DIY platforms

  • Anton

    Anton

    ACA Member

    DIY platform
    Η στηριξη μ’ έχει ταλαιπωρησει παρα πολύ και τολμω να πω ότι είναι ένα κομματι, που εχω ασχοληθει πολύ περισσοτερο, από τα υπολοιπα .
    Ξερω ότι πολλοι το αντιλαμβανονται ως «παραμυθι», όμως επειδη εχω κανει και τα πειραμματα μου και τις μετρησεις μου, εχω καταληξει σε συμπερασματα και εχω αποψη εμπεριστατωμενη και τεκμηριωμενη.
    Αυτά που είναι γνωστα μεχρι σημερα (..δεν τα ανακαλυψα εγω) είναι ότι απ’ την στιγμη που υπαρχουν μηχανηματα στην αλυσιδα αναπαραγωγης, όλα επηραζονται από τους κραδασμους, οι οποιοι μπορεί να είναι ενδογενεις η’ εξωγενεις.

    Εχοντας καταλαβει καποια πραγματα, πειραματιζομενος και μελετωντας παρα πολυ, το ζητουμενο μιας σωστης <στηριξης> μηχανηματων hi-end, ειναι να μπορει να παλεψει τα προβληματα που ενδογενως υπαρχουν στα μηχανηματα αλλα και προκυπτουν μοιραια κατα την αναπαραγωγη μουσικης σε κλειστο χωρο, δηλαδη ωστικων κυμματων που εχουν ενισχυσεις και ακυρωσεις σε διαφορα σημεια του χωρου και αναλογως σε διαφορες συχνοτητες του ακουστικου φασματος, αλλα και απο υπαρχουσες "η παραγομενες δονησεις του πατωματος.
    Τα μηχανηματα λοιπον εχουν ενδογενη παραγωγη κραδασμων (structure born vibration) απο τρανσφορμερς κλπ αλλα και ειναι ευαισθητα σε συντονισμους, γιατι εχουν πολλα αναρτωμενα μερη(πλακετες-πυκνωτες-λαμπες-τρανσιστορς κλπ) που αποροφωντας κραδασμους, κανουν αλλοιωσεις στο ηχητικο σημα που αναπαραγουν. Αυτοι οι κραδασμοι εκτος απο τους ενδογενεις, προερχονται απο τα ωστικα κυμματα της αναπαραγωγης των ηχειων (air born vibration) που κτυπουν τα μηχανηματα μεσω του αερα αλλα μπορει να προερχονται και απο κακη στηριξη(ρουφουν απο το ρακ - ground born vibration).
    Το ρακ τωρα ειναι ευαισθητο απο κραδασμους που ρουφαει α) απο το εδαφος, β) απο τα ωστικα κυμματα αλλα και απο γ) τα μηχανηματα που στηριζει. Καταλαβαινουμε, οτι ετσι γινεται ενας φαυλος κυκλος αναπαραγωγης παραμορφωσεων. Επιπλεον, δεδομενου οτι ειναι κατασκευασμενο απο καποιο η" καποια υλικα, τα υλικα αυτα εχουν καποια χαρακτηριστικα, αλλοτε ενισχυσης και αλλοτε ακυρωσης ορισμενης συχνοτητας κραδασμων, αλλα και το καθε υλικο εχει αλλα τετοια χαρακτηριστικα και επισης αλλη ταχυτητα μεταδοσης αυτων των κραδασμων.
    Παιρνεις λοιπον τα ακριβα σου μηχανηματα που εχουν ενδογενη κραδασμο, τρανταζονται κ απο αερος, ρουφουν κ απο το ραφι, τα βαζεις στο ωραιο σου ρακ που τρανταζεται απο το πατωμα και τα ωστικα κυμματα που το κτυπουν, αυτο (απο το καθε του υλικο) αλλου τρεχει, αλλου ακυρωνει, αλλου φωναζει, αλλου σιωπα και γινεται της μαυροκακομοιρας....
    Τα πραγματα λοιπον οταν μιλαμε για hi-end δεν ειναι τοσο απλα.
    Το ζητουμενο ποιο ειναι? Ο ελεγχος κατα το δυνατον αυτων των καταστασεων. Το μεν ραφι να ρουφαει τους οποιους κραδασμους απο το μηχανημα και να τους σβηνει αλλα κ να ρουφαει το δυνατον λιγοτερους απο το σκελετο που το στηριζει, τους οποιους επισης πρεπει να σβηνει. Ο δε σκελετος πρεπει κατα το δυνατον να μην επιτρεπει σε κραδασμους να εισερχονται απο το πατωμα, αλλα κ οτι ρουφαει να τους σβηνει μαζι με τους αλλους που δεχεται απο ωστικα κυμματα και ραφι. Επιπλεον ο συνδιασμος των υλικων που ειναι φτιαγμενος να μην εχει ηχητικη υπογραφη (αλλου να φωναζει κ αλλου να σιωπα).
    Εχω καταληξει, ότι δεν υπαρχει τελειο rack, αυτό δηλαδη που θα αποδιδει το μεγιστο, παντου και παντα. Όλα επηρεαζονται από τις συνθηκες που επικρατουν στο περιβαλον και το υποβαθρο (πατωμα) που τοποθετουνται. Μπορεί καποιος να έχει ένα πολύ καλο κ’ πανακριβο rack και να μην αποδιδει αυτό που μπορεί, εάν τοποθετηθεί σε λαθος θεση. Όπως και ένα λιγοτερο καλό κ’ φθηνοτερο, να αποδιδει πολύ καλλιτερα, στην ιδια θεση! Μυλος!
    Αυτό όμως, που νομιζω πως μετραει περισσοτερο απ’ όλα, είναι το υποβαθρο (πατωμα) που τοποθετειται το κάθε rack.
    Ο καλλιτερος τροπος να παρεις το μεγιστο από το κάθε rack, είναι να το απονομωσεις από το πατωμα. Πανω σ’ αυτό μελετησα, πειραματιστηκα, δουλεψα και κατεληξα σε καποιες πλατφορμες, που απομονωνουν πολύ καλα τις δονησεις – κραδασμους από το κάθε πατωμα.
    Εχω κανει 4 πλατφορμες, στηριγμενες σε 4 ελατηρια η κάθε μια, 2 για rack και 2 για τους ενισχυτες μου.

