχεις το χώρο, την στήριξη και το ρεύμα, δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να τα ακούσεις! Πάντα θα ακούς ενα ποσοστό (κι αυτο αλλοιωμενο) των δυνατοτήτων τους, ποτε ολόκληρο! Με τις αλλαγές συσκευών, σαφώς θα ακούς διαφορές, αλλα ποτε δεν θα ακούς ΤΙΣ συσκευές. ΜΟΝΟ. Πάντα θα ακούς ενα ποσοστό μηχανών + αλλοίωση απο το χώρο + αλλοίωση απο τη στήριξη + αλλοίωση απο κακό ρεύμα.
    Οπότε αν θελουμε να ακούμε σωστά τα μηχανήματα μας (και οχι τις διαφορές τους σε σχέση με αλλα) πρέπει να έχουμε ξεκινήσει σωστά. Χώρος, στήριξη, ρεύμα. Μετά μπορείς να δεις και τι σύστημα έχεις και αν κάπου πάσχει να ψαχτείς. Αλλοιώς θα αναλωνεσαι, θα ξοδευεσαι και ποτέ δεν θα πάρεις το σωστο!
    Γιαυτο πιστεύω σ αυτή την σειρά, το πρώτο βήμα, η επιλογη προς την σωστη κατεύθυνση. Αλλοιώς ξεκινάς λάθος και λάθος θα καταλήξεις.

    12  28 Jun 2014  
 
page 1/7 rows 12/74 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 76ms (19 queries, 39ms)