    1  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member


    4 φυλλα 9μμ birch plywood,βαμμενα 3 φορες το καθ' ενα και κολλημενα σταυρωτα μεταξυ τους, με διαφορετικη κολα.

    2  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Ειναι η κατω πλευρα και φαινονται οι 4 τρυπες 40μμ που θα χωνευτουν τα ελατηρια.

    3  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Στην πανω πλευρα, εχω βιδωσειτη μεταλλικη βαση που θα στερεωθει το ελατηριο

    4  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Τα ελατηρια χωνευτα μεσα στο ξυλο, φαινεται η βαση των ελατηριων

    5  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    6  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Αυτο το μπεζ γυρω-γυρω στην πανω μερια του ξυλου, ειναι πολυουραιθανη παχους 1,2μμ κ' υψους 30μμ και θα γεμισει...

    7  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    ... με κοκους - μπαλακια 0,8-1,2μμ οξειδιου του αλουμινιου...

    8  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    ... τα οποια ερχονται σε συσκευασια 25kg, απο τη ... Βραζιλια

    9  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Εδω μια βαση πληρης sinterball (ετσι ονομαζονται τα μπαλακια)

    Ετοιμη να υποδεχτει απο πανω....

    10  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Μια τσιμεντενια (οπλισμενο σκυροδεμα) πλακα, παχους 8εκ και βαρους 65-70kg

    που ειναι επισης βαμμενη 3 φορες με σκληρο βερνικι 2 συστατικων, για πετρα

    11  15 Mar 2013  
  • Anton

    Anton

    ACA Member

    Το βαρος της ολης κατασκευης ειναι πανω απο 110kg.
    Η φιλοσοφια ειναι οτι με τα ελατηρια κοβουμε πληρως, τους διαφορους κραδασμους- δονησεις του πατωματος απο 3Hz και πανω και με την παρεμβολη των sinterballs, επιτυγχανουμε μια επιπλεον μονωση, αλλα και αποκοπτουμε την ηχογεφυρα που δημιουργειται μεταξυ στηριξης των ελατηριων και του plywood, ουτως ωστε η τσιμεντενια πλακα απο πανω να μενει ανεπηρεαστη, ετοιμη να υποδεχτει το rack η τον ενισχυτη.
    Να σημειωσω εδω οτι το τσιμεντο θεωρειται αδρανες υλικο και γιαυτο προτιμηθηκε.

    12  15 Mar 2013  
 
page 1/6 rows 12/63 first page  previous page  goto page...  next page  last page 
(C) ACA - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 108ms (17 queries, 51ms